Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2106 ggr
Wargmane
0

Lär Ni Era Barn ?

Min lillefia …ääälskar allt som har med healing , örter , magi , ceremonier ….ja utan att jag lär henne nåt rätt upp och ner ….Så har jag insett idagarna att hon har nog kanske lärt sig mer än vad jag haft en susning om *s'

M.a-o hon har en nyfiken näsa !!!

Så ja det är väl bara att inse och tacka för att det är på den vägen det går…..

Hur är era barn????

101.JPG

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

isnornin
0

det är lika här

MVH Isnornin

BranDuir
0

samma här…*S*….

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Wargmane
0

Ja jag har ju två vuxna söner ….när dom var små hade dom oxå långa näsor *s*

Min äldste som snart är 25 …var så intresserad av tarot kort i de första tonåren , och blev Riktigt duktig på det….fast numera ligger det nere …för att som jag tror vakna till liv senare…

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Mist
0

Mina barn har sätt , hört och kännt av saker sen dem va mycket små . Så visst dem kommer ofta och talar om saker för mig .

Min stora tös har en egen tarotlek , och planterar örter som man kan ha i olika syften och den lilla tösen har en älva till vän (??)
Och pratar med gammelfarmor ibland säger hon ..

Så tja , dom lär sig nog mer en vad jag tror att dom gör , men dem ska få välja själva så jag vill inte tvinga på dem något .
Men intresset är ju där helt klart  =)

Hias
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Välmött Jag har 6st arvingar och tre av dem går i mina spår och tre icke Min son på 18år har eget altare och är mer inom shamanismen  sen en son på 11år som är mycket inom asatron och lite av en magiker sen min dotter som är en kopia av mig som liten på 8år som har ett eget altare och kvast stav mm jag har tillomed sytt henne en egen kåpa och inget som jag har tvingat på dem nej nej men de är kopior av mig mina gener vilket de andra tre dock inte har utan de är mer lik sin far. BB Hias

Bappho_
0

När barnen är små så gör dom gärna som mamma gör, hur det blir när de blir äldre återstår att se :-)

Veyla
0

Ne vilka häliga ungar Hias<3

Veyla
0

Just det Bappho. det blir nog oftast som pappa gör då. Men efter det så skafar man sig en egen uppfattning. Och anledningen att jag sitter och skriver på den här sidan är för att jag inte gör som någon av dem gör.

Hias
0

Tack #7 de är underbara älskar att få vara till skogs och den värme som finns här hemma Kan hålla med dig #6 Bappho ..BB Hias

moonglow
0

Har försökt att inte visa min nu 15-åriga dotter vad jag gör och vad jag tror på under åren.. men hon gör som jag ändå, även om hon inte vet vad jag gör. Antar att barn uppfattar mer än vad man tror.

Hias
0

#10 här har vi varit öppna från första stund och tror att de tar till sig om de har me sig från början jag har tre som går i samma spår och tre som inte alls har ett intresse för detta och alla 6 har vuxit upp i samma hem.

Trollvind
0

Jag har aldrig gjort någon hemlighet av vad jag är och tror på men samtidigt har jag försökt att inte påtvinga mitt sätt på mina barn. Jag vill att de ska välja själva. Men när de har frågor så svarar jag förstås och när de ser vad jag gör så gör de likadant har jag märkt! Glad

Det sägs ju att barn gör som du gör och inte som du säger och det stämmer verkligen. Min äldsta (18) är mer intresserad av att själv lära sig så jag lär henne när hon vill. Den yngre (16) har alltid varit skeptikern som säger att hon inte tror på nåt, men hon sa häromdgen att det enda hon tror på är energier, haha, så något har väl färgat av sig på hennen också.

