Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1795 ggr
isnornin
0

Skrivregler?

Det är fel på min startsida, har varit det ett bra tag. Jag undrar bara om det står något om Skrivregler där?

MVH Isnornin

Coturnix
0

Det här står på själva iFokus startsida. Medmera

"Som medlem på sajten godkänner du samtliga regler nedan.

Det är inte tillåtet att:

• Bryta mot svenska lagar och förordningar.
  • Kopiera upphovsrättsskyddat material.
  • Skriva inlägg i reklamsyfte eller marknadsföra produkter/tjänster utan sajtvärdens medgivande.
  • Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet.
  • Ägna sig åt personangrepp.
  • Använda svordomar eller annat ovårdat språk.
  • Skriva inlägg med innehåll av diskriminerande karaktär."
isnornin
0

ok det var det jag trodde:)

MVH Isnornin

varulven
0

ajsingbajsing isnornin, vad hade du tänkt dig för regelbrott? ;)

isnornin
0

haha, nej då jag är så oskylsig så!!

Jag tänkte bara att vi har så bra stämning här, det har det varit så länge lag kan minnas, har verit här ett tag nu. Tyckte att det var en som värkar vara lite smått kaxig…. påhoppig… men inte vet jag… har då ingen lust att börja rota i det:)

Jag tycker att det är bra här att man får ha olika åsikter, utan att behöva kämpa för det man tycker, alla värkar så pass mogna och respekterar varandra… Hoppas att det fortsätter att vara så:)

MVH Isnornin

korseett
0

så är det ju med troll ibland. de tar sig friheten att kommentera. har pmat sajtvärden men jag ser inte att hon är speciellt aktiv här vad nu det beror på. Finns det inga Medarbetare?

lightseeker
0

men, jag känner att det är så obehagligt när ni pratar om någon, utan att säga vem det är….varför inte vända sig direkt till den personen i sådana fall?

skogsgubben
0

Även jag har befogenheter att styra och ställa lite och avvisa personer som inte sköter sig. Mig kan ni också snacka med.

korseett
0

va bra.

isnornin
0

putt!

MVH Isnornin

_RS_
0

Jag har inte sett någon aktiv medlem som direkt brutit mot några Skrivregler under min tid här.

Att stämningen här är bra, är nog till stor del för att många av oss känner en styrka och glädje i oss själva och det vi gör.
Att ha en hög toleransnivå, innebär också att man måste tolerera att alla inte kanske känner så, eller har en förmåga att kontrollera sina impulser helt. Vissa har ett ganska ovårdat skrivspråk och kan uppfattas som arroganta och ibland kaxiga.

Vissa gånger uppfattas även jag som arrogant och kanske på gränsen till otrevlig om folk inte vet vad det är jeg vill ha fram, eller om jag någonstans misslyckas i förmedlingen av min huvudsakliga kärna.

Men uppenbara troll  brukar jag faktiskt inte vara så vänlig mot heller, eftersom det är i allas "intresse" att dessa försvinner snarast från diskussionen. Att tiga ihjäl troll är bra, men att markera att man inte gillar dem först är till och med bättre :D

Det är faktiskt i sanning så att det någon eller några uppfattar som kaxighet KAN ha en grund också… Det är kaxighet utan substans som är jobbig och dryg och stör _alla_. Man skall kunna få förmedla att man till exempel är mycket duktig på något, utan att det skall tas som skryt, eller man skall få säga ifrån skarpt, men mot personen respektfullt om man känner att det går för långt.
Huvudsakligen går det bra om man har självdistans nog att skilja på sak och person. Dock märkte jag i ett grannforum för jesusfrälsta, att det var alldeles för mycket känslor investerade för att kunna föra ett samtal om _saken_ utan att folk tog illa vid sig _personligen_… Då är det bara att lägga ner…

//

Iram
0

Ibland PMar folk och vill man ska ta bort något de stör sig på… Men det kan vara deras personliga uppfattning som spökar, och hur ska jag kunna gå in och cencurera på ett sätt så att alla blir nöjda? Folk måste få säga sin åsikt och inte bli påhoppade för det. Det är omöjligt att precis allt på ett forum faller precis alla i smaken.

Men personliga påhopp och elakheter betackar vi oss såklart för, eller hur? Men detta var en ganska gammal tråd, inte tycker jag vi har några troll här nu inte. Eller har ni sett nåt?

Skrivreglerna är förstås alltid aktuella ändå.

kram Iram

isnornin
0

Vi har många nya här, kanske bra att veta…

MVH Isnornin

isnornin
0

Nya medlemmar menar jag:)

MVH Isnornin

Lorelai
0

putt

karinf
0

Andlig Utveckling tog också upp denna tråd..Hittar inte "Skrivregler" alls på startsidan för HIF. Gäller väl för hela ifokus

kan man väl tro. Rätta mig om jag har fel annars.

Efter allt man INTE fick göra stod det detta:

Innehåll:

Du godkänner att sajten publicerar det material du bidrar med. Sajten förbehåller sig även rätten att redigera innehållet.

Tänk på att:

• Alltid läsa igenom dina inlägg en gång innan du trycker på "Publicera inlägg". Då upptäcker du antagligen om du har skrivit fel och kan korrigera det.
  • Utgå ifrån att allt du läser har skrivits med gott uppsåt.
  • Inte bemöta inlägg som bryter mot sajtens Skrivregler genom att själv bryta mot skrivreglerna.
  • Visa hänsyn och vara artig mot andra medlemmar på iFokus.
  • Respektera även uppfattningar som avviker från dina egna.

