Dagens glädjeämnen 31/7 Lughnassadh
God Morgon alla vänner!
Denna morgon börjar trött, knappt kaffedoften piggar upp, vissa morgnar är bara sådana…
Högtiden börjar idag….fast firandet för min del flytatts till helgen…..ikväll blir det bara en lite stund och en markering ute!
En vän fyller år idag, Jättemycket Grattis Lionadh!
Arbete fyller min dag även idag, så till alla er!
May Your day be Blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

*gäsp*
En dag.. vilken som helst vore det fint att få sova..
Ja.. idag har det Lughnassadh.. Inte för att jag har en susning om hur jag skall fira det. Förmodligen genom att plocka bär under vårt strandbesök idag och sedan baka ett bröd med det. Den funna babymonitorn gör det möjligt för mig att kliva ut och markera högtiden. Men fira? nej det ser inte ljust ut.
Lionadh, ett stort grattis till dig idag! :D

Ja visst vore det gott att få sova länge var dag men sen missar man också mycket trevligt, som morgonpromenaden i daggigt gräs.
Jag sitter här med ett groblad mellan tårna och hunden försöker tvätta bort den men det är ju meningen att den ska sitta där den sitter för jag har fått en sån där elak spricka mellan tårna som svir, tack vare regnovädret igår morse.
Alltså är det lilla enkla såsom groblad dagens glädjeämne. Strax beger jag mig till jobbet. Något firande blir det nog inte, några ord till växtligheten blir det nog men annars blir det lugnt här med.
Grattis Lionadh :) och god Lughnasadh allesamman!
God morgon på er!
Ska iväg på utflykt idag, ska bli härligt! Så nu är det morgonkaffe och packa åt barnen som gäller.
Grattis Lionadh, hoppas du får en underbar dag! Ni andra också givetvis.
Kram på er :o)

Ja grattis och god morgon!
Gässen är kvar levande fast jag glömde ta in dem i natt. Det var/är glädjande:)
Go'morrn vänner..
Dagens glädjeämne stor tacksamhet för skörden.
Och att den gågna natten kunde sovas utan myggs inande. ;D
BlessedBe
Vandra i Ljus å Skönhet
För att göra mina ord mer välbekanta här.
Dagens glädjeämne har ännu inte visat sig,solen kastar skuggor och jag vaknade med en besynnerlig känsla ur avstånd,jag tror det blir en besynnerlig dag.
Önskar er glädje.
//
GodMorgon och Grattis Lionadh!!
Dagen bär glädje med sig från början… vaknade till sol och värme och med en känsla av lätthet och glädje i själen!
Vad dagen bär med sig förutom en tur till stan med dotra vet jag inte än, men det kommer att uppenbara sig :)
En fantastisk dag till er alla. BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Ni får sprida er glädje till mig idag, då jag sitter här med en hög räkningar som inte kan betalas pga att myndigheter inte sköter sitt jobb =(
Jag ska försöka göra dagen så bra som möjligt ändå! Men just nu är det tungt.

Skickar glada tankar till dig Blodtopp!
#8 Sänder dig varma och glädjande tankar till dig Blodtopp.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Jag sitter i en lägenhet i ett regnigt Kiruna och längtar hem till min skog. Men tandvärken borta idag. Det får vara mitt glädjeämne.

#9 & 10
Jag suger åt mig som en svamp =)
#8 Usch, inte kul, inte kul. Visst sprider vi omtanke och glada känningar ditåt. =0)

Ska träffa en god vän. Ser fram emot det. :)

Min glädje är "Borta bra men hemma bäst" Krax Hias

Mår bättre nu =) Det blev som det brukade, det gick över efter en stunds resignation. Och att få lite pepp här inne.
Och så kom jag på en sak som var lite rolig härom dagen, som jag ler åt lite snett fortfarande.
Vi stannade till vid kinarestaurangen och beställde mat i tisdags. Medan min sambo stod och velade beställde jag mitt och sa till att vi inte ville ha något ris till maten (vi skulle ta med hem). Kockens fråga då, fick mig först att nästan bli förolämpad, men sen full i skratt.
"Jaha, ni tar potatis till hemma istället eller?"
…
Vi äter inte kolhydrater, vilket han ju inte kunde veta där inne. Min första reaktion var ett indignerat Näe! Men så kom tanken upp: Fördomen om svenskar och deras älskade potatis.
Antagligen har många andra kommit in och beställt kinamat och sagt nej till ris för att de vill ha potatis till.
När jag sa att vi äter maten som den är, då sken han upp =) För det är så de själva äter när de äter ute. Inget ris till maten. Ris äter de hemma jämt, så när de äter ute så vill de ju inte ha nåt sånt till ;o)
Nu har min son + tjej åkt hem till Laxå igen och saknaden är stor. Vi har haft riktigt roligt dessa dagar. Krabbfisket blev rena kaoset när vi var flera som drog upp samtidigt och det kröp krabbor med knipande klor överallt runt oss..*S Plockade strandmalört och mera lavendel till torkning och en stor bukett rosor till torkning. Minkfamiljen som bor under piren visade sig tyvärr inte så det blev inga foto på dom.
En skön kvällspromenad i skogen väntar och sen glass i stora lass…*L
Pssst..GRATTIS Lionadh…*L
Skön kväll till er alla..BB/B

#16 HAHA den var bra! Huvudet på spiken om oss svenskar, den kan vi behöva. :D
Kommer med glädje.. firat släktings födelsedag på landet idag..
Fick ny energi där ute i skogen bland kära..
Idag hämtade jag mitt halsband som Blodtopp gjort :) Så läckert, så snyggt att nu behöver ingen ny klänning införskaffas till bröllppet i augusti, det duger gott med en "gammal" och ett nytt fint halsband! *S*
Tack syster Blodtopp o kram!*
God Natt till er alla//W

Å jag bjöd sonen på restaurang idag på hans födelsedag.
Härligt att få umgås med honom en stund
SEV 

#19 Vassego, kära syster! =) Det var kul att få göra det till dig!
Å, ett kvällsglädjeämne, var nyss ut i halvmörkret och mötte en groda, året barn.. Hoppas h*n stannar i min trädgård. Förlorade den jag haft förut ifjol i bärnätet.
Vandra i Ljus å Skönhet