Hias
0

#12 du har så rätt jag minns för ett tag sedan då min dotter som blir 21 på Beltane följde mig in till stan en dag och jag skulle förbi Isiskammare och samspråka lite me Åsa som jobbar där samt inhandla lite ting då säger hon som så jag kliver inte in i den där Häxaffären.. Hon väntade utanför men ett par dagar senare så hade hon och hennes pojkvän sett en lägenhet som de så gärna ville ha och 20 andra me. Då ringer hon mig och säger  mamma kan inte du be till dina gudar och gudinner så vi kan få lägenheten(vilket jag oxå gjorde) Sedan när de va dags att titta på denna lägenhet så ville hon ha min hjälp i form av olika kristaller och dyligt. Och ja de bor i den nu…Men ville inte in i en Häxaffär…

moonglow
0

Jag har inte heller direkt dolt vad jag tror på , jag försökte bara unvika att visa det medan hon växte upp. Hade en idé om att jag inte ville påverka henne att tro på något bara för att jag gör det. Sedan hon blivit äldre har det ju inte direkt gått att undvika och nu pratar vi om allt. Glad

Hias
0

De finns i dom från början /Min minsta dotter är den kraftigaste av mina och hon är bara 8år men kommit bra bit på sin vandring …

moonglow
0

Känns skönt att höra!Glad

_RS_
0

I den mån vi kan lära dem för utveckling, utan att på något vis förhindra dem i att senare välja vilken väg de skall ta, lär vi upp dem i det vi kan.

Skolning är inte detsamma som programmering. De skall ju trots allt vara förberedda på att möta samhället på samhällets villkor om de så önskar, utan att behöva känna sig utanför. Men samtidigt har man ju ett visst ansvar att föra kunskapen vidare.

mommo
0

Ja, det finns i dom från början. Min mellerste son "ser vad andra inte lägger märke till". Han uppfattar också starkt energier. Telepati honom och mig emellan fungerar också starkt.

Men han är nu 13 år och vill inte kännas vid dethär, så jag håller låg profil, intresset för dethär kommer nog tillbaka.

Waara
0

Här är min lilla solstråle ..(en av dom..) klok som en liten gumma blott 11 år…alltid varit "lill gammal"…o visat mej vägen många gånger…ögon som skiftar full med magi…nu ibland kallar jag henne min lilla häxa..men det vill hon inte heta…så inte riktigt medveten ännu…men närmar sej…läser mer o mer på forumet och vill börja tillverka magipåsar som Hias :-)

Wargmane
0

*ler* med hela fejjan !

Gött att höra er prata om era telningar alle hexevennerna!

Ja tror det är bra om allt får komma av sig själv…Linn gjorde ceremoni till Våren på stranden häromdan….och var hon fick det ifrån har iallafall inte jag en susning om …*ler*

Fränt iallafall…det sitter väl i själen ….*glad*

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Hias
0

#19 Waara systrami ja hon va go dottra din och tror nog hennes tid kommer  var sak har sin tid /och magipåsarna har sin tid me  tro mig. Häxkram

Coturnix
0

Kanske är det så att det i själva verket är så, att det är barnen som har "lärt" mig. Lärt mig att behålla förmågan att se och inte tappa bort min grundsyn över tingens ordning och kaos.

lightseeker
0

När mina döttrar kom till mig och ville ha hjälp med att inte kunna kontrollera alla energier, runt omkring sig, då blev JAG tvungen till att titta på allt, som jag i unga år, hade valt, att lägga locket på, pga. att det var så starkt.

SÅ jag säger som #22, barnen blev mina, undervisare, därav stöttar vi varandra.

Waara
0

#21…ja..det tror jag med..bara beakar o njuter av henne..låter det ta den tid det tar..blir dock själa glad när hon visar intresse…hon är väldigt facinerad av dig Hias..

#22 Gudars…det där kände jag igen…

#23..visst är det underbart med barn…

Hias
0

#20 systrami oj vilken underbar känsla som kom när man ser den bilden på din dotter…. Här är en bild som jag älskar på min dotter på 8år som jag tog i går,hon talar till blomman innan hon lägger de i vårt gåvoträd…

Hias
0

En bild till som jag tycker talar för sig själv vem hon är denna flickebarn /

Wargmane
0

#26 Åhja nog ser man vad din lilla är för en *ler*

Underbara bilder !

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Hias
0

Tack systrami #27 ja hon är en mycket magisk liten tös och hon kan och vet saker alla redan så jag låter henne gå sin vandring i lugnan ro. BB Hias

Waara
0

#20…vilken söt liten flicka…ser så härligt levande ut…

#25-26 magiskt vackert barn till en vacker häxa :-)

Hias
0

Tusen sköna tankar från mig och min dotter över dina värmande ord systrami /Älskar dig och du är hos mig Bless you…

Wargmane
0

#29 Tack rara du från lille Linn å mig !Glad

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Jodrena
0

hihi. Alla dessa underbara och vackra bilder på era barn gör mig nostalgisk. Jag känner igen mig själv i #19 och #26 … skrämmande väl.

