Dagens Glädjeämnen 2/8
God morgon alla vänner!
Moder Jord andas idag….det har regnat inatt, och nu är himlen grå, och mera regn är i sikte, skönt, det behövs ju verkligen nu.
Skönt även för oss med en paus i hettan så att systemet får hämta andan!
May Your day be blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

God morgon på er. Samma väder här som i #0. Skönt. Nu ska jag iäg och köra flyttlass.
Ha en bra dag. Sebastian
God morgon. Här är en till som är så tacksam över regnet som kommit och man ser hur naturen lever upp.
En underbar dag önskas alla. Cristine
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Dagens glädjeämne är att jag känner mej i vila idag.
BlessedBe alla och envar.
Vandra i Ljus å Skönhet

Godmorgon här täcks Haninge av grå moln och efter gårdagens hagel samt Thors framfart så är luften frisk. Har tagit hand om min enorma Tomatplanta me alla dess frukt som växer enormt samt tagit hand om de spikklubbor som sprukit upp (frön sedan till dem som vill ha).
Skall förberreda lite här hemma idagen får besök av Systrar i morgon …
Krax o vandra i harmoni och Frid Hias

God morgon alla! Här är det sol och stora moln som tävlar med varandra. Det ska tydligen bli ett väldans regnande här sen. Men det är skönt att slippa hettan för en stund.
Glädjeämnet i dag är stor fest för en av mina döttrar som fyller 40. Det är "kläder efter väder" som gäller, så fest blir det vare sig det regnar eller inte. Men vi kommer nog att vara inne också, hoppas jag.
I huset mitt emot har de festat hela natten och håller på fortfarande, mindre kul. Men det är ju skönt att det inte är mina grannar iaf.
Jag önskar er en riktigt bra lördag!
God Morgon! Gött med regnet som kom inatt. Sov med fönstret på vid gavel så jag fick börja med att torka upp vattnet som regnat in på golvet…*L Dagens glädje…min bästa kompis flyttar hit idag så nu blir vi grannar (igen) och det har jag längtat efter. Sonen är med dom och hjälper till. För övrigt ska jag pyssla om hemmet….perfekt dag för det idag.
Skön dag till er alla..BB/B

God morgon!;) Ösregn!!!:) Härligt!:)
Vaknar efter en lååång sovmorgon, vilket inte var igår det hände!
Regnat lite inatt och nu strilar regnet så skönt ner. Luften är klarare och det känns så härligt. Åska har vi ännu klarat oss ifrån.
En fantastisk dag till er alla. Blessedbe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

godmorgon…dagens glädjeämne är att jag idag tänker fira lammas samt baka ett bidrag till tävlingen. Det har regnat här i natt men någon åska som utlovades blev det ej. Vädret är lite växlande men det ska visst bli uppehåll mesta delen av dagen kram tindra

Skönt när man får en paus i värmen, idag ska det firas lammas så det stänker om det ! på alla tänkbara sätt….

Regn!!! Och en mysmorgon med sambon =) Det är dagens glädjeämnen =)

Dagens glädjeämne är egentligen gårdagens men det kommer att glädja mig länge än. Igår var jag ut till anundshögen och trummade i 4h tillsammans med min mamma och andra kvinnor. Vi trummade och sjöng kvinnokraftssånger och jag fick tillfälle att stå på högen och kula i skymningen. Väldigt befriande!
Nu ska jag iväg och äta försenad kärringveckanamnsdagstårta med systra och mor.

Förra helgen glömde jag en påse nötter och japanmix och sånt i ett stånd på en marknad, och idag när jag var där hade kvinnan lagt undan påsen tillsammans med en tröja som jag också hade lagt ifrån mig där! Jag är så otroligt glad och tacksam för att jag fick tillbaka grejerna, och det sa jag till henne!
På samma marknad förra helgen var jag och tittade hos en kvinna som säljer saker från Agora gifthouse, och köpte ett litet vindspel som jag kände väldigt starkt för. Jag visste inte just då var jag skulle ha det, men det kom som en vision sedan, och nu hänger det i sovrummet som om det aldrig gjort annat, och det känns så bra! Jag börjar få harmoni i sovrummet, och det är jätteskönt eftersom det tidigare periodvis varit så stökigt och oorganiserat att jag inte kunnat sova där alls utan varit tvungen att sova ute i soffan.
Jag var tillbaka på samma ställe idag, eftersom jag så fort jag kom hem förra helgen fick en vision av en annan sak jag tittat på men inte riktigt fastnat för: en älva på en gunga. Jag såg henne hänga i mitt köksfönster, och det var bara så självklart att hon skulle vara där! För ett tag sen slog jag sönder en porslinsängel/älva som jag hade som lite tillsyn i köket, och sen dess har det känts så tomt, men nu hänger hon där den nya på gungan och jag trivs jättebra med det!
Det är otroligt sällan jag får så starka känslor för massproducerade saker att köpa, och det är jag glad för, men när det väl händer blir det alltid riktigt rätt!
Härligt med lite svalare luft, men regnet väntar på sig här i Trollhättan, hoppas att det kommer snart för Moder Jord är törstig!!!Min lilla ängel Annie 3 år har varit hos mig idag och detta är mitt glädjeämne idag!Att ibland få "låna" brorsbarnet är bara GLÄDJE!.

Jag har gjort ett byte en Hrafntinna mot en skinpung! (jag får den nästa vecka:)
MVH Isnornin

(skinnpung ska det vara;)
MVH Isnornin
Skinnpung med kraftsaker i är bra isornin, det har jag tack vare dej. Har varit till en Bäverhydda med en gammmal vän, Glädje. Blev bjuden på middag av en annan vän……ändå mer glädje…
Vandra i Ljus å Skönhet