Måla...
I går målade jag min första tavla på länge…. En gudinna. Har inte bestämt mig om jag är klar med den än (har inte fått dit något guld än, det måste vara guld i mina tavlor;)…. Men, hängde upp den ovanför öppnaspisen i sovrummet, det känns som den ska hänga där..
Är det fler här som målar?
MVH Isnornin
jag målar litet ibland ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

JAg försöker rita lite ibland :) måla har jag aldrig riktigt fått kläm på!
Jag gör!
Eller jag tecknar hellre (och mycket bättre) än jag målar. Jag suger på att måla egentligen…

Jag har inte målat något på länge pga av depression. Men annars bukar jag teckna med kolkrita. Jag ritar sånt som kommer till mig eller bilder av det jag upplevt/skådat.

Märkligt jag fick oxå en känsla i går att jag va flink i mina fingar så jag satte mig me mina oljefärger och dels målade jag en trolltrumma jag målade pentagram i olika färger samt trippelmoon.Jag är inte den bästa men mina barn satt som ljus intill mig och beundrade mina målningar.

Målar, tecknar ,bygger med lera…;P
Åhh jag måste börja ingen snart, ska ju söka till en designskola, och dom kräver intagningsprover!
Måste börja, måste börja igen!
Målar, tecknar, skapar, skriver, skapar, skriver, målar, fotograferar… Utan det kreativa skulle jag inte kunna andas. Det finns någonting där inom mig som pockar på att komma ut. Oftast via pennan men oxå ofta via penseln eller på ett helt annat vis med mina händer. Det är en del av min själ, en sidoyta av flera på mitt jags kristall. Skriver gör jag alltid så det räknas knappt men bland det roligaste jag vet är att gå och skapa i skogen eller på stranden.
#7 Måste du eller är det vad du vill, borde eller behöver? Jag försöker utesluta ordet måste ur min vokabulär för vad är det egentligen vi säger till oss själva med ordet måste? För mig känns det som jag lägger en börda på mina axlar och det är någonting jag vägrar, speciellt om det är någonting jag tycker om. Hmm..hänger du med :) Vad jag försöker säga är att, ta ett steg tillbaka, släpp måstekopplet så ska du se att det säkerligen händer grejer. Vad spännande att vara du nu - att ha ett antagningsprov att arbeta med. Lycka till!
Vill bara skryta om att Nallebilden längst ner är målad till mig personligen och en ENORMT vacker bild!
Jag är så stolt över att ha fått den i gåva av LinaN!
*bounce*
#8 jo jag förstår dej precis!
Det stämmer nog om jag släpper kraven på mej själv så kommer det nog går bra! (Har en viss idé torka, tyvärr).
ordet "måste" är så tvingat. Jo jag TROR att jag VILL göra antagningsproverna, men jag är rädd för hur mitt liv kommer att se ut om jag nu kommer in på skolan. Jag har aldrig varit rädd för förändringar.. Brukar vara tvärtom istället =)
Jag får se hur det blir, vill inte tänka så mycket på det=)
Har tecknat och målat (mest blyerts) när jag var yngre.
Hade då tänkt gå någon slags konstutb. Men det blev inte, jag skulle nog ha mått bra av den.
Skapandet finns där och vill ut, finns det i blodet så kommer det att uttrycka sig på något sätt,
Vandra i Ljus å Skönhet

Jag målar Vedic Art. Är även lärare i det numera. Står mer om detta + lite tavlor på min hemsida: www.wynja.dinstudio.se
Vad duktiga ni är allihop :) #11-björntavlan är jag sååå avis på!! Underbar!
Ljus & Mörker//Wynja
jag önskar att mina händer var lika skickliga som min skalle på att måla..:p
#15 Det blir dom aldrig :) ocdh det är väl bra det, annars skulle man ju sluta utvecklas! Jag är ALDRIG nöjd med skiten jag gör, aldrig. Det är en ständig brottarmatch med bilderna… dom är aldrig bra helt enkelt.
Men händerna kan iaf komma ikapp lite om du fyller ett block i månaden.
Övning ger färdighet!
#16 hoho.. jag kan fylla mycket mer än så… men hjärnan ligger i samma frekvens som en dator som räknar bilderna i en film frekvens…
#17 Skyll på det du ;)
#18 nä, borde nog mer säga att jag inte kan dela up det i delar, utan måste ta hela på samma gång…<.<

hur i hela friden gör man egentligen för att lägag upp bilderna så dom syns i inlägget?? :) det skulle jag vilja lära mig!

