Häxträff 2008
Ett stort tack till alla de som medverat till att denna helg blivit så fantastisk som den blev.
Kramar till er alla
SEV 

Mina varmaste kramar till er. :D Trots trötthet och sjukdom så var detta en av de mest givande helger jag har upplevt.
En del saknades djupt där, avsaknaden av närvaron märktes verkligen.
Men vi som kunde vara där.. Johooo!! :D
Önskar det hade varat längre… Det var verkligen underbart kul att träffa er ALLA!
Puss o kram =)

Tack, tack för allt!

åh vad härligt att veta att ni haft det bra :) Berätta mer! Vad gjorde ni?

Instämmer med Jodrena! Är hemskt nyfiken på att höra hur helgen artade sig, berättar gärna så mycket ni vill och har lust med.

#3 Skiiitsnygg bild du har. avis på den. instämmer me de andra som frågat, hur hade ni det o va gjorde ni…?
Instämmer med de andra. TACK ni alla som gjorde detta till en enorm upplevelse!!!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Instämmer i hurraropen! Helt underbar helg! Tack

Tusen tack till er alla hälsar även jag! Helgen har i mitt tycke varit helt underbart rolig och jag har träffat så många goa människor. :-)
Stor kram till er alla!!!!

Hejhej, nu e jag hemma! Tack alla för i helgen, ni är alla så underbara och jag är tacksam för att få ha träffat er!
Kraaaam!

Yeyyyy jag har lyckats undvika att hamna på en enda bild!!! :oD

#20 Nej det har du inte. Jag har många.;D
Vilka kan tänka sig att bli publicerade i denna tråd?

Grymma bilder, ni ser ut att ha det fantastiskt härligt i fin miljö!

Vafan gör jag för konstiga miner på alla kort?? =P
Nåja, nu är i alla fall Varlurvan, BiGavia och Marinelady åter i norr :) 12,5 timmar tog det att köra. Jag körde heeeeela vägen hem! Woho!
TACK alla som var där för en UNDERBAR helg! Och tack Iram för att du tog på dig att ordna allt. :)

Jag är hemma tillslut jag också. 8 timmars resa med bussar och tåg. 5 byten. Slitsamt, men vad glad jag är. Så bra träff det blev. Helt fantastiskt. :)
Det beror på hur bilderna blev. :P haha. Skulle nästan vilja se dem först.

Gäsp och godmorgon mina vänner, lååång resa hem men välvärt en sån helg,dock verkade någon vara arg på mig i mitt hem igår då proppar exploderade och dörrar gick i baklås och min strömadapter till datorn brann upp… hm kan min stackars mask ogilla sitt nya hem?..men nu är man up and going och Salza hälsar er alla då hon nu antagligen ligger i min säng och myser medans jag jobbar..

Tack alla för att ni kom till träffen med glatthumör!! Underbara människor!!! Jag är så glad att det blev så bra!!!! Jag lever länge på första kvällens trummande!!
Kramar om er alla!!!!!!
Isnornin och Solgudinnan
MVH Isnornin

(jag kan flytta tråden if ni vill, till våran plats?)
MVH Isnornin

Om jag flyttar tråden är det bara vi som var där som ser….
MVH Isnornin

Tycker faktiskt att det skulle vara väldigt taskigt mot alla oss andra som av olika anledningar inte kunde närvara vid träffen…det var illa nog att det ite tog mer än ett par minuter efter återbud innan vi blev utestängda från träfftråden!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

alla kanske inte vill synas på bild här..
MVH Isnornin
Bild på mej är inte mycket att se, ni ser inte min insida iallafall och vet inte om jag finns med nån stans, men det är OK.
Vandra i Ljus å Skönhet
För mig är det helt ok. Säger till om jag vill ha bort ngn speciell bild på mig som isf publiceras - men tycker ni ska låsa upp tråded med bilderna så folk får se!!
Mvh, T

om alla vill vara med på det så låser jag upp den;)
MVH Isnornin

Ok för mig
SEV 

Nu har jag vaknat till =) Var helt slut när jag kom hem igårkväll och har sovit i soffan först och sen drygt 10 timmar i sängen. Och som jag sa i fredags, ('jag väntar med att bli sjuk tills jag kommer hem'), det var precis vad som hände. För nu sitter jag här med mörbultad kropp och halsont och hes…
Men det gör INGENTING!!! För helgen har varit så j***a bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är superglad över alla underbara människor jag fått träffa och jag älskar er alla! 

Ja lägg ut bilderna!! Den som inte vill bli publicerad kan väl hojta till åt den som lagt ut kortet.

