Hur fan ska det vara
Nu vill jag räta ut frågetecken!
Ska en människa få komma in å bemästra rökare exempelvis, ska personen verkligen få komma med sina uttalande å sen bara dra iväg som en jävla avlöning.
Ska det verkligen vara den statusen på detta forum?
Om nån medlem påstår en sak och det bevisas att den själv gör tvärt om, ska man då inte få påpeka det?
Jag tycker att ni som inte kan läsa vad fan som står i trådarna ska låta era åsikter dingla i luften nån annanstans, å jag tycker det är ett jävla fjant å kalla trådar för sandlåda. Fan folk, tala ur skägget, säg för fan er åsikt, ere nån som sprattlar i en sandlåda så ere ju ni som bara kommer med era jävla dumma kommenatarer om sandlåda å sen kniper käft. Visa vars ni står istället. Jag tänker fanemej inte acceptera att bli kallad ditt å datt, särskilt inte då det är nån jävla hysterisk tönt som sitter på andra sidan, nån sate som inte kan inse och erkänna dom kletat i fel geggamoja.
Ja e så jävla less på er mescherschmittar som kommer med era "Fan, undra på att folk lessnar". Fan säg va ni tycker istället, eller är ni för FEGA för det.
Anledningen till att detta forum tappat sin sting, är ju för att det kommit in en massa kärringar som snackar en jävla massa skit, som gruppbildar å får annat folk å hellre skala potatis än att skriva/läsa inne här inne. Fan folk, visa er status, stå upp för va ni är, ni gömmer er bakom draperierna å plötsliogt kommer nån jävla urusel kommentar om sandlåda. Vilka jävla mesar alltså.
Ska det bli nån rätsida på detta forum så får ni fan kliva fram å säga ifrån, å ere så att ni tycker att mina kommentarer e så jävla dumma så lägger jag gärna ner, för då e ni definitivt inte dom jag trodde jag träffat på ett liktänkande forum. Å ere så att jag har fel i mina utsagor, ja säg då för fan till så jag får chansen att bättra mig. Inga jävla sandlåde-klichar.
EN JÄVLIGT BESVIKEN
SEV 

Jupps! Minus alla svordommar då..
Man skall kunna ta både medhåll och mothåll.. så att skriva. Utan att göra korståg av saken. Detta gäller alltid, inte bara ett ämne. När man skriver så anser jag på det starkaste att man skall skriva med hänsyn till alla tänkbara läsare.
Uppstår missförstånd så bör var person utgå från att man själv har serverat det.

Tänk på svordommarna SEV det finns Skrivregler här…
MVH Isnornin

Även jag sällar mig till detta. Det här är mig veterligen ingen skyddad verkstad och precis som i andra forum och världen därute så bör det vara självklart att man ska kunna ta både ris och ros.
Tycker också att man ska kunna vara av olika åsikter samt även kunna reda ut vissa saker..
Dock får det inte bli personangrepp…från något håll. Då får man gå ute en sväng och andras:o)

Ja, förhoppningsvis är vi överens om vad som är personangrepp eller ej. För min del anser jag det vara lika kränkande när någon ska börja predika om vad jag bör eller inte ska göra som när jag blir kallad för namn. Det är inte ok och då säger jag ifrån.
#5 Det är nog det som behöver redas ut ordentligt. För det har nog en rätt flytande betydelse..
Om ngn direkt/rakt säger "va du är blåst som gör ..dittendatten.. Då är det ju ett konkret kränkande av person..
Eller som du säger att bli kallad för namn..
Sen tycker jag inte heller att man ska dra upp känsliga saker om personer om de nu inte valt att berätta detta själva..
Finns det dock en tvetydighet så tycker jag att man kan fråga först "vad menar du med detta?" Då kanske man kan avstyra det innan det ens har börjat..
men som sagt det är upp till var och en..
Ingen är ju heller ofelbar och ibland trampar man i klaveret helt enkelt.. som tur är så gör vi ju alla det ibland:o)

Precis, därför är det grymt viktigt att förstå när man har gjort/skrivit något som en eller fler tagit illa upp av. Om det är flera som reagerat så borde man kanske reflektera över vad som låg till grund för det.

