Vitamin B17
Hej
Hade hittat en hiskeligt intressant sida om Vitamin B17 här men som ni kanske ser så funkar den inte längre! Eller är det bara fel här hos mej?
Någon som vet något eller så? Någon bra sida, någon bok att låna på bibblan.
Visste inte ens att det fanns B vitaminer utom upp till 12. :P Och jag visste inte att vissa cancerformer skulle kunna vara en vitaminbrist, brist på just B17. Och att den finns i kärnor osv. Och att det är den vitaminen som gör att köttätare uppe i norr och vegetarianer i söder slipper undan cancer nästan helt.
Så i häxans trädgård borde det finnas något träd med B17rika kärnor så att man kan slippa undan och kanske till och med behandla cancer. Det vore verkligen magi…
/Hennum
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
C20H27NO11 - Amygdalin det är en glykosid som extraheras, bland annat ur bittermandel.
Sök på det… det är samma sak. Detta gäller alla intresserade.
Var försiktiga vid användning bara, för amygdalin innehåller ca 6 viktprocent cyanid.
Säljs ibland som "vitamin B17"… Döm själva, jag har min åsikt…

Ät mandel istället. Själva B17 fattade jag det som används vid cancerbehandling, just för att det är svårt att dosera rätt för förebyggande. För äter man för mycket av själva 'vitaminet' så kan man få andra symptom på förgiftning istället.
Så ät mandel och nötter istället. Mycket godare dessutom ;o)