Och den som lagt ut bilden men inte vill bli ÄTEN kan ju säja till, haha! Ja, förlåt då…

Nu har även svartmasken vaknat till^^. var sleten igår när ja kom hem, slängde mej i duschen på en gång och chillade resten av kvällen och gjorde minsta möjliga.
Tack för en underbar helg! längtar till nästa träff *kliar ett knottbett på benet* . Det var en riktig boost för mitt självförtroende faktiskt. Tack ska ni ha allihopa <3
Längtar nå djävulskt efter trumljuden ^^
Blesses!

Härliga bilder! För mig är det ok att bli publicerad, jag får väl helt enkelt stå för hur jag ser ut. Brukar ändå ha dubbelhaka, gapa eller blunda på alla bilder så…
Låt de som inte var med se bilderna, säger jag. De måste ju vara helnyfikna! :-)
Kram!!!!!
Jättenyfiken :) Kul ni verkar haft!

hej alla härliga människor…oss får ni gärna lägga ut ..det gör ingenting alls. Vi kom hem ca 22.00 och var ganska trötta men mycket mycket nöjda. Tack till alla underbara människor som gjorde denna helg så väldigt speciell. Vi sammanfattade vår helg som: Härliga möten, varma människor, mycket lärdom, mysig miljö, god mat , underbara trumresor och mycket mycket mer som jag inte kan uttrycka i ord. Vi saknar er alla redan nu. Johan kommer inom kort att anmäla sig som medlem ..superkramar från Eva och Johan

Åååh jag vill ha alla bilder ni har! Speciellt din Lorelai i #28 den va så fiiin.
Det är okej att ni lägger in på mig haha, jag e inte den som e den ;o)

Härliga bilder och underbart att höra att ni hade de pysmysigt / må jag få dela denna glädje vi nästa träff/Krax Hias

hm, ingen verkar ju vilja berätta hur ni hade det. Så jag ställer frågor då.
Gjorde ni någon ceremoni? Gick det bra? Gjorde ni fullmåneresan? Skriv gärna om den i så fall i fullmåneträff-tråden. Vad hände på marknaden, gjorde ni några trevliga byten/köp? Visa lite bilder på WS och sånt. blev det nåt hångel? några bråk? åkte ni iväg och badade? skrämde ni iväg gästerna i hela skogen? Blev någon jättefull och gjorde bort sig? Åkte ni vilse? Hur var det med mygg och knott? …..
eumm eumm.. ja, ni fattar, berätta något för oss !! ;)

vi myste vid brasan..gjorde masker och skallror , trummade och sjöng..la tarotkort , blev lite knottbitna men inte alls så mycket som jag föreställde mig, fick underbar massage, och mycket mer. Några bråk tror jag inte det var , hångel??? tja jag myste med min man. Ingen blev full och ingen gjorde bort sig. Det var helt enkelt en superhelg med superunderbara människor kram tindra

Vi skrämde iallafall några tyska turister som hade förvirrat sig dit i en husbil. De blev omringade av häxor som övade på kulning, och antingen är stället FULLT av nyfikna tyskar nästa sommar eller så kommer de aldrig mer dit…. hehe….

#48 troligtvis det sissta….det hände oss på Ale Stenar förra midsommaren…och det var en buss full med tydligen högkatoliker…*S*…de försvann på tre minuter blankt!

ni kan lägga upp bilder på mig.. det känns som jag gett upp detta med att försöka vara snygg på internet så nu får det bära eller brista, i anden är jag jävligt sexig!"
just nu känner jag mig grymt trött.. hann duscha och gick och lade mig med mitt barn (som går och lägger sig mitt i natten, ugglebarn) och sov till tolv som en död, är fortfarande trött..Och nu känner jag även av alla cigaretter jag rökt :( men jag gör som jag sagt och skall nu ha uppehåll tills slutet av shamankursen, minst. Min man hade köpt en till vattenpipa när jag kom hem, en jättelik för säkert tre eller fyrahundra.. det är vansinnigt.
men jag saknar er.. nu ska alla möten gro in i min kropp bara!
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

#47 åh vad roligt :) Tack för redogörelsen.
#48 *asg*
#49 Men nu var det inte tal om högkatoliker utan om tyskar - de är nyfikna på alla svenska skogsväsen så de återkommer nog i stora karavaner nästa sommar ;)
ja på mej med=)

#51 tyskar från södra tyskland är högkatoliker…*S*

Haha stackars tyskar :) det var nog en av de roligaste sakerna den dagen :D
#48 åh det var såå kul! kunde inte sluta skratta, stackars liten gubbe som kikade fram ur husbilen! hahaha skrämde slag på´n!

