Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1836 ggr
Iram
0

Ibland blir man glad. :-)

Jag är inte kristen och jag gick ur svenska kyrkan för flera år sedan, men ibland blir jag ändå glad åt kyrkans vägnar. Det finns tydligen ljusglimtar att hämta både här och där.

http://www.dt.se/nyheter/orsa/article336281.ece

Kram

Anco
0

Yihaaaa…. det finns präster som är mänskliga :)

Nej…. allvarligt talat. han verkar vara en vettig person. det är ju tur att det finns sådana lite överallt i smhället :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

miffo
0

Det han säger låter vettigt. Starkt att våga uttala sig så, hoppas det går bra för han.

Ianna
0

Uj, uj vilken pudding! Får man säga så om en präst *fniss*? Men så uppfriskande, fler såna tack! Har iofs gått ur kyrkan för länge sen, men man kan ju bli glad iaf.

BiGavia
0

Visst finns det präster som är bra , känner flera, och hans uttalande ligger rätt i tiden. Och går nog hem för att det är en HAN, tyvärr så är det så. Bra gjort! Tack för artikeln Iram , än finns hopp.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Lorelai
0

*skrattar* Ja det där var verkligen en pudding till präst. Det var en trevlig artikel att ta del av, tackar för det Iram. :D

Lindbygarden
0

Ja visst var det en pudding:O)

Astraea
0

Det är ju underbart! Vore kul att gå på en gudstjänst med honom, jag tror det skulle vara riktigt givande.

Ijin
0

Najs… En bra präst! Där ser man… Mirakel händer fortfarande!

blodtopp
0

Hoppas att det inte blir för honom som för en präst i min födelsestad. Han hade en öppen gudssyn och gjorde annorlunda gudstjänster, just för att få med så många som möjligt. Folk älskade honom men inte de andra prästerna.
  Det slutade med att han sa upp sig som präst inom Svenska Kyrkan pga mobbing (jappm, prästerskapet är inte fria från såna oheliga beteenden…) och omskolade sig till mäklare. Fast han jobbar som 'frilansande' präst fortfarande, och är väldigt svår att boka in just för att han är så populär.

Sebastian
0

Hahahaha från präst till mäklare. Kunde tametusan inte blitt bättre. Stackarn som blev mobbad bara. Men lite roligt yrkesval var det:)

blodtopp
0

Mjo, det är ett rätt underligt omval, men tja. Varför inte? *S*

I-am
0

Jaha, då är det dags att bli religös då. Flytta till Orsa och sitta på främsta radenFlört Han ser ut att va en riktig goitingRäcka ut tungan

lightseeker
0

KUL, att ni kan se vad det står i länken, för mig kom det bara fram ERROR……mörkermånen, igen, antar jag.

BiGavia
0

Artikeln finns i Dalarnas tidning, lightseeker

lightseeker
0

jupp, jag har förstått det, men funkade länken för dig då, bigavia? för för mig, så blev det som sagt, bara ERROR:)

BiGavia
0

Länken funkar ypperligt, inga problem alls.

Jodrena
0

åh, vad roligt. Det var kanske honom jag mötte inatt i en "dröm". Jag gick nämligen in i en kyrka och ville tala med en präst. Jag förklarade för honom vad det var i Svenska Kyrkan som jag inte tycker om, och jag talade om Guds många ansikten.

Det blev ett långt och djupt samtal, som slutade med att prästen ville att jag skulle bli präst :P men jag tackade så fint nej för som sagt, svenska kyrkan är inte alls något jag vill vara en del av. Jag satte nog en del tvivel i honom själv, för han pratade om att med mig skulle kyrkan kunna bli något helt annat, det som från början var meningen och inte så som det sedan blivit.

Så, intressant artikel i högsta grad att läsa just idag :)

lightseeker
0

#16, inte för mig, tills jag bytte dator, nån bugg måste det ha varit.
Jo, det var en intressant artikel.

karinf
0

Intressant artikel. Det är lite underligt att vi mäniskor alltsomoftast måste sätta ett genus på icke mänskliga ting.
Vad är hon? Säger man om tiden. Moder jord säger vi om jorden, fader sol om solen mm.
Fader & herren om Gud. DE allra mäktigaste tingen verkar oftast  vara manliga. Har någon sett Gud? Hmmm.. Moses?
Bra tänkt av denne fantastiska präst. Som vi sett  i vissa religioner är det livsfarligt att  sätta ett visst genus på olika saker. Ger makt åt  vissa, underkastelse åt andra.

/Karin