Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1014 ggr
Manstrale
0

Vad är det för djur...

som skriker så man håller på att skrämmas halvt från vettet? Ska förklara lite tydligare. Var ute och vattnade i mörkret och hör plötsligt hur två djur slåss så in i h… Det bara rasslade till i mörkert och jag stod såklart inte kvar utan tog skydd i dörröppningen och försökte spana ut, men såg ju inget. Men hörde! Fruktansvärda skrik, som om dom håller på att bita ihjäl varandra. Och så snabba att man knappt vet om man ska få upp djuren på trappan. Vet någon vad det kan vara? Kan det vara harar som slåss? Har hört att hanarna kan låta hemska när dom kommer ihop sig. Men harar verkar ju så beskedliga. Eller är det grävlingar, eller rävar? Hua, jag går inte ut igen! Kan tillägga att jag bor ute på landet mitt i naturen, så djurliv finns det gott om här. Men såhär skrikigt brukar det ju inte låta. /Månstråle

Vekka
0

hm.. har du katter?

Manstrale
0

#1 Nej, inga katter. Och det här var definitivt inga katter. Jag vet hur dom låter för jag har haft katter.

svava
0

både grävling och räv kan låta hemskt, men jag tror mest på grävling, beroende på vart i landet du bor.
Vildsvin kan också skrika så man blir rädd..

Vekka
0

ok,  grävlingar kan låta något otroligt om dom kommer in på varandras revir. :)

Coturnix
0

# 0 När jag läser din beskrivning så känner jag igen det som grävlingar. Attans vilket liv de för. Vi får väl ta och leta lite djurtjutljud och jämföra;) "Mina" påfåglar är rätt "grymma" ljudutövare också men det är ett mer långdraget,ödesmättat skri.;)

Manstrale
0

#3 Vildsvin hade jag inte en tanke på. Dom låter rätt tunga, och dom här lät supersnabba för ljudet förflyttade sig så snabbt att man omöjligtvis kunde veta var dom befann sig. Och jag är bergsäker på att det inte var katter, dom kan låta dom med så in i vassen, men det här var något helt annat i ljudväg. Tack för ditt svar svava! /Månstråle

Manstrale
0

Jo jag börjar med gissa på grävlingar. Usch, jag kom av mig för det kändes inte trevligt att stå mitt i deras springfält. Tack för era svar! /Månstråle