Många kreativa häxor..
och druider har jag sett här..Hur många är det förutom Trumman som målar tavlor eller gör något annat konstnärligt.. det skulle vara roligt att se. Själv har jag gjort några oljemålningar. Denna är av en väninna i Spanien.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det är många som målar här! Finns också alster som visas i trådarn, det är en enorm skaparkraft, här på HiF.
En vacker vännina du har.
Kramar BiGavia
Vandra i Ljus å Skönhet

Jag målar ibland,syr,tillverkar olika magiska redskap mm Krax Hias
#1 Jo hon är väldigt vacker.
#2 Jag har sett några av dina redskap.. det är så roligt att få ta del av era bilder
Jag fuskar med penslar och olja ibland :)
Eller med lera, eller vid vävstolen :)
#0 En vacker tavla!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
#4 Tack :)
#5 Du är mycket duktig med penseln Cristine…väldigt vacker tavla. Har målat och tecknat mycket själv,men det har legat i ro i många år nu…*L BB/B
Jag kan tyvärr inte måla eller något sådant men däremot har jag en förkärlek för att tillverka smycken.
Finsilver, sterlingsilver, guld, koppar, swarovskikristall, sötvattenpärlor mm.
O så är inredning och växter stora hobby´s för mig.
vacker tavla du gjort.
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Jag är full av insperation just nu!!! Jag har städat mitt magiskarum! Stält fram staffliet, en duk och börjat skissa!!:)
MVH Isnornin

#8 systrami Isnornin du är mycket duktig jag haver än Gudinnetavlan du målat i mitt rum invid mitt altare .
Den talar sin talan och man njuter var gång man ser den. Krax o Kram Hias

Tack kära Hias!!
MVH Isnornin
En gång gjorde jag en tavla.. ;)

Jag målar tavlor med akryl, tyvärr har jag inga kort på dem då jag jämt ger bort mina verk.
Däremot finns det blyertsteckningar o mitt fotoalbum om någon är intresserad av o se ^^
#6 Tack Brokenfether! Kanske dags att börja igen :)
#7 Tackar dej också Ioma..jag skulle nog inte kunna göra smycken..det är för pillrigt för mej men jag blir avunsjuk på dom som kan.
#8 Du visar väl upp den när den är färdig! Har en granne som har broderat underbara gudinnetavlor.
#11 Varför forsatte du inte!!!! Den är väldigt stämmningsfull.
Jag började måla när jag haft min olycka och det var som terapi..man släppte alla tankar och gick in i tavlan.

Målar lite "konstiga" saker, som gardiner vepor och tavlor. Gör skinnpåsar, andefångare och lite sånt!
Min bästa tavla någonsin…
Vandra i Ljus å Skönhet

#14 tack för du nämner andefångare jag skulle berätta för en kär systrami om just ande fångare som man hänger vi sin dörr för att utestänga negativa energier men kom int på namnet just i de lägget vi vitalade.
Jo jag gör även ande fångare och i dag så har jag gjort två olika pentagram samt samt en andefångare till en systrami. Lovar att lägga in bilder i mitt album senare Krax Hias

Jag ritar och målar mycket och får en del sålt också, vilket är jättekul. En del grejer ligger uppe på http://ballerinagrotesque.deviantart.com och några bilder ligger här i mitt galleri, om någon skulle vara intresserad av att se vad jag gör för saker. ^^

Wow LadyDarkness dina bilder är ju kanonfina.

ÅåååååååååhSÅÅÅÅÅÅfina saker ni gör alla vackra och kloka!
Blir galet inspirerad.
Men nu sova, så kanske man orkar vara lite lätt kreativ imorgon.
#14 och#17 Jag är nästan säker på att ha sett era andefångare men kan inte hitta tråden..vill lära mej så det blir väl några frågor frammöver.
#15 Wow.. vilka färger..tjusigt! Vad har du målat den på?
#19 Vart ska man söka för att få se vad du gjort?
#20 Har varit inne på ditt galleri…Fränt!!!
Jag är imponerad av vad ni kan här på häxor, att det finns så många konstnärer och sån mångfald..Det här är en riktigt sevärd tråd.

delar me mig lite av de arbete jag gör här hemma och i går så tillverkade jag pentagram i trä

en bild till
Christine. Min båttavla är målad på knycklad linneduk med många lager akrylfärg…
Vandra i Ljus å Skönhet

#26 Din båttavla är helt underbar

Vilka underbara alster… Ja häxor är ena kreativa varelser. Många vackra saker har visats på bild här på HiF, och många fler hoppas vi på att få se.
Själv har jag målat och tecknat en del förr i tiden. Har målat på beställning åt privatpersoner och även något företag och även vickat lite som bildlärarvikarie. Tyvärr har jag inte målat på åratal nu.
I vilket fall som helst sysslar jag med lite av varje, det brukar gå lite i perioder vilket jag föredrar. Har skrivit musik och sketcher, dikter, noveller. Målat i olja, akvarell, tecknat i kol, hållit på med keramik, trä, textil, ull, näver, trådarbete, pärlarbete, dockskåps- och miniatyrbygge, smyckestillverkning…. Det är så roligt att skapa (även om det inte blir perfekt!)

# 28 Du har provat på det mesta ser jag och det är ju både roligt och nödvändigt för att hitta det man är bäst på..det finns ju så många sorters teknik. Har försökt mej på lite fantasialster men inte gillat vad jag gjort. Men månge kan göra många olika hantverk och det blir bra. Min väninna har jag målat med gnuggteknik i bakgrunden och oljefärg vilket jag tror passar mej bäst eller så vanlig målning i ojefärg.
Fina bilder Cristine
Gnuggteknik????? hur går de till???
Vandra i Ljus å Skönhet
Man tar en gammal pensel och gnuggar in färgerna ovanpå varandra så det blir nyanser.
Vad man åstadkommer med det är att man får en lite suddig bakgrund som skiftar och man fokuserar på själva motivet som är i det här fallet väninnan. Henne målar man då ovanpå gnugget så att säga.
Tack för ditt svar, Cristine
Vandra i Ljus å Skönhet