Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 3775 ggr
BranDuir
0

Grytlappar.

Har helt plötsligt känt en sådan längtan efter att virka grytlappar….är det någon som har en bra virkbeskrivning?

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Lorelai
0

Absolut!
Börja med fem luftmaskor.
Första varvet gör dubbla fastmasker i var lfmaska. Sedan ökar du jämt med en förflyttnign på vart varv. När det är gjort till 125 varv görs handtaget med lämpig mängd luftmasker. Virka dem tillbaka ett varv.
Äggen virkas likdant separat i passande färger. byt från gult gtrn till vitt garn när det rä på femte varvet.
Sys på med svart garn.. pressas med strykjärn.

Lycka till! :D

BranDuir
0

kan man få detta översatt till svenska? lfmaska? luftmaska? varv….jag virkade sist i tredje klass….m.a.o. på stenålderns senare hälft

blodtopp
0

Här kommer en jättebra 'lär dig virka'-beskrivning! Med den kan vem som helst lära sig virka =) Det är inte jag som gjort den, kommer heller inte ihåg vart jag hittade den. Men den har i alla fall lärt mig att virka ;o)

Lorelai
0

#2 Hmm svenska? kan du inte bara virka lite runt och runt då?
Ok.. Ehum.
fm=fastmaska
lfm=luftmaska
sm=smygmaska

Luftmaska är när man gör öglor på rad.
Fastmaska är när man tar tag om garnet med nålen från nertag i bägge eller ena maskbågen för att sedan ta om på det. På så vis skapas en fm.
smygmaska är när man tar tag i garnet efter nertaget i ena eller bägge maskbågarna och fäster fast det från det.
förstår du eller skall jag visa någon gång?

BranDuir
0

#3 lugn ch fin nu…jag sätter mig i ett hörn tills lusten gått över!

Lorelai
0

ja se där #3.. där har du det jue! Bra Blodtopp.

Lorelai
0

#5 Eller så kan du få en sådan där grytlapp av mig. Jag har en liggandes någonstans. *s*

Brokenfether
0

#2 och #5 ASG….jag skrattar ihjäl mig åt dej….hahahhaha (inte för att du vill virka)..Tack för detta,det behövde jag sannerligen idag Skrattande

Coturnix
0

..en gjutjärnspanna med stekta ägg…vad fint

Anco
0

#0 Du får min kväll att tindra av glädje ….. Synen när du sitter med ett rosa nystan och virkar en liten söt grytlapp är underbar!!! *L*

Har hört att "bra karl reder sig själv". Du är ett bevis på det ut i fingerspetsarna….. *L*

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Hadina
0

BD.. Inte sitta i ett hörn till lusten gått över..
Vänta tills du möter någon som kan visa dej :))