Dragning till en viss sak?
Någon som har en teori om varför jag har en sån extrem dragning till kittel, bägare, skålar, korgar och vatten???
Jag funderar på om det kan ha något med att jag är en extrem oxe eller om jag har någon speciell känsla till sådant man kan ha vatten i eller liknande då jag verkligen ÄLSKAR vatten att bada i osv.
Varför tror ni jag har den där dragningen???
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Spontant tänker jag att du kanske behöver mer av vattenelementet (intuition, flöde av känslor eller skapelsekraft, det undermedvetnas strömmar, helande vatten mm) i ditt liv?
Det är min tro att alla människor präglas i olika hög grad av olika element. Så ska det vara, alla är inte lika. Men för att balansera sig behöver man få in mer av de andra elementen i sin tillvaro och om du säger att du är en extrem oxe så tänker jag att du är mycket jordnära, praktiskt lagd, envis, uthållig, har förmågan att härda ut och jobba hårt för att få det du vill ha. Det är vad oxen står för, för mig - och för jorden, för stabilitet, behov av trygghet. För att den jord som är du ska få näring, så att du kan växa, kanske du behöver vattna den med drömmar, skapande? Kitteln, bägaren, skålen och korgen är alla kärl som man fyller med någonting.
Vad fyller du ditt livs bägare med, hur vattnar du dina jordar, vad ger dig näring?
Du behöver inte svara, jag skriver bara lite fritt ur mina tankar för att ge dig idéer att grunna vidare på. =)
Det är bra och sunt att vara jordad, jordnära och stå med båda fötterna på jorden (alla uttryck för hur vi uppfattar jordelementet) men jordelementet i sitt negativa uttryck är någon som kör fast i gamla hjulspår, stagnerar och slutar utvecklas, kanske av rädsla, kanske av slentrian och bekvämlighet.
Kanske det är dags för dig att prova något helt nytt, vad som helst som öppnar dina kreativa flöden, hjälper känslor av glädje att flöda fritt genom kroppen?
Ahhhhh….
Nu när jag läste ditt inlägg gick det upp ett ljus…
Jag har verkligen fastnat i gamla vanor och behöver fylla livet med nytt för att komma vidare.
TACK nu klarnade det för mig!!!
Mvh
Marika "Ioma"

Jag kan ju inte låta bli att tänka på att du ju gärna vill bli gravid, och de föremålen som du räknar upp får mig att tänka på det kvinnliga skötet. Kanske finns där någon sammankoppling? Inte vet jag, bara en spontan tanke som kom upp.
Min första tanke går faktiskt inte helt osökt in på att du kanske helt enkelt har en dragning åt häxkonster…
Kiittel, bägare, skålar, korgar och vatten. Ganska klassiska saker, faktiskt.
Men det kan också ha att göra med at du gillar mat, dryck, pyssel och hygien.
#3 ja det kan det ju faktiskt vara oxå… Det kanske är en kombination av att något (ett barn) fattas i mitt liv.
#4 ja jag har en dragning åt det men detta känns inte som att det har något med häxkonst över huvud taget att göra.
Mvh
Marika "Ioma"

Jag har hela mitt liv samlat på lådor och väskor av olika slag, jag vet inte varför, men jag älskar det! Jag vet inte heller vad jag ska lägga i dem, men jag är en praktisk förvarings-typ som njuter av ordning.. och jag älskar att resa, packa det man behöver och gå iväg.. Väskor är nog resande för mig, att ta sig bort, packning, och lådor är ordning och reda..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

#6 Intressant tanke där om väskor och lådor! Själv älskar jag små askar och skrin. Nu när jag läst ditt inlägg tänker jag att det nog kan vara mitt behov av att kategorisera/strukturera tillvaron som kommer till uttryck där. Hm detta måste jag grunna vidare på, tack för inspirationen. =)
Nu har jag åkt dit igen.
Var på loppis utanför byn och hittade en vacker indisk mässingbägare för 15kr.
hur fin som helst. Har sett något liknande på indiska.
Den står nu på mitt altare för vidare placering där den passar (när jag hittat dit) *S*
Mvh
Marika "Ioma"

haha och jag satt på tradera inatt och köpte en pillerask som jag ska ha.. vadå? i. Och en guldkuvertväska, som jag ska ha när jag.. eh ja är ute och dansar kanske. Även då krävs det packning och struktur.. jeebus.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
HaHAHA ja jag köpte 6 st små pillerburkar på hemköp för några veckor sen. Visst jag har extramedicin i bilen men varför 6st?
Det var 2st 3pack för 10kr styck *S*
inte mycket pengar men 4 av burkarna bara ligger och ….. ja är ivägen just nu. hahaha
Mvh
Marika "Ioma"