Jag har inga problem med att synas på bild, som till synes. :P
försöker ordna med bilder här så mkt jag hinner. Men min uppkoppling är inte helt som den borde. ligger skräp här. kommer nog mer ikväll.
Ja.. själv gjorde jag inte så mkt. Slängde oss på gräset omedelbums vi kom dit och började mata barnen med mat. Den detaljen hade lite helt försvunnit.
Packade upp och ställde iordning, kikade på folk och kunde faktist komma fram till att namnskyltar inte alls behövdes.
Elden hägrade och barnen somnade. Kvällen trummades in med de mest ljvuligaste trummor.
Med de små i sömn kunde jag börja slappna av, vilket skapade dans. På så vis mötte vi natten..
Följande dag satt min koncentration igen med barnen.. men det dukades upp för marknad. Hur det gick vet jag inte. Men jag satte stenar i näven på min pojk att dela ut för den som ville ha.
Masktillverkningen sattes fart där någon gång under dagen..
Noll koll egentligen. :)
Min lille somnade på kvällen sedan till trummorna som hörde masktillverkningen till.
Det fans ett underbart instrument där som plingade så vackert..
Någon som vet vad det heter och vart man hittar sådana?
Kvällen nr2 hängavs till samtal med vänner jag saknat att se, fyllde samtal som har väntats att ske.
Regnet nådde oss ihärdigt med bestämda steg. men vi räddade elden med några paraplyn.
Medan det shamaniserdes i stugan hann jag precis hålla en offerrit med kraftpåsarna ingen ville ha. Riten skrevs av kort då elden krävde mer ved för att sluka sina gåvor. ;)
En trumma landade senare i händerna på häxan Spindelfot som höll med trummande och sång. Själv bjöd jag på dans och därmed försvinner mitt medvetande. Inser däremot att jag offrade lite till, en bit av mina dreads fann sig sin väg ner i eldens makt. Det hävde dimman och rensade lite på besöket runt om.
För jo.. vi såg er allt.
Dimman lättade och regnet dök, en vana regnet fick så fort trumorna kom fram.
Nästan hela den natten sällskapar en grupp med elden. När jag kliver ut mellan 4-6 på morgonen är elden själv.
Det kändes bra.. vi hade avslutat den kvällen. Syster morgon var där..
sista dagen, inget mer sker egentligen. Folk packar, folk äter, folk tar avsked.
Detta är från mitt perspektiv.. :D Vad jag uppfattade och var involverad i. Sedan skedde det saker runtom som jag inte kunde engagera mig djupare i.

Instrumentet heter m´bira och Trumman tar beställningar, kostar ca 8-900:- + Frakt. Det finns även en dyrare variant i naturskinn som kostar nästan det dubbla.

#57 Tack.. Då vet jag vart jag skall vända mig. :D
Själv så körde jag vilse på vägen dit, o åkte 15 mil (eller mer) på ödsliga grusvägar, tills jag till slut med trummans hjälp hittade fram! Då vankades kramar o lite mat i magen medan man hamnade i eldkoma!
Glad blev jag då jag inte behövde sätta upp mitt tält *puh* Tack blodtopp o svartmask för att jag fick slagga i erat enorma tält =)
Vaknade upp vid åttatiden och har verkligen sovit skitbra, fast jag bara hade täcke med mej!
Nä det var en underbar helg, o jag har laddat mina batterier lite. Hoppas det inte dröjer alltför länge med att ses igen.

Sången och dansen på lördagsnatten var fantastisk! det var en stor närvaro, som en vägg av väsen strax bakom ryggen.. Men sedan skrämde vi bort dem ;) och jag tog ju tipset av dig lorelei för att inte bli skittrött.. stal kraft från er alla för inspiration till sången, jag försvann i dimman.
och det är inte konstigt att magen värker och är tom efter en sån sång, för jag tänkte sedan att det är ju logiskt, det är nog där kraften sitter för kvinnorna - det är där skymningsglipan är, där man öppnar upp och släpper ut och igenom. sången värkte med mig hela tågresan och även idag, stängde mig idag för att slippa huvudvärken, NI VAR ALLA FANTASTISKA, värkte er in i min kropp med era liv och er kraft, jag krympte ihop och växte igen i alla möten!

Jag kan minsann inte komma över att jag missade den, enligt ett flertal personer, fantastiska häxsången/dansen under lördagsnatten! Sjungande häxor, sjungande trumma, dansande virvlande magiska kroppar som får dimman att lätta…. Häxigare kan det inte bli!
Men så kan det gå när man är tröttmössa och kryper till kojs alltför tidigt…

Nu har jag fