drömmar...
Ja när vet man när drömmar är vanliga drömmar och inte varsel?
Samt hur lär man sig tolka de drömmar som har ett budskap?
Mina drömmar som är varsel, de har en speciell klarhet. De följer med mej i dagen med en detaljerad rikendom. Kan inte förklara det bättre.
Vandra i Ljus å Skönhet

Svår fråga, men som BiGavia skriver så är dom mer klara, å på något sätt känns det lite extra att det inte bara var en dröm utan något man bör ta fasta på.
Jag är dock av den åsikten att alla drömmar har ett budskap i sig, men kan vara väldigt svåra att tyda fram, budskapet alltså. Å då kommer vi till en undran jag alltid haft.
Varför ska alltid alla varsel, tecken å så vidare vara så kryptiska? Varför kan man inte få allt i klartext, så man förstår
SEV 
#1 Det känner jag igen…
#2 Det är ju just det…varför kan det inte vara ngn som helt sonika berättar vad de vill och vad som ska hända?
Jag har haft en dröm som berör mig oerhört illa och det är dessutom om en person som jag inte ens tycker om.. Men jag vet inte om den är klar eller om händelsen i drömmen symboliserar ngt annat? Samt varför i hela friden drömmer jag om en person som ej finns i min närhet.. som jag inte tänkt på på väldigt länge?
Den ligger dessutom kvar helt kristallklart.
Hade vi pratat om personen, eller jag sett en film eller NGT som kan ge en sån här dröm så fine.. men när de kommer som en blixt från klar himmel så betyder de ofta ngt..

Du får försöka se vad den personen symboliserar för dig, ex: ondska. Sedan händelsen, vad symboliserar den för dig.
Att händelsen i drömmen berör dig illa kan ju vara därför att du så hemskt ogillar personen som är med i händelsen.
Så t.ex. En gubbe sätter på dig å du avskyr gubben, då blir hela händelsen hemsk. Men prova att byta ut gubben ot någon annan i samma händelse å se hur du tycker det är då. Alltså, drömmen kan ge dig en hint om att du inte ska bedöma vid första blick, att det kan vara bra senare. Eller så tvärt om, den drömmen skulle då kunna betyda att du kommer att möta en stor drömprins som i själva dfallet ställer till ett sjujäkla elände för dig i slutändan.
Så att tolka drömmar, det är inte lätt, man måste se allt både inifrån å utifrån, då det är drömmar man bara vill glömma bort.
SEV 

Vem vet, kanske du ska på en resa med tjej-gänget å där kommer att träffa DonJuan, så då har du ju i drömmen fått en hint om att inte släppa till.
ha ha ha, ursäkta om jag e farbror fräck.
SEV 
Drömmar är drömmar, de ger dej en chans att bestämma om du vill veta eller inte veta.
Vandra i Ljus å Skönhet

Stjärnan spår och männskan råder, brukade alltid mor min säga. Så även i detta. För mig är det som BiGavia skriver, de drömmar som är klardrömmar hänger med och man fattar ofta innebörden på en gång. Men det är upp till var och en om man vill att den ska gå i uppfyllelse eller ej.
Ja men om det handlar om ett dödsfall?
I drömmen får jag veta efteråt, jag får dödsbudet och hur det gått till.. Jag är inte aktiv utan iaktar.. Jag känner stor sorg och det känns som om jag måste varna personen.. I drömmen så är dödsfallet inget våldsbrott utan den avlidna ska ha gått och lagt sig, tagit en panodil och sen inte vaknat igen.. Vet inte om det är efter en festkväll eller en vardag..
Det låter säkert helknasigt…men jag känner stor oro och jag förstår inte varför? Jag har många drömmar och ibland riktiga mardrömmar med de förföljer mig inte när jag är vaken??
Mina drömmar som är varsel om folk som ska gå bort, så vet jag bara det,
Jag är inte kvinna att påverka det på något vis. Det är bara ett budskap, och jag får acceptera det somdet är.
Vandra i Ljus å Skönhet

En solstungen åsikt dimper ner här nu..
BiGavia berättar det ganska bra.. Ett varsel sticker ut ur mängden. För min del är jag bombis att det är en klardröm när den återkommer ofta.. jag har förstått så långt att jag får dem 6 månader innan de träder in, om ingen annan tid anges.
När dem kommer i vaket tillstånd upplever jag det som ett starkt minne som tar över situationen, distanserar mig från nuet. När händelsen sedan är igång har jag klara minnen av när och hur jag tidigare har fått varslet.
Då tvekar jag liksom inte..
Oh.. vore dem inte kryptiska så skulle det ju vara enkelt. Enkelt är ju ingen match. :P
#10 De jag har haft ger mig bara ett par dagar:o( Jag har inga återkommande drömmar.. de dimper ner stenhårt och följer mig hela dagarna.. får inte bort känslorna eller bilderna:o(
Sen när det är "över" har inträffat.. ja då släpper det..
Jag har dock endast haft varsel om familjemedlemar så jag förstår inte varför jag drömmer om en person jag inte ens tycker om?

#11 kanske för att drömmarna expanderar sin verksamhet?
#12 Ok.. men vad gör jag med informationen och hur vet jag exakt vad den betyder?