//Kramiz

_RS_
0

Det var nog helt korrekt att det gäller hela sajtsamlingen.

Önskar dig nu en god natt

//

ANBC
0

Vad menar du med troll?

_RS_
0

Ett troll är en person som skriver substanslösa, störande, aggressiva, förnedrande eller meningslösa inlägg. Oftast är personen dessutom helt anonym… Exempel på trollinlägg kan vara "Min *** är större än min grannes" i ett forum som berör billack eller odling av biobränsle.

//

Coturnix
0

…meningslösa inlägg…det är ju subjektivt… ;)

_RS_
0

Varför jag skrev till ett exempel… dock hade jag postat, innan jag kom på att det säkert skulle komma ifrågasättning av det :D

Coturnix
0

# 20Jo men det var roligt så länge det varade.:)

nyst
0

Är ni troll eller vad menar ni?

_RS_
0

Jag kollade din presentation, och det är precis det jag pratar om… :D Välkommen… men jag tror ingen kommer att skriva någon vidare diskussion med dig. Dessvärre.

nyst
0

Men med dig svansar alla om ej är du tyken och fryser ut dom.

Vad är det för ett forum då?

Det utfrysande forumet eller?

_RS_
0

Men snälla…
Jag om någon blir inte irriterad eller sur om någon inte håller med mig, inte heller fryser jag ut dem. Det är för mig intressant att diskutera, men jag diskuterar saken, inte personen. I denna tråd handlar det om snackregler. Vill du nu diskutera mig är du välkommen att skapa en ny tråd, med mig som ämne, då jag är ämnet blir det ju en annan sak. Men här diskuterar vi snackregler.

karinf
0

Denna tråd fick mig att fundera lite…

Var går gränsen för sk "otrevligheter"? Egentligen? Självklart bör uppenbara "troll" få en varning från sajtvärden och därefter eventuellt plockas bort. Inget snack om saken. Att skriva helt irrelevanta saker som ex: "Är du knäpp eller?" "Vilken planet är du ifrån?" - Är lite sjukt. (även omdet skrevs på skämt)

Linjen är dock väldigt tunn.. Efter att ha varit medlem ett tag & suttit vid HIF i princip varje dag - för det är verkligen en sajt jag gillar..har jag självklart kollat in lite gamla trådar med intressanta inlägg. Tyvärr är vissa inlägg mindre roande… -Personer blir känslomässigt engagerade, stötta utav några medlemmars kommentarer. Försökte själv gå in på dessa människors profiler men de tycks ha blivit raderade/själva avslutat sina medlemsskap. Konstigt.

Min första tanke blev: Blev de SÅ stötta att de la ner? Eller blev någon annan irriterad på dem & hävdade att de skulle plockas bort? DE var inga "troll" utan seriösa personer med avvikade tankesätt..enligt några.

Det här ämnet "häxor" & även "Andlig utveckling" mm är ett väldigt flytande kunskapsområde. Handlar mycket om känslor, intuition, tankar, drömmar mm. Svårt att  konkritisera en absolut sanning kring detta område alltså. Tycker man (alla) borde tänka lite mer på att bemöta en (uppenbar) osanning, konstigt tankesätt, andra och annorlunda tankesätt på ett mer ödmjukt sätt.

Det bör alltså INTE räcka att man skriver i sin presentation att "Jag har en brysk attityd" mm och bara därför kunna härja fritt.

Resultatet blir tyvärr att särskilt nya medlemmar drar sig för att skapa egna trådar, komma med fakta mm. Då blir forumet tråkigt för dem & de avslutar sitt medlemsskap/blir inaktiva medlemmar.

Det bör ges lite större utrymme för nya medlemmar samt nya tankebanor. Annars blir det alltid samma personer som gör inlägg som följs av 100 ja-sägare. Detta blir ingen utveckling utan liknar mest självhävdelse/herren på täppan-syndrom.

Ex: Någon skriver ett inlägg om att solen är rosa…ibland…

Svaret blir:  Vet inte vem du är eller vilka glasögon du (inte) använder. Ta en bild på din rosa sol tack…Kanske du ljuger?

Är det juste? Nej, man borde bemöta även ett sådant inlägg med lite mer ödmjukhet:

Ex: Åh, visst kan solen skifta färg ibland, men en rosa sol har jag aldrig sett! Vore underbart att själv få uppleva det en dag! Kram!

Eller? 

Folk är känsliga. Tänker inte generalisera men vi som utvecklas andligt är ibland väldigt "öppna". Att vara inne i en andlig process ÄR tufft. Att vara rättfram när man esvarar ett inlägg är en god egenskap -
visst. Men det man ger till andra måste man vara beredd att ta själv. Folk BLIR stötta. Hela tiden. Så är världen.

Tips: Läs igenom inlägget innan man klickar på publicera. Tänk efter en gång till hur inlägget kan tolkas.

Kram på er!

ANBC
0

Mycket tankvärt.

BB ;-)

Bappho_
0

Det är synd när många är tysta och få som pratar.

ANBC
0

Håller med.

Denna kommentar har tagits bort.
isnornin
0

putt

MVH Isnornin

Lindbygarden
0

Det ni tar upp här i slutet är en rätt vanligt "fenomen" på många forum.. Ett fåtal som skriver och många tysta medlemar.

Då besöker jag både olika djurforum och avelsforum så det är folk med mängder av olika värderingar/uppfattningar mm..

Sen är det ju så också att innan folk har lärt känna en så kan det bli lite knas ibland.

Tycker dock att de flesta här på häxor är jätte trevliga och hjälpsamma så jag känner mig rätt trygg i att skriva.