#20 en uuunderbar bild. Jag skulle nästan vilja ha den som tavla, sån värme och livsglädje utstrålar hon.

spindelfot
0

det här är mitt barn.. vinkar till alla häxor på iFokus ;)

ännu är han liten.. jag har tänkt visa honom min värld förstås. Leka och vara mycket i naturen, lära honom scoutingskills som att resa vindskydd och knyta ihop slanor, göra upp eld och annat naturigt - men den inre vägen måste visa sig själv, för honom. Jag kan visa honom mitt, kanske inspirera honom - men det är allt.. kunskap om det jag känner till ifall det behövs.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Denna kommentar har tagits bort.
_RS_
0

#33#34

Jag hade en liten deja vú…

Hias
0

Spindelfot systrami vilket vackert barn du har /Bless you.

Wargmane
0

#33 Sicken goooseknodd *ler*

#32 niger å knixar gör Kristina å Linn

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Lorelai
0

Mina pojkar är då några riktiga hedningar! Det är inte utan att de ibland kliver mig över skallen.. bokstavligen! *lol*

Jag sätter mig egentligen inte ner och säger: Att nu sall vi lära oss..
Vi utbildar dem inom allt. Vi lär dem om vad vi kan, växter, djur och natur. Folk och hyffs, när hyffs och när är det skit i samma. Idag sprang min äldste fram och tillbaka på gräset och ropade.
"Jag springer som faaan." :D Armarna ut och smilbanden i träden.
De ser ju oss göra allt med.. De ser oss plocka blommor och blad.. lägg apå tork.. nej hänga på tork. koka och korka. Vi berättar för dem hur man plockar för rätt och väl.
Istället för att kliva undan när jag skall signa något, så är det barn som är vid min sida då med i arbetet. De får vara med mig och upprepa mina ord med mig så gott de kan.
Efter att under lång tid haft mina saker ganska undanskymda för att spara dem från skador har jag dem nu framme.. där de får vara hyffsat ifred.

Den äldre pojken har berättat för min man att han "tycker om att mamma trollar". Han är lite mer skeptisk till när pappan erbjuder honom någon ovan dryck! *s*
Vilka underbara barn ni alla har! :D Signe dem

_RS_
0

Det är ju bara för att pappan brukar skoja om Miraculix och trolldrycken, så sist när jag skulle bjuda, så sa jag ju att han skulle få trolldryck… inte så fiffigt av mig. Jag skall göra som alltid annars, kalla det placebo, för det vill han alltid ha. 5 droppar AD-vitamin i 30ml vatten är en placebo och det hjälper på alla barn. Min nioåring kom till mig förra året då han slagit sig och frågade om han inte kunde få en sådan där placebo, den hjälper så gott…

Eller iallafall inte trolldryck, tills han glömt Asterix…

spindelfot
0

En häftig grej jag kom att tänka på med häxor och deras barn..

Jag kan känna att jag och min son sitter ihop, jag har alltid känt det som att vi sitter fast i ett osynligt tjockt band i solarplexus, och jag verkligen -känner- det, att vi sitter tillsammans. Sedan läste jag i en bok att det finns ett chakra precis där, och det chakrat är just energiband till människor som står en nära. När jag blir riktigt trött på min son, eller förbannad, då känner jag bandet som är oss emellan, och känner hur starkt det är trots att jag är trött och sur. Och det är skönt att känna bandet när jag saknar honom och är hemifrån.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Lorelai
0

#39 Ja du får göra som jag gör.. Servera och säga.. Här drick. Så får man inte titta på dem då ser dem lurigheten i ögonen. :P

#40 Coolt. :D Jag känner det lite diffust över hela bålet. Tror jag kanske behöver centrera chackrat lite. ;)

