Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1021 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 27 Juli

God Morgon alla vänner!

Dagen utlovar hetta utöver det vanliga, helt vindstilla, och redan nu 24 grader i skuggan!

Broder Korp hälsade mig frejdigt när jag var ute med Hund!

Dagen pockar på att vattenbegjuta sin kropp i sjön!

May your day be Blessed!

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Lorelai
0

God morgon! :D Kände mig lite ensam på HiF.
min glädje är, märkligt men sant.. dn koppen med kaffe jag har brevid mig. Den bjuder in lovande för struktur och ordning. Att åka till badet är vansinne en dag som denna, stranden här bjuder på liten om ens någon skugga. Näpp.. jag blir kvar på gården, ungarna i en pool i skuggan och jag med en otroligt massa vattendroppar i en flaska.

Coturnix
0

Ja det börjar bra med att vakna upp med flickorna ute vid skogsbrynet i det lilla "huset" som barnen byggde tidigare i somras.;) Solen strilar in genom springorna och alla fåglar spelar, skriker och sjunger.;) Nu fattas bara en liten, liten eld och en kokkaffepanna…;)= Perfekt sommarställe!;)

BiGavia
0

Kallt pepparmyntte, perfekt…. BlessedBe, vänner.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Hias
0

Godmorgon här skiner fader sol /har klivit upp me lilla LillyMay (2år)som sovit här inatten då min kära häxsystrami Lousu och hennes man skulle ut i natten och fira att hon väntar deras barn.

Dagen skall vara i stihet och ro ,såg en underbar film igår MERLIN  den va trer timmar lång om Merlins uppväxt och en film att se.

Kraxar vidare i dagen Hias

spindelfot
0

Jag sov inte inatt.. vi var uppe och pratade, åkte på tur i gryningen och hälsade på en skog, och drog lika fort hem igen. Nu känner jag mig trött.. alla sover förutom jag som är uppe och städar och passar lilltrollet.. Som är ilsken och gnällig av hettan, sliter ut glassen ur frysen och skriker på mig..

förbereder mig för en otroligt varm dag.. längtar till skymningen.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

spindelfot
0

sådana här dagar är dock utmärkta tvättdagar.. när plagg hänger i solen så torkar de på en kvart.

Nu hör jag hur det ilskna trollet öppnar frysen igen.. nu räcker det faktist med glass!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Iram
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det verkar bli ännu en het dag. Det är bara att vräka på med solkrämen och ge sig ut. Siesta i skuggan mitt på dagen är obligatorisk, annars får både jag och sonen problem med magen framåt kvällen.

Kaninerna lider och jag lägger in petflaskor med fruset vatten i burarna. Det uppskattas att ligga emot kan jag lova. Herr Stampe är så sur och trött på värmen att han knappt äter, men igår kväll såg han lite piggare ut efter en dag med petflaskekramning. Ett glädjeämne tycker jag. :-) Den enda av kaninerna som har de någorlunda drägligt är Hyrrokkin som ligger hela dagarna på gräsmattan i skuggan.

Nu ska jag ut och skörda lite örter! Förresten, såhär såg det ut igår när jag tog in lite ringblommor på slakning till att göra ringblommeolja.

Kram

Zoraye
0

Jag skulle lätt kunna flytta in i frysen idag! Ska inte klaga, visst är det fint med bra väder, etc, men det kan bli lite väl varmt ibland kan jag tycka om man får vara lite gnällig.
Längtar också till skymningens sköna svalka.

Anco
0

God förmiddag, även här är värmen obarmhärtig. Skuggplatser jagas.Blir nog ännu en dag av lugn, orkar inte annat i värmen.

En underbar dag till er alla. BlessedBe

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

BiGavia
0

Njuter för fullt av värmen……..Skrattande

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

blodtopp
0

Lite trött av värmen och den sena timmen igår. Men trots värmen så mår jag helt ok =) Sitter här en liten stund innan det blir för varmt här vid datorn. Har en kall och blöt handduk runt halsen och ska lägga mig på golvet under takfläkten i vardagsrummet idag. Det blir min plats tills ikväll ;o) Temperartur kl 11 i Krhmn: 28 grader i skuggan - stigande…

Waara
0

En underbar dag , till sjöss 8-)      En fin dag önskas alla//W

Lorelai
0

Vad roligt.. jag fick något att göra.. kanske. :D Tänk så kunde jag börja jobba med och börja känna ett eget värde igen.

Sebastian
0

Försöker hitta svalka i hettan här. Igår slogs värmerekord i granstaden Falun med hela 33,5 grader. Iadg står det 32.5 på min termometer som sitter i skuggan.. Tror vi tog i lite väl med vädermagin där på träffen.

BranDuir
0

kollade precis termometern….33,4 i skuggan…..huvva

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Anco
0

Skuggsidans termometer säger….. 35,2….. inte ens hunden vill vara ute!!

Sebastian
0

Nej fy då. Här hjälper det inte med nån liten handuk att torka pannan med, här krävs gummiskrapa för tusan.

Anco
0

Människa är ett konstigt djur…. förra helgen klagade vi på regnet och värmen som inte var….
Idag klagar vi på att det är fööör varmt Generad

Zoraye
0

# 18 Hehe, så är det. Lagom är alltid trevligt liksom.

Blodeuwedd
0

ALDRIG att jag klagar på att det är för varmt när jag är ledig!!!! Jag kom nyss hem från stranden.. finns inget annat man behöver göra en sån här dag.. Bada bada bada 25 grader i vattnet 27 i går. Underbart!!! Måste bara äta lite sen ut igen..

fairytindra
0

jag har i alla fall varit på stranden och det var riktigt skönt. Man får vara försiktig så att man inte bränner sig bara. Två ggr var jag i vattnet som var helt kristallklart. Visserligen fick vi stå ut med att dela vattnet med ett par brännmaneter men i och med att vattnet var så klart och stilla så såg man dem på långt avstånd. Innan vi åkte hem igen körde vi inom glassbaren och åt en härlig mjukglass kram tindra

Waara
0

Extra glädje idagen är mina genomgoda systrar & bröder..

May you all Be Blessed! Love//W

Endroppeihavet
0

Idag är jag ytterst tacksam över det kalla vattnet som rann ur min kran och ner i badkaret där jag låg och plaskade efter en promenad i solen som brände mig lite här och var. Så nu ser jag ut som flugsvamp ungefär. Röd med vita fläckar. ;)

Och så blev jag så glad när jag läste om BD:s samfunds initiativ! Det är någonting jag redan brinner för känner jag.

Det känns som en magisk kväll, början till en magisk natt, det är ett magiskt liv vi lever och jag känner mig välsignad för varje dag jag får.

Må sommaren lysa med sin fruktbarhet över er alla :)

Medarbetare på Häxor och Fantasy.