Ja hur ska det vara? Jag personligen tror att det hndlar mer om tonen i trådarna som tidvis kan vara rå. Självklart är det ju så att man ska få skriva vad man tycker och tror är riktigt, men det som också måste tas hänsyn till är tonen, formuleringen av orden man lägger ut så här, och sist men inte minst att människan man talar till är av kött och blod. Det är lätt att skriva hårt till en skärm, en text. En skärm som oftare än vad vi vill erkänna speglar ens egna anlete.
Jag är en sån människa som gärna funderar mycket innan jag skriver något, dels på grund av att jag vill filtrera bort det som gör mig förbannad i texterna jag läser, från det som i själva verket speglar mig och mina egna problem. Sen får man inte glömma att många som skriver i själva verket är helt andra varelser i verkligheten, inte de fingerpekande, hojtande, tokar de framstår som i internets bleka sfär.
Inte ens de som hojtar och visar ett maninges finger ang rökning är enbart den text de sätter i print. Nog kan det framstå som förmätet och korkat gjort att göra en sån sak inför en massa människor h*n inte ens känner, men så är vissa. Det är lika självklart som att det växer olika blommor i blomlådan.
Sen detta med grupperingar är så otroligt löjligt och tyvärr vanligt bland många new-age-superduper-witch-jagkansedinauraochalltärunderbart-fånar. Önskar det inte fanns men osäkra själar som inte vet vad de gör måste hela tiden ha medhåll och kan inte ta egna beslut för att det inte står i Easons senaste bok hur man gör det. Det är den typen av människor som sållar bort sig själva efter en stund då de inser att skorna de satt på sig är på tok för stora, och att världen inte vill ha med sånna att göra. Ni som känner er träffade av detta. Ta en titt i spegeln innan ni skriver tillbaka, och sök ERA rötter istället för någon annans, gräv där ni står istället för att söka i himmelen efter svar. Ni hittar dem aldrig där.
Men visst fan, som broder Örn skriver, ska man få skriva vad man vill.
Men jag anser att vi måste tänka på tonen. Har vi inte liv utanför forumet? Det är väl inte hela världen om någon skriver nått korkat? Nu slutar vi dra på oss hjärtproblem över nått så banalt som internet tycker jag och går och trummar i skogen.
Mvh Sebastian
Håller med tidigare talatr/skrivare.
Tycker att vi ska hålla fanan högt när det gäller att få säga/kommentera, DOCK utan personangrepp eller "moralkakor". Nog om detta…..
En blomma vill jag ge till er alla skönskrivande, underbara människor här :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Jag ansåg att med alla dessa svordomar så lades mer tyngd i mitt inlägg, men visst ska jag hålla mig ifrån svordomarna.
Det är massor av gånger några av oss haft olika uppfattning om saker, men många av de som huserar på detta forum acccepterar att andra tycker olika och det blir inte ens tjafs om detta. Det är bl.a. det som gjort detta forum till vad det är, som vi benämnt det förr, högt till tak.
Att jag fräser ifrån så här är för att jag e mäktigt less på smygkommentarer å trots. Med trots menar jag då någon ser sin åsikt som den enda rätta. Man får gärna tycka det, hur mycke man vill, men man måste då åxå låta andra få samma ynnest, att tycka vad DOM vill. Det var så i början då jag kom hit. Nu är den öppenheten, acceptansen nästan helt borta. Förut accepterade vi andras åsikter, nu har det kommit en hel drös jesus som ska frälsa oss att tro/tycka som de. Å eftersom de är flera så blir det gruppbildning.
Hoppas ni som "lessnat på sandlådan" har stake nog att börja stå upp för era åsikter och säga ifrån ni med, inte bara komma med nå fjantiga PM att "Ja du har rätt", skriv det öppet, våga stå för era åsikter, då kryper nog sakta den atmosfären vi vill ha i detta forum fram igen.
Jag kan sitta å äta breve en muslim, ett medium, en wicca å en shaman, jag har inga problem med det. Så jag tycker alla är välkomna, Men försök inte gärna få mig att tro att profeten (frid över hans namn) ska födas av en man. Min intelligens/fantasi, sträcker sig inte så långt att jag kan ta in en sådan "sanning", så låt mig slippa tro det, Men jag ska då mer än gärna vara till hjälp då Muhammed breve mig i matkön börjar föda. ha ha ha.
Ni ser hur bisarrt detta låter i vissas öron, men är en grundtro hos fasiken halva världen. Ett praktexempel på hur olika folk kan tycka eller tro.
Önskar alla en underbar dag
SEV 
#10 Bra talat!!

SEV, I salute you!!!

Ibland måste man skilja på sak…
inget fel att kritisera
inget fel att uttrycka sina åsikter…
MEN att ha en otrevlig TON det är väl inte OK någonstans!!
Vi är väl förhoppningsvis vuxna människor, som äger den verbala förmågan att inte behöva ta till vare sig svordomar eller personangrepp….
Vilket oxå står klart och tydligt i sajtens skrivregler…
Det är v äl bara att hålla sig till det eller???
Sen om en del VILL hålla en trevlig ton , vara ödmjuka, sprida goda känslor , uppmuntra …Så är det väl inget fel i det heller??
Låt för jösse namn folk få vara som dom är …mesar,töntar , argbiggor, raka , fega , glada, ja vad som helst…varför lägga värderingar på det överhuvudtaget…
Låt oss bara slippa osakligheter svordomar och personangrepp så är det bra med det !!
En storkram till alla !!//Kristina
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
#13 Tycker jag var mycket trevligt och jag instämmer!
Kramar givetvis tebax, alltid fint med en kram:o)

#10 Exakt!

Undrar varför det är sånt jäkla tjafs ibland på forumet då vi alla verkar vara av samma åsikt?
SEV 

#16 men det är vi ju inte.. alla har inte lagt sion röst här och alla kommer inte att göra det. Det är bara de som håller med eller kan tänka sig i samma riktnign som skriver under här. Resten antingen vill, vågar inte eller väljer bort det.
Det är okej, men det vore ju bättre att man liksom tog tag i saken på ett kontrollerat vis n gång för alla. Eller teg för all tid.
Ha! påminner om äktenskaplöftena..
Tala nu eller tig.. eller hur går dem?