Hias
0

jag färgar ofta och gärna maten här hemma och mina barn tycker de är lika spännande,vi har haft allt från gröna bullar till blått ris ,gult och rött i går åt vi grönblå pasta / blått ris till kvällsgrytan vi färgar ofta deras dryck och känner fantasi och magi enas.Dom älskar när jag mixar och trixar deras ögon lyser av förväntan. BB Hias

Wargmane
0

Jaaaa fränt….här håller vi oss till målning massor av färg….sen gillar lillefian att pyssla med indianhantverk …Skrattande

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Hias
0

#43 ja min lillafia älskar oxå att pyssla me pärlor och dyl hon har själv skapat både sin stav och kvast me massor av pärlor på så färgglatt är det sänder me två bilder /Häxkram Hias

Hias
0

en bild på kvasten

Wargmane
0

Lillefian poserar framför våra trummor..Dom får hon testa på egen hand när hon vill….Har lärt mig att inte ta ner dem när kompisarna är här för då blir det fajt om vem som ska ha vad…å lite rädd om dom è jag …

ska faktiskt skaffa eller rentav göra några "lektrummor "

Det är myysigt !

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Hadina
0

Fina barn ni har!! :))

Hias
0

Putt/Krax

Jodrena
0

åhh vad söt hon är Wargmane :) hihi. Så liten och ändå … hm.

På tal om att lära barn, om vi vänder på det så kan barnen lära oss en del. Igår blev jag nästintill uppläxad av flickan på den senaste bilden här *fniss* Tydligen måste jag skaffa mig en skallra, fick till och med anvisningar om hur man gör *ännu mer fnitter*

Wargmane
0

jodå..hon är som hon är lillefian *s* Hon är ju med överallt…ser och lär …av alla oss häxor…och det är ju så i den åldern att man snappar allt…fränt faktiskt!

Vi får ta och göra en skallra nån dag…hehe nog säkrast! *fniss*

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Hias
0

Många nya så nu är jag ifarten och puttar upp lite då /Krax

Jodrena
0

Jag sitter här och funderar över trådens rubrik. Jag har inga barn men det kan vara bra att veta hur man vill göra den dag man kanske får en liten en.

Visst är det viktigt att barn ska uppfostras så att de passar in i samhället, men inte behöver det ena utesluta det andra? Man behöver ju inte pracka på dem alla kunskaper och tankar, men man kunde ju väva in en hel del vettig barnvänlig kunskap i sagor. Likaväl som man läser om Pippi Långstrump och Bamse kan man väl berätta sagor som är litet mer häxrelaterade. Och barn är ju oftast nyfikna och vill veta mer, ställer frågor som "varför" och då kan man ju förklara på ett enkelt sätt vad saker och ting handlar om.

Mycket av den kunskap som många av oss har är ju gott och varför då inte föra det vidare till sina barn, även om det skiljer sig en del från vad andra barn får lära sig? Jag håller på att samla litet sagor, men jag kommer nog också att skriva en hel del egna, och göra en helt egen sagobok. Sen är det bara att sitta och vänta på att man ska få ett barn att läsa för också hihi.

Manstrale
0

Min lilla dotter kommer utan tvekan gå i sin mammas fotspår. Även fast hon är så liten än så älskar hon att sitta i mitt magiska rum och omsvepas av alla energier. Och hon vet att det är ett heligt rum. Hon samlar stenar, precis som jag :) Jag ser verkligen fram emot att få lära henne! Blessed Be /Månstråle

ravenlady
0

Gissar att min lilla dam kommer att göra som jag när hon får en chans, hon försöker redan Skrattande Kan hon så försöker hon låna mina tarot- eller orakelkort, pendel o annat sådant. Sen följer hon mormor som en skugga i grönsakslandet o bland kryddorna så nog blir det en liten häxa av henne också. Det ska ju börjas i tid o hon har inte fyllt tre ännu. Tror hon var strax över två första gången hon fick tag i mina tarotkort (en av många lekar) så jag tror väl att när hon blir lite äldre så ska hon få en egen men får väl se om jag kan skaka fram ngn som inte är komplett eller så då får hon den.
Än så länge har jag inte utfört ngt "häxigt" i hennes närhet men det blir nog mer nu när hon blir äldre, försöker försiktigt smyga in lite saker om lite av varje eftersom hon ändå vill veta o lära sig nu Glad

Ravenlady