#13 Ehumm.. ring mig?
näe.. Det är ganska svårt för mig att avgöra efter som det är hos dig informationen hamnar. Först så kan man aldrig veta exakt vad det betyder.. vad innbörden är.
Jag menar.. vad är vitsen för mig att förvarsla att jag skall en dag stå vid strandkanten och fiska krabba med klädnypor? Så sker det en dag och efter det ingenting mer.. ingenting mer av betydelse.. Ibland liksom bara krockar tid och rum och man ser vad som lika gott kunde ha varit utan.
du kan bara lägga det i minnet och se om något klarna med tiden.. ibland handlar det om att bli förvarnad så man är förberedd. Inget mer. För jo.. jag får ju andra varsels än de med 6 månaders förtid.. det finns ju de som kommer med dagar innan och minutrar innan.
men om du idag inte intuitivt förstås vad synen ville sig.. drömmen då.. Ja lägg det åt sidan så tar du tag i det när det har mognat.
#14 Jag ringer när kottarna sover:o)
Förstår hur du menar…
#4 o #5 hahahaha, ingen fara.. Men jag hade varit tacksam om det vore en "vanlig" sexdröm:o)

Bara tänkte.. dessa drömmar och syner som man får.. man tror oftast att det sker av en nobel grund. Men det är faktist ganska sällan det är på det viset. Det är vanligare att man blir förvarnad för att själv hinna bli förberedd på det som väntar. Lite se till att man är redo för den eventuella stundande krisen.. för det är oftast kriser. Eller kunda ha varit det om man inte var förberedd.
bara en lite notis så..
#17 Det är väl så också att man önskar kunna hjälpa.. Men i de drömmar jag haft har jag inte kunnat förhindra överhuvudtaget.. endast stötta..

#18 ja och att vara ett stöd är nobelt nog. men även för att kunna vara ett stöd.. så behöver man själv vara redo. förberedd.
Hör ju inte till ämnet men tänkte fråga er om ni ochså hört tt man inte kan drömma att man dör? för när jag var runt 7-10 år drömde jag att ajg dom kom pp till himmelen och rymde där ifrån hem igen. Kan fortfarande berätta stora delar av drömmen och likande. Jag är hjärtopererad och drömde att ajg dom pågrund av operationen. Men operationen hadde jag genomgott o den gick bra. Men eftersom ett dom opererade så kanske dom stannade av kroppen funktioner…hmm.. har inte tänkt på det.. nå väl Någon som vet nått om att drömma om döden? Förlåt me nkändes dumt att starta en ny tråd. BB/Emma

näe.. det hör väl till ämnet det? tycker du gjorde bra jag som skrev här.
Jag har inte själv drömt liknande och inte kommit i kontakt med så många som har drömt så. Men jag tycker nog allt att du kan ha tilit till din upplevelse i det läget. :)
Kul att du är med oss. ;)
Oki ja kom och tänka på den när jag läste här. Sitter själv och funderar på att försöka tyda drömmarna bättre… Har det roliga fenomenet att jag ibland drömmer vad som kommer på tv. jag drömmer drömmar dör jag räddar folk och jag ånster jagar mig. sen inlindat i det frömmer jag tex nått om en fågel. på morgonen så är det ett teveprogram med en fågel i samma sitts som i min dröm. Händer inte ofta men ibland. Har även en del andra skumma upplevleser.
Har någon av er haft en förmåga som ni utvecklat och i så fall hur?
bb/Emma

Drömmar är märkliga, och allt som oftast trevliga. Ibland förfärliga.
Ibland betyder de saker, ibland inte. Enda sättet att veta är nog att gå på intuition, väl grundad på god självkänsla och självkännedom. Lägg till en hel del förståelse för psykologi och symbolism, och rejält med förmåga läsa mellan raderna i abstrakta former. Låter det lite konstigt, svårt rent av?
Det är det. Mycket. Och än svårare att förklara, beskriva eller lära någon annan. Det är ju dina drömmar det handlar om och bara du känner till alla nyanser och undertoner drömmen bestod av. Många drömmar har man ju i vaket tillstånd svårt att ens greppa själv, och ens minnas ibland, trots att man varit ett med dem.
Så, svårt; Ja. Om man inte är en naturbegåvning med full talang medfödd förstås. ;)
Talang och känsla, det är nog en bra början. Läs boken "Drömmandets konst" av Carlos Castaneda. En bra inspirationskälla. Sen kan man ju alltid ägna sig åt att läsa ett par böcker av Olga Kharitidi, "Shamanens Cirkel" och "Drömmästaren" när man ändå håller på. Väldigt bra böcker allihop. Lättlästa, spännande och oändligt givande.
Sen finns det en bok till, lite mindre lättläst, men intressant nog att nämnas i sammanhanget; "Privata myter" av Anthony Stevens.
Drömmarnas värld(ar) är långt mer omfattande och komplex än de sinnesintryck vi normalt upplever som "verklighet". För i drömmen är det ju där och då som är den verkliga verkligheten…
Krångligt… men fantastiskt intressant :)
Lycka till med drömmandet, och tolkandet!
Tack för alla kloka ord:o)