De som har skrivit här i denna tråden är väl vettiga helt enkelt:D

#17 Ha ha ha, ja det har du rätt i förstås.
Jag menade ainte att alla har samma tro, men samma uppfattning om att låta var och en ha SIN tro.
Men du har rätt, alla tycker inte lika i detta heller, det är det som är det fina med mångfalden. Bara man respekterar andras val i livet, så länge det håller sig innanför lagens råmärken förstås.
SEV 
Låt var och en bli salig på sin tro…. men låt bli att pracka den på någon annan…. :)

#19 just det.. och inte ser till andra för att finna felen utan ser till sig själv i första hand.
Det är så löjligt var gång jag ser det. En tråd som får fel riktnign.. och trådstartaren lägger ner all sin energi på att bråka på alla om hur fel alla har istället för att tänka om, tänka nytt, tänka rätt.
Ett mycket vanligt fenomen i forum där medelåldern är yngre. Kanske är det så här med nu.. att det är främst yngre som skriver? När jag joinade var det främst äldre och toleransen var skyhög. Det var ca 6 månder sedan.
hmm.. jag är ju en yngre.. kansker jag skall sluta skriva? ;)
nej det är inte åldersdiskriminering jag bedriver.. det är erfarenheter jag ger luft till. Vart tor ni jag lärde mig forumshyffs? Det finns ett forum som jag nog har tränat i skall ni se.. ett där jag ofta skrek och svor. Där jag lärde mig hur man skriver för att nå fram.
Ni som har träffat mig har erfarat att jag talar annorlunda än vad jag skriver.

Håller med din Anco.. (Så länge alla tror som jag);).
Det är ju PRECIS det folk gjort. Sagt det de tycker. Många i diskussionen tycker att det blev en sandlåda, däribland jag.
Det är vad VI tycker.
Alla måste inte tycka som du SEV och för den skull är inte "andra sidan" en grupp.
Motsägelser motsägelser motsägelser är det jag läst från dig senaste två dagarna.
Du säger en sak och gör en helt annan.
Du kallar mig m fl för det ena och det andra och skriver HAHAHAHA på ett otroligt nedvärderande sätt och ve den som gör detsamma mot dig. Då blir man kallad ännu mer saker såsom kärringar, tantausling osv.
Så enligt MITT tycke så skulle jag gärna slippa inlägg från dig helt. Men som sagt det är bara mitt tycke och jag gör precis det du säger att vi ska göra, säga vad vi tycker.
Jag förstår inte varför du vill jaga upp stämningen på detta sätt, vill inte veta så du behöver inte svara på detta inlägg.
Om man tycker att en tråd går överstyr på ett eller annat sätt och inte vill beblanda sig mer i tråden, ja då slutar man skriva och läsa däri faktiskt. Det är ett rätt smart drag att överlåta skräpsnacket åt andra istället.
Thats it!
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

#18 Det är lite fel formulerat och krasst sätt att skriva det på, det kan tolkas som att de som INTE skriver här är ovettiga.
Och DET var ju INTE syftet med denna tråd.
Många som INTE skriver i denna tråd är minst lika vettiga, alla kanske inte vill delge sin åsikt, då dom helt enklet skippade ex: "röktråden" då den ballade ur. Många väljer nog sättet att helt enkelt vänta ut dessa destruktiva trådar och intresserar sig bara för det som väcker deras intresse.
Så gott folk, visst är det på tiden att visa lite stake å sätta ner foten så vi får ett slut på dessa destruktiva trådar, men det är ju absolut inget måste att sticka ut näsan bara för det.
SEV 

#23 ja.. att lämna det ja.. inte att lämna det och plocka med sig utvalda delar till annan plats.
Jag har med valt att lämna en tråd.. jag lämnade en tråd för att allt jag skrev hetsade. Jag läste vad som skrevs men jag skrev inte själv. Inte innan det lugnande ner sig iaf. För det var just jag som var huvudmålet för aggressionen.
Så visst är det ett moget belsut att backa när dte är tid för dte. men då skall man backa med.. inte fortsätta i rummet brevid. Så kan man faktist säga att man backar lite.. allt måste inte vara så definitivt.

Det finns en risk men vårt arbete. Eller rättare sagt för de som arbetar ensama och skaffar sig kunskap på icke konfronterande vis. Det är egoismen. Man trillar väldigt lätt i den, och börjar anse att JAG har rätt de fattar ingenting, alla andra är enfaldiga. Det är denna sorts egoism som utspelar sig här just nu i vissa inlägg som är livsfarlig för själen. Då man måste utrycka sig i form av VI och JAG MFL, vet man att man är på tunn is. Fråga er själva. Kan jag acceptera den människan jag blivit? Kan jag gå vidare i min andlighet genom att kasta spä?
Jag påstår inte själv att jag är någon form av superduktig kille men jag vet farorna i detta. Så ta er en funderare på vad som är viktigt för er.
Lär er läxa på bästa sätt.
Men vadå fortstätta i rummet bredvid?
Jag frågade dig vad det var jag missat från det DU skrev eftersom du skrev att jag är avundsjuk på dig av någon anledning. Jag fattade inte och fattar fortfarande inte vad du menade och det frågade jag dig i din gästbok.
Det är då bannemig inte att fortsätta i rummet bredvid, det är att försöka reda upp en sak som har med enbart två personer att göra.
Mvh
Marika "Ioma"

men Ioma.. ser du inte vad du håller på med?
_Så enligt MITT tycke så skulle jag gärna slippa inlägg från dig helt. Men som sagt det är bara mitt tycke och jag gör precis det du säger att vi ska göra, säga vad vi tycker.
_Så varför bemödar du dig ens med att skriva då om du inte ens tänker öppna ditt sinne nog för att läsa responsen? Det om någonting är ju barnsliga fasoner.. res dig högre än det du stör dig på..
Jag skriver detta till dig då du uppenbarligen inte respekterar SEViking. Han är gott förmögen att hantera sina disskutioner, men du hör ju inte på honom.. du stör dig bara.