varulven: Lättast är om bilderna ligger ute på nätet ngnstans redan, tex på photobucket eller på din hemsida. Då startar du bara ett nytt inlägg här, skriver lite och sen markerar du bilden med musen från hemsidan, och bara klipper in den direkt i ditt inlägg här.
Busenkelt.
Annars kan du först lägga in bilden som vanligt här, publicera inlägget - gå in i bilden via klicket - kopiera - gå tillbaka till inlägget - HANTERA inlägget - och klippa in den ;)
Så som du ser ät det första alternativet lättast.
Mvh, T

testing testing

oj det var en stor bild..
haha, ja, men fin=)

LinaN jag gillar din björn, ja trummans nu då… Jag har förkärlek till björnar….. Ska nog ta och måla mig en isbjörn!
Jag kan inte bestämma mig om min gudinna är klar än…..Ska försöka få in en bild här (måste vänta på hjälp från maken, datorn krånglar;)
MVH Isnornin

Hur går det för erat måleri??
Jag måste sätta fart och måla lite!
MVH Isnornin
det har legat nere sedan skolan slutade i maj. Blev liksom lite mätt på att rita och måla efter 2 terminer. :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Vad gick du för linje Anco?
MVH Isnornin
Jag gick på Konstskolan i Kristianstad på deras konstutbildning där( första året). Har tyvärr inte råd att gå år 2 (eller få FK att godkänna det) men jag tänkte köpa klippkort till hösten och kåa dit och låna pressarna och trycka lie av de alster jag har gjort nu i sommar.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Jag måste yttra mig att ni är otroligt duktiga båda på att förmeddla i bild jag har mästerverk av eder båda i mitt hem som fyller absolut sin fuktion/Hias

visa litet fler bilder snart! *tycker*
Jag har målat och tecknat, men gör det inte längre. Jag har skulpterat i lera, men gör det inte längre. Jag har fotat, men gör det numera sporadiskt. Orsakerna är nog att jag inte har ro till det och att jag inte har någonstans att vara där jag kan skapa ifred. Delar en 1:a på 40 kvm med en annan person. Finns inget utrymme att skapa på. Det är min tråkiga ursäkt.

Kul att det finns så många kreativa människor här. Jag pysslar med lite av varje mest för eget bruk. För att hålla mig till målning så blir det mest på tyg. Mitt senaste projekt som jag nyss börjat med är att måla tre tavlor som ska pryda mitt hem.
Många fina tavlor har ni visat, kul att ni vill dela med er.

Jag har också målat en del på amatörnivå. Gillar trädet bäst.
Påminner om Swedebanks Ek…

#37 underbar tavla!!
MVH Isnornin

Sådana vackra tavlor. :D

Trädet är vackert, det skimrar så härligt kring det.
#37. Åh, gillar din målning jättemassa!

putt:)
MVH Isnornin

Guuud vad jag blir avis…Alla verkar kunna MÅLA…
jag ritar som en 5-åring…hehehe…
Jag skulle vilja börja måla - men så kommer de nåt annat i vägen =(
Vad för slags färg är bäst att börja med???
Blessed Be

Akryl är bra tycker jag, den torkar fort och man kan blanda färget kors o tvärs! måla tunt och tjockt!:) Det finns billiga dukar att köpa på Clas Olsson t.ex..
MVH Isnornin

Jag har provat det mesta :) Akvarell, akryl, olja, kol, tusch och pyssel i alla dess former. Men det var alltför långt mellan visionen i mitt huvud och vad handen klarade av att utföra. Tillsist hittade jag keramiken och åååååå vad det kändes skönt att "hitta hem". Dessutom verkar kameran faktiskt kunna utföra nästan det jag vill att den ska, så nu mer är det foto och keramik som gäller. Och så lite ljustillverkning vid sidan om förståss…