Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 764 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 28/7

God morgon alla vänner!

Nya tider har börjat, och nya energier rann in över oss igår, härligt!

Strax rinner jag iväg till jobbet, för att  rinna bort i värmen…*S*..men men ….det blir bara fyra dagar denna vecka!

May your day be Blessed

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Hias
0

Godmorgon ja de är förändringar som sker på många plan men gårdagen va en givande dager.

Jag tar och far till Landet ett pr dagar så jag kan fixa me lite som behöves där. Krax Hias

pyromanen
0

sonen har uppfunnit världens godaste isglass som dessutom bara är nyttig så han får äta så många han vill i värmen…  vi har såna pinnglassformar i plast man kan använda många gångar. Gör såhär: plocka hallon, mosa dom med en gaffel, häll ner moset i glassformen, i frysen 1-2 timmar… ätas….

BiGavia
0

Gomorrn, Dagens gjägjeämne en gammal vän kommer i kväll.

Tacksam för det fortsatta fin vädret och att Jockes kompis kom med en kasse full av älgörtsblommor.

BlessedBe, må er väg lysas upp och bli givande denna dag

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Ianna
0

Jaha, BranDuir, var det det jag kände i går? Så bra, då vet jag vad som hände Glad.

Jag var i Rosersberg och på lördagen var jag så låg och ville bara åka hem, trots publikrekord. Men i går hände nåt, allt var mycket lättare. Men varmt var det så jag höll på att rinna bort.

Anco
0

GodMorgon till er alla. Värmen och solen håller i sig ytterligare en dag, verkar det som. Kaffet är avnjutet i skuggan vid min lilla damm. En promenad med vovven innan värmen slår till för fullt har hunnits med.

Resten av dagen blir vad jag gör den till. Förhoppningsvis kommer mammen hem idag…. skulle kommit igår, men hojen strulade så han är på väg till verkstad med den nu på morgonen…. 30 mil hemifrån.

En fantastisk dag önskar jag er alla. BlessedBe

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Lorelai
0

Godmorgon.. min natt har som brukligt varit trist.. Men innan jag somnade sköljde en välbehaglig värme in över mig. Den utlovade skiftningen ser ut att vara på sin väg sedan senast i förrigår faktist.

isnornin
0

Min stukade tå gör inte lika ont i dag, jag kan gå rätt ok i dag;)

MVH Isnornin

Hias
0

37 isnornin må tån friska till sig/Krax Hias

Zoraye
0

Ring P1 gör mig aldrig besviken! Det gör måndagsmorgnarna roligare, särskilt när Täppas Fogelberg programleder.

isnornin
0

tack Hias;)

MVH Isnornin

blodtopp
0

Ja, nån förändring är på g. Kände nåt jag också igår, när jag satt på balkongen i den svala natten =)

Annars är jag glad att värmen verkar vara på nedgång, även om denna dag lovat att bli het också.

Ceriadwen
0

Dagens glädjeämne är min och min mans handfästningsdag. I dag har vi varit handfästa ett helt år och jag är så lycklig att vi fortfarande vandrar sida vid sida! Allt annat gott jag har är bara en bonus. :)

aris-eile
0

Dagens glädjeämne… jag letar.. och finner en kaffekopp och en cigarett.
Insikten om att känslor antagligen i det lilla och säkert också i det stora inte är annat än ännu en noll-lösning. Viljan är det enda som består, och som man har och kan utveckla… gör man det på rätt sätt förlorar inte någon annan sin egen.

Amor vincit omnia… eller hur… Volo vincit amor…

Jag är trött.. men på väg…

Brokenfether
0

God middag alla! 30*C i skuggan just nu…phöö! Mina djur ligger i koma allihop. Dagens glädjeämne är att imorgon kommer min äldsta son med fästmö ner från Laxå och stannar några dagar. Vi har inte träffats på ett helt år så det ska bli toppen. Skrattande Dagen innehåller förberedelser för gästabudet.

För övrigt flyter allt på i det godas tecken.

Underbar dag och vackra tankar önskar jag er alla..BB/B

Lindbygarden
0

här är det lite småpirrigt då min goa sambo så gladeligen ska följa med och löshoppa vår unghäst ( pålles aboslut första gång över hinder)  i veckan! Det gjorde mig väldigt glad och jag är tacksam som har träffat en så omtänksam man:o)

Idag finns det många saker att glädjas över:o)

Iram
0

Dagens största glädjeämne är att min äldste son äntligen fyller 16 år och får börja övningsköra, något som han har längtat efter sedan han var typ 2 år. :-)

Har satt tinkturer av rölleka och ringblomma idag. Det är ett litet glädjeämne att se dem stå och "dra". Har även insamlat salvia, gråbo och timjan. Hade så mycket gråbo att jag tillverkade en liten kvast och hängde vid ingången till örtagården. En kompetent beskyddare! :-)

Kram

Zoraye
0

Dagens glädjeämne nr 2 för min del är min nya tarotlek!
Ser verkligen fram emot höstens kurs i Wargmånes regi.

BiGavia
0

Glädje och tacksamhet, Två cd- skivor i min brevlåda. Hjortronen skogens guld samlas i frysen.  Fått tobaken jag beställt också….

Och ett nytt större vardagsrumsbord……..Tack för allt och den glädje det fyller mej med.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Juvela
0

dagens glädjeämne, var och hämtade 2 paket på posten. Det ena innehåll 5st jättefina teburkar och det andra 4 böcker; "Sticka", "Svenska träd- upptäck, känn igen & använd", "Gudar & gudinnor i antikens mytologi" & "Luftslottet som sprängdes". :D

blodtopp
0

Dagens glädjeämne började för en halvtimme sen - oväder på gång! Tyvärr bara blixtar på avstånd, men det blåser friskt och det är så himla skönt!!! Får se hur lång tid det tar innan åskan kommer hit också =)

Zoraye
0

Ååh, jag vill också ha åskväder!!! Det vore the cherry on top på kvällen.

isnornin
0

vi hade åska o blixtar i går:)

MVH Isnornin

Lorelai
0

Här över svinger Thor med sin vagn och hälsar på lite nu och då. Både igår och nu igen.. :D Tänk den som kan sitta där med honom.

blodtopp
0

Suttit på balkongen i blåst och lite regn och tittat och njutit av blixtarna. Tyvärr har ovädret visst fått för sig att vara lite för långt härifrån  mot vad jag vill, men man kan ju inte få allt här i världen ;o)
  Jag har nämligen ett stort behov av ett rejält åskoväder i min närhet, för jag har inte fått vara i nåt sånt på minst två år. Och jag behöver verkligen den urladdning som blir! Just nu kryper det i kroppen på mig bara för att det rörde sig längre bort istf att komma hitåt… *muttrar*

Men jag är rätt nöjd ändå! =)