Serious speaking….Tycker inte det är så speciellt mycket tjafs…
Tycker värsta tjafset är om tjafset *s*
Det är som nu när det hettar till ..med ett ovårdat språk man kan tycka det…
För övrigt tycker jag att det funkar fiiint ….
Oftast är det de som tycker det är tjafsigt, som är inblandade i något..men det får la enna vara upp till var och en ….
Det finns alltid en massa människor med dålig självkänsla i alla grupper…så även här …med behov av bekräftelser , behov av att tillhöra "en grupp" …men så låt det vara så då…för de som behöver…
Det där stampande med foten i backen och deklarera hit och dit att får jag inte säga vad jag tycker eller göra som jag vill,så lämnar jag det här forumet…är det som är mest töntigt av allt…de visar att de inte kan ta en konflikt utan att de hellre flyr…Hålls det inte med mig vill jag inte vara med å leka typ….*s'
Nej….jag tycker det är bra här jag ..Tycker det finns en outsinlig källa av helt underbara människor..
Se det goda i det dåliga …så loosar det kraft ….
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Bäste Ioma
Du skriver om dig själv som VI? Och eftersom du gör det så betyder det att du skriver för fler än dig själv, skriver i samlad stämma, alltså en grupp.
Tantaluring skrev jag, inte tantausling.
Jag skriver ha ha ha, bara tre stycken, och gör det för att sätta lite humor i skriften, samt att visa jag inte skriver i ilska.
Ge mig gärna ett tips på vad jag sagt som jag sedan gjort tvärt om i
Istället för att vända ryggen till kan man stanna och reda ut saken
Du har missförstått meningen med detta inlägg åxå, jag vill inte JAGA UPP stämningen, jag vill få tillbaka TOLERANSEN.
Hur du gör med läsandet av mina åsikter inlägg är för mig totalt ovidkommande, du får åxå göra som du vill, likväl som alla andra.
Jag skriver inte som du, "du behöver inte svara", jag skulle gärna vilja ha svar på mina funderingar.
SEV 

#27 Ja det är att fortsätta i rummet brevid. Men du har mitt svar på din fundering.. bara att läsa i tråden för det. Nu kan du ju inte svara där längre så nu är det okej att ta det i gb.

Wargmane
Om det är mitt inlägg #0 du syftar på med dit "får ja inte som ja vill så slutar jag" Då har du misstolkat lite, eller läst för fort. *ler*
Jag tycker åxå det är fjantigt att skriva så, men det föll bra in i texten och jag åsyftade det inte så som det låter urklippt. Jag menade med respekt att om jag verkligen har så jäkla fel, så har jag helt enkelt hamnat fel.
Ja ja, jag kan ju bortförklara mig i oändlighet med fina ord å så, men du har rätt, det är löjligt å skriva så.
SEV 

Käre SEV ..javisst syftade jag på det….det är ju en vanligt förekommande företeelse här ..*s'
Nä nu drar jag…för att strax återkomma med ett nytt nick…
Nu tycker jag att alla drar ett stort streck över hela diskussionen…
Kärnan v ar att det inte är bra att röka ….å det begriper vi säkert alla och en var.
sen är det självklart upp till var och en att göra det…Basta !!
ha en dejlig dag allesammen !!
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
#30 Jag skrev att du inte behövde svara på grund av att jag inte ville göra dig tvingad till att svara. Därför skriver man så.
Tips på vad du säger men gör tvärt om är:
Du säger att man ska skriva vad man tycker men om någon tycker annorlunda än du gör ja då gör man fel enligt dig.
Du klagar över att någon har gett dig öknamn (ej exakta ord dock) och ändå så får du ge andra öknamn och klagar man mot dig då så börjar du böja på det som skrivs för att man ska se bortom det.
ja där har du två men det finns fler men jag har nu annat att göra då vi ska försöka ha lite semester oxå.
Vill inte uppehålla sista semesterveckan på att skriva sådant som alla redan vet.
Och ja jag skriver vi då vi är flera som håller med om det jag skriver.
Mvh
Marika "Ioma"

Yes! :) jag vågar stå för mina åsikter, så jag skriver också här :)
Har nyss vaknat o läst tråden :) :)
Jag håller med om vad Sev skriver o även er andra.
Man måste som vuxen individ kunna säga sin mening o då våga stå för den, sen måste man även vara medveten om att alla inte har samma åsikt o det kan uppstå en debatt o många gånger är det bara bra, fast man har en syn på något så kan man få en annan vinkling av någon annans åsikt o man kan helt plötsligt kanske få en större syn på något, som man själv inte tänkte på :)
Men…man måste klara att ta kritik, ja det kan svida lite att få, men då får man sträcka på sig o tänka efter vad det var som andra reagerade på o där av kanske man själv kan bli ett snäpp klokare.
Sen hade väl forumet blivit ganska lamt om det inte finns något att prata om, det är ju hela meningen :)
Jag väljer ofta att inte ta ställning eller svara i trådar av olika anledningar, ibland fattas orken :) ibland fattas tiden, för jag tycker att när man ger sig in i något så är man med o slutför :)
vissa dagar känner jag att ni all kan vara utan mina inlägg :) då är det bäst att låta bli :) :)
andra dagar så är jag med lite här o där, många gånger får jag svar på något som jag undrat över innan jag själv har hunnit skriva :) osv…osv
Men jag är här nästan dagligen o slår en blick :) här är mkt kunskap från många generösa o man lär sig något nytt nästan hela tiden. :)
Sen tycker jag att här finns alla nivåer på "folk" dom lite hårdare, lite medium, lite mjukare, o ja alla behövs!
Hade det bara varit "hårdingar" hade forumet försvunnit av sig själv efter ett tag :) bara "mediumar" hade det nog blivit tråkigt :) o ett forum med bara "mjukisar" hade det blivit trängsel av alla rosa fluffiga moln som ska få plats :)
Nej jag tackar att alla nivåer finns! :)
#8 Hörrödudu :) #S# vad? #S# jag tycker om Eeasons böcker! :) där ser du visst är vi alla lika. :) härligt!
Hoppas ni blev något klokare av mitt inlägg :) Nyvaken! haft en underbar sovmorgon. o nu bär det av till Läckö slott snart.
kramar (tycker om kramar! :) )

#35 Åh.. hälsa slottet i mitt namn är du gullig? jag bodde där ute en sväng.. inte på slottet men en liten bit därifrån.

Det ska jag göra Lorelai :) jag ska ge henne en kram från dig!

#37 Tack! *puss på kinden*

Å, tack Ioma
Du säger att man ska skriva vad man tycker men om någon tycker annorlunda än du gör ja då gör man fel enligt dig.
Om någon tycker annorlunda än mig så vill jag gärna bena ut varför, för om jag har fel uppfattning om saker å ting vill jag gärna få rätt uppfattning klargjord så att jag kan ändra min uppfattning och förstå rätt. Därför debatterar jag gärna om detta.
Du klagar över att någon har gett dig öknamn (ej exakta ord dock) och ändå så får du ge andra öknamn och klagar man mot dig då så börjar du böja på det som skrivs för att man ska se bortom det.
Böja det som skrivs gör jag för att räta ut de frågetecken som kan uppstå i en tvetydig mening. Jag tål att bli kallad vid olika spydigheter, å ja, jag kallar ex. dig för tantaluring, men just det ordet är masstydigt, det kan sägas med kärlek, likväl som med sarkasm. Så du har missförstått klagan mot mig, jag vill inte gå runt med villfarelser, men jag sväljer inte nya sanningar utan att vrida å vända på det först. Men kan någon på ett rationellt sätt förklara att jag lever i villfarelser så är jag beredd att ändra på mig, och ta till mig sanningen. Har jag då gjort någon förnär i min ovisshet så är jag åxå beredd till att stå för min blunder.
Där ligger nog den största skillnaden mellan dig å mig.
Men du lilla tantaluring, ha ha ha, verkar ha svårt att se din tråd (Som vi alla vet du skrev i välmening), se att den landade i fel påse, en del rökare tog illa vid sig. Sen då du vägrade se det, utan bara helt själviskt och enkelriktat höll på din avsikt, då ballade tråden ur. Hade du förstått VAD som diskuterades och inte bara FÖRSVARAT dig, då hade allt runnit ut i sanden. Därav mina tillvridna, "se helheten", du såg bara ditt syfte, inte VAD du skrev, eller HUR du formulerade dig.
Man lär av misstagen, hoppas du har stake nog att inse det du åxå.
Nu är det totalt slutsnackat om detta, visst, du har rätt att dementera det jag skrivit nu, men ska vi fortsätta bena i detta så skapar vi en ny tråd till det. För min det är det över.
SEV 

Är det inte dags att sluta tjafsa nu? Detta är ett Häxforum inte tjafsforum! Behöver ni klara upp något ta det på pm eller be om varandas telnr och prata ut om saken!
MVH Isnornin
#40 Nej. Låt det vara kvar. Det är bättre att det får blixtra och klarna upp istället.
Det enda jag säger är att om man ska skriva sin åsikt, skriv den så att den inte förolämpar andra.
Sen om röktråden så är ni väl ett par jävligt svaga figurer om ni tror att tråden är till för att kränka er? Jag menar, det är för fan in upplägget som gör en tråd, utan varför någon skapade den.
Sen om ni blir "Upprörda" tyder det väl på att det är ni som är missnöjda? Jag menar, folk kan kalla mig nästan vad som helst utan att jag bryr mig, för jag VET vad jag själv går för.
Så kort sagt. Alla ni som blev förbannade på rökare tråden, kolla in i er själva en kort stund. Och om ni inte klarar av det kan ni gå o dö i någon hörna.

