Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1260 ggr
vitvargen
0

Saker som försvinner...

För några år sedan var jag och en kompis med om en märklig sak som har övertygat både mig och honom om att det finns småfolk. Jag skulle skoja med honom och lade en nyckel på hallgolvet, när han skulle ha den var den borta. Senare på eftermiddagen skramlade det till i en av kassarna i vardagsrummet, det var nyckeln som dök upp igen !

Lorelai
0

*s* Tji fick du då..
Jo här försvinner saker tiit som tätt. Många gånger på grund av bristande organisering men en del gångr på grund av de små. ibland är de små stora som barn. Ibland är dem mindre och påminner om vättar. ;)
Ett gammalt smeknamn jag bär är Vättedrottningen. Men det var ett helt liv sedan.

Anco
0

Jovisst är dom busiga småfolket.
Här hemma har saker och ting en väldig förmåga att försvinna för att sedan dyka upp på de mest osannolika ställen.

Går det för lång tid innan jag hittar åt sakerna brukar jag be småfolket att lämna tillbaka grejorna när de är klara med dem…. oftast dyker det försvunna upp någon dag senare :)

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

aris-eile
0

Själv brukar jag sluta leta och bara säga att jag förväntar mig att sakerna finns på plats när jag kommer tillbaka… så går jag ut och röker… När jag kommer in så ja… hittar jag det, om jag inte själv har förlagt det… då är det ju mitt eget ansvar.

Lindbygarden
0

hmmm så det finns alltså små "gömmare"…

En fråga.. vad är det de vill, är det bus eller är det missnöje? För här göms det saker i parti och minut..

Hur jag vet att det inte är vi som förlagt det?

Sakerna brukar återfinnas mitt på golvet eller mitt på soffan… Där vi har letat kanske 10 gånger tidigare:o)

Lorelai
0

#4  jag brukar känna igen varför saken försvann när jag hittar den, oftast. Hittas den på ett typiskt Lo-gömma-ställe så var det jag som förla den.
Men dyker det upp på en ganska öppen yta och särskilt en som redan har blivit rannsakad så är det nog de små.
Jag har tänkt över alternativet att det är den egna perseptionen som blockerar tinget ibland. Nog för att det kanske stämmer ibalnd, särskilt stressade situationer.. så är det nog inte ofta.
Vad dem vill är väl lite olika.. ibland inget särskilt, ibland peta på en poäng.
det rä från gömma till gömma det. :D

Lindbygarden
0

#5 man klurar ju på om man är lite trög och missar ngt de vill förmedla..:o)

vitvargen
0

Ja jag brukar ibland fundera på om det är något som de vill påpeka, något man har missat eller glömt. Oftast förstår man inte budskapet, men efter ett tag så dyker det upp som en aha-upplevelse av något slag. När man letar som intensivast och det är något man behöver blir frustrationen stor och istället sänder man ut negativa energier, det är då man måste släppa och låta det bero, tills saker och ting återkommer.

Lorelai
0

#6 kanske det.. lite svårt att säga. :D
jag plockar oftast upp om det ligger en mening bakom trolleriet. Det liksom viskas till en.. men jag vet inte hur andra kan räkna ut om det ligger en tanke bakom trolleriet. Det är väl efter hur saken kommer tillbaka.
Säg en gång när tarotkorten försvann. Jag var på väg till ett möte och magkänslan sa mig att det var för det därmötet som de korten försvann. Jag säger lite till mig själv att om jag bara får korten tillbaka så skall jag inte ta dem med denna gången. Vips så är de framme i just densamma väska som jag precis har vänt ut och in på.
I det läget skulle jag absolut säga att det var en poäng med saken.. men om de ändå var borta hade dte ju legat något annat till det. kanske prova en annan önskan? om i det fallet då.. Ransak amig själv och se vad för syfte som kan ligga bakom. Finns det inget är det bara att avvakta.
Förr eller senare kommer grejerna tillbaka.