Ijin. ha ha ha
Ja rätt, låt det blixtra klart, så det blir ett slut på eländet, annars ligger det bara å glöder.
Du e för skön, men med all respekt ber jag dig tänka lite länge än näsan räcker. Som framkommit tidigare. PEKPINNAR, MORALKAKOR, blir bemött med mothugg.
Och dö i nån hötna, ha ha ha, vii rökare jobbar ju på det, ha ha ha
Jag skriver ha ha ha, precis hur mycke ja vill, å det är inte av disrespekt, det är för att betona att jag inte skriver i ilska. Det blir så jäkla omständigt att lägga en smajlis i detta program, så det blir ha ha ha
SEV 
#0 "Ja e så jävla less på er mescherschmittar som kommer med era "Fan, undra på att folk lessnar". Fan säg va ni tycker istället, eller är ni för FEGA för det."
Nä, inte direkt, man kanske bara inte kan bidra med något trevligt eller konstruktivt och gör man inte det, då brer man bara på med mer negativitet.
Såsom Skrivregler iFokus hänvisar
"Om du inte har något trevligt eller konstruktivt att skriva låt hellre bli"

Förresten Ijin
Skriv den så ni inte förolämpar andra skriver du?
Sen om röktråden så är ni väl ett par jävligt svaga figurer
kolla in i er själva en kort stund. Och om ni inte klarar av det kan ni gå o dö i någon hörna.
Föregå med gott exempel vettja, ha ha ha
SEV 
#42 Jo, jag brukar inte undervisa, men orkar faktiskt inte se så många tjafsa för småsaker… Och jag kan inte tänka längre än näsan, för hjärnan min sitter bakom den!
Jag har inget problem med att alla röker, det är ju erat val, faktiskt. Så därför struntar jag högtidligt i det, men.
Alla verkar dryga sig så innot hellvete mot andra. Och jag själv med, men jag gör det för jag har tröttnat på allt skit. Vad hände med det gamla forumet? Bara borta för att dom som vet någonting har dragit, som är en konsekvens av att alla drygar sig som fan.

Ijin
Just därför startade jag denna tråden, för att bränna ut glöden å kanske hitta tillbaka till renhårigheten å det höga taket. UTAN nedvärderingar och bortförklaringar. Ta fram staken i alla, så vi slipper allt jäkla trams.
Så läs noll igen, å försök se att det är det som är syftet med den.
SEV 
#46 Jag har läst:P Men jag tolkar nog inte det på samma sätt som du=) Men jag vet att du menar väl:D

ha ha ha, den satt fint den, mitt i nyllet. ha ha ha
SEV 
Scrollar igenom tråden.. Jesses.. Låt var o en tycka vad dom vill, ibland blir det väl emottaget, ibland inte.. men måste det bli sånt rabalder ? Om var och en sköter sitt och står för sina egna tankar o inlägg o inte massa ryggdunkningar och jag hejjar på dej..
Som jag ser det.. Högt i tak, respektera olika åsikter, om 2 parter kommer i dispyt.. låt dem klara upp det själva utan Jag hejjar på dej inläggen, det ser jag som en typ av gruppering, att ta parti..? Önskar mer respekt för våra olikheter samt olika åsikter, alla även dom som har lika grund tro.. är olika individer..

#35 Eason böcker är säkert jättefina o bra. Det är bara det att jag drar öronen åt mig av en kvinna(?) Som skriver hundratals böcker om lika många ämnen. För mig tappar det trovärdighet. Sen har han ju skrivit lika många till under pseudonymer. Sen är det ju alltid bättre att gå till källan av kunskapen och hämta den där. Genom att fysiskt utföra egna cermonier och lära av andarna och platserna runt en. Men alla gör det som funkar bäst för dem, och så även i detta.
Sen de jag menar i mitt inlägg är de som tar hennes böcker för absolut sanning och tror sig blinda på den. Det är aldrig bra att tro blint på nånting. Det är bättre att veta..;)
Mvh Sebastian
Uscha , vågar man skriva så här nu tro….
kan inte alla bara lägga ner allt och va glada i stället . Om man tycker någon skriver jobbigt eller inte förstår va den skriver så fråga personen i fråga istället .
Kan vi alla va glada !!! ??!!!
Jag tycker ju om alla er så mycket och vill se alla er glada…
Förlåt om jag skriver om något helt annat nu , men så här känns det just nu för mig…
VA GLDA OCH FRÅGA PERSONEN SOM SKRIVER I STÄLLET OM NI EJ FÖRSTÅR …
Mvh // Mist
#51 Nej, för om man inte är glad så blir det hela bara mer och mer korrupt. Det fungerar inte. Dessutom är man ju inte glad? Man bara ler, men inte är man glad.

Ja e glad, ha ha ha
Tycker som många andra skrivit, men mest av allt. Stå för era EGNA åsikter, å säg inte VI tycker utan att precentera källan VI. Var inte talesman för gänget som står i garderoben å skickar ut en syndabock. Låt även DOM få stå för sina åsikter.
Men nu ska jag glatt åka ner till byn å posta brev. Å vem vet, kanske ja fått nåt som e spänannde eller snällt.
SEV 
#53 Hoppas du hittar något kul där;)

Vem vet, kanske en mörkhårig skönhet står å serverar thaimat *s*
SEV 
#55 Oooo:D

Ämen jag döööööööör av skratt!!!
_"Alla ni som blev förbannade på rökare tråden, kolla in i er själva en kort stund. Och om ni inte klarar av det kan ni gå o dö i någon hörna."
_Hahahahahahahahaaaaaa!!! Hällitt!!!
Sov gott alla sköningar, själv ska jag nog gå och dö i någon hörna tror jag, mihihihihihihihi.
Kan inte låta bli att gå helt OT, men är Cassandra Eason i själva verket en man som skriver under massa pseudonymer?
Eller har jag helt missuppfattat Sebatians inlägg nu? Jag har inte själv läst hennes böcker just för att jag är skeptisk till någon som skriver så många böcker om så vitt skilda ämnen, men jag vet ju att det är många som gillar dem.

Nä, hon är en kvinna. En stor kvinna (ren fysiskt ;o)

Vill göra ett litet påpekande…
Det är så lätt att döma människor….Utan att egentligen ha en susning om vad man talar om.
Cassandra Eason är en fantastisk människa , få har så mycket kunskap som henne !!!
Känner henne ju till och me IRL……..
Men det kanske finns de som vet och känner henne bättre…*muttrar…trångsynthet……..
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Jo Menade det jag skrev som en personlig åsikt, det framgån i texten också. Men känd eller icke. Jag tvivlar likväl utav samma anledningar som jag skrivit i #50.
Jag håller med Wargmane där.Cassandra Eason har ett mycket brett kunnande och det är väldigt få som har det.Så hon är verkligen någon att räkna med.Vi får bara ödmjukt tacka henne för hon delger oss denna bredd på kunskap.

Det är det som är det fina med alltihop. Vi har alla rätt till en egen åsikt.;) Jag låter resten vara osagt. Det finns ingen mening i att sitta här o spy galla över en människa som jag aldrig träffat. Men Som jag sagt ovan. Hennes "kunskap" är lite för vidsträckt för att jag ska finna den… Trovärdig och genuin. Känns som mycket av det är skapat just för att sälja. Men skit samma. Nu går vi mot nya tider och nya erfarenheter.
Lev väl / Sebastian
#18 "De som har skrivit här i denna tråden är väl vettiga helt enkelt:D"
Antar att jag inte är en av er då.. de vettiga.:P
Det jag reagerar på är som någon tidigare skrivit "TONEN" i skrivandet. Att provocera någon tills den skriver något som man kan stoppa ner i halsen på den som skrivit.
De flesta som skriver här är inte ute efter att skapa debatt, för och emot. Utan kanske mer att få utbyta erfarenheter och skapande. Våga fråga saker man vill veta utan att få en uppläxning. Kreativa frågor och svar, inte destruktiva.
Ta tex Rökartråden.. Hur många är det som för en sekund ens inbillar sej att Iona skrev den för att reta er rökare? Hon hade tom med en smilygubbe med blink i första inlägget..
Kan någon förklara för mej var i ligger det felaktiga i att önska människor gott?? Jag röker oxå men jag valde att se den för vad den var. Omtänksam.
Ibland undrar jag om en del bara är ute efter att reta och få människor att göra bort sej och det är då jag drar mej för att skriva några inlägg.
Jag har tidigare både skrivit i trådar och skapat egna men efter att sett vad som händer i en del trådar så vågar inte jag. Jag väljer att inte utsätta mej för den förnedringen som jag anser att det är. Kalla mej gärna feg.
Någon undrar vad jag gör i verkligheten när jag stöter på det fenomenet att någon hånar och nedvärderar det jag säger.
Jo jag kan direkt säga att sådana människor väljer jag bort, men jag tycker det är fel att så många ska behöva välja bort så mycket trevliga vänner som har så mycket att ge för att några väljer att håna andra.
Det skrivs hela tiden om att alla har rätt till sin åsikt men jag är faktiskt inte helt övertygad om att det är så..
//_En väldigt besviken BW som egentligen inte alls vågar skriva detta eftersom det säkert kommer att få en massa skit.
_

Säkert inbillar sig de som skrev "att hon säkert skrev i välmening" inte att hon menade illa. Eller vad tror du dessa tror?
Anledningen till att jag malde på i den tråden är att det sades motsägande saker hela tiden. Å så fort balongen sprack på en sak kom genast en ny upp. Istället för att helt från början bara säga att det är menat i välmening. Vilket nästan ALLA som kommenterade moralkakan, pekpinnen, sade sig förstå. Men mer dumheter och saker kom upp under resans gång, Sedan backades och bortförklarades det med att det var menat i välmening. Någon målade in sig i ett hörn, å istället för att ta balkongvägen ut, så kom basebollträet fram.
Att börja yla om att rökare skulle få en propp, ska betala sin egen sjukvård, å allt va det blev, spårade helt enkelt ur. Å jag tänker inte låta mig kväsas av nån som det tillåme bevisas i samma tråd, inte gör rätt för sig.
Så vad gäller rökatråden i sig, hade den kunnat bara kommenteras, men då det blev ett koncist påhopp på rökare, då fortsatte jag ifrågasätta, på mitt sätt.
Om jag å mångaq med mig röker, så tycker jag det är jävligt osmakligt å komma å föreslå att vi ska betala vår egen sjukvård. Det var lågmärke-rekord och förmodligen det som eldade upp många.
Men, den tråden är ju glömd till den blir påmind om, som nu, då jag skrev ett till tjafsinlägg om det. ha ha ha
Dom som tror att det var huvudinlägget som gjorde att tråden spårades ur, å babblar om att "det säkert var skrivet i välmening" bör ta sig en riktig funderare å läsa allt annat UTOM inlägg #0 igen
SEV 
Ett par frågor SEV:
Varför drog du då fram basebollträet istället för att ta balkongvägen när du nu erkänner att du faktiskt förstått att så var fallet.
Att jag skrev att den rökare som utövar sådan orespekt som röker inärheten av mig eftersom jag är allergisk mot ciggrök åker på en propp står jag för. orespekt mötes med noncalans eller orespekt tillbaka från mig.
Jag tycker att de som gör sig själv den otjänsten att FRIVILLIGT skadar sig så pass att de måste vända sig till vården ska även betala för det så det känns i bakhuvudet.
Om det så är att du får cancer eller måste betala massa pengar eller liknande så ska det kännas! Inte för att jag önskar någon att få cancer eller liknande förståss jag tog bara det som exempel.
Jag förstår inte att du SEV inte kan släppa den där tråden när ALLA andra har gjort det. Du börjar låta som en hackig gammal stenkaka. tuggar på samma jäkla spår hela tiden I TVÅ DAR T O M!!!
Tyder på att du inte har så mycket annat att göra, kanske du skulle skaffa dig en nyttig hobby, varför inte att tälja gubbar eller vad fanken som helst så slipper du sitta i samma gamla uppnötta spår som nu.
Lycka till!
;-)
Mvh
Marika "Ioma"

Lägg ner denna diskussion nu!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Ioma
Jag har ingen som helst lust att diskutera varken rökning, bronkit eller räkningar med dig i detta skede.
Respektera detta tack.
SEV 
Ja det är just det jag reagerade över, du skriver att du inte vill diskutera det mera och ändå tuggar du på samma bit på skivan hela tiden.
Jag borde kanske leva som jag lär och respektera dig lika lite som du ger mig respekt?
Sluta att älta och som BD säger: lägg ner diskussionen!
Börjar bli tröttsamt att höra samma spår på skivan i två dar…..
Mvh
Marika "Ioma"

Ioma
Att tälja gubbar va ju en jättebra idé, tack raring.
samma spår, samma spår, hmm, det blir ju ingen gubbe av det, det blir ju bara tantaluringar. ha ha ha
SEV 

Släpp taget

Tanter och gubbar, gå och släng er i sjön vettja. 

Ioma
Med all respekt för dig å ditt tänkande så måste jag ödmjukt be dig att INTE försöka få igång en till debatt eller ska vi kalla det "tjafstråd" med mig.
Det är ju uppenbart det du försöker göra.
Om du speciellt vill ha mig att säga elaka saker till mig så att du kan göra en Abuse-anmälan mot mig igen, så starta då en egen tråd som andra folk vet om att däri tjafsar SEV och Ioma. Då väljer dom ju vikke fall om dom vill läsa eller delta i tjafset.
Som jag skrev ovanför så är jag INTE intresserad av att orda mer med dig, jag bad dig att respektera detta.
Så snälla Ioma, RESPEKTERA att jag INTE vill diskutera med dig mera. Och RESPEKTERA andras varande och läsande på detta forum.
Dom glåpord du öste över mig i inläggen ovan låter jag passera obemärkt, så snälla, lägg ner nu.
SEV 
Till er bägge!! Starta för ……. inte en ny tråd om ert privata tuggande! Byta då hellre telefonnummer med varann! Detta är ett forum som vi garanterat ALLA vill bevara med den ödmjukhet vi besitter.
FRIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIID!!!!
BB/B

Aj----aj. ha ha ha
SEV 

Men kära ni jag kommer hem från landet och inser att de har uppenbarat sig någe som inte glädjer/ Jag månar om eder båda och tycker att en fredspipa vore på sin plats nu Jag tycker om eder båda och finner att här läggs de massa onödigt me energi som man skulle kunna bruka till så mycket bättre.
Jag önskar att ni båda kunde blåsa över eder axel och låta detta passe och vore de inte på sin plats satt nu låsa denna tråd och visa respekt för varandra och den som lever den lär och valfrihet ömjukhet ,respekt och massa ljus me kärlek o harmoni /Krax Hias

Tycker Sebastian sätter huvudet på spiken, citerar från hans inlägg #64 (om jag inte missminner mig):
"Men skit samma. Nu går vi mot nya tider och nya erfarenheter."
Det uppstår olikheter för att vi är olika människor. Sedan underlättar det inte heller att vi kommunicerar genom skrift eftersom man tappar många nyanser där, om man inte bifogar massa smilysar (som jag personligen helst avstår från, därav avsaknaden av dom i mina inlägg).
Hursom så håller jag med kloka föregående talaren Hias om att det räcker nu. Forumet är alldeles för bra för det, oavsett om vi är oense om massor - så kan vi väl enas om att vi är oense och respektera det?
Ha en bra natt alla vackra och kloka,
// Zoraye
Jag tycker om att äta gurka.
Och det STÅR jag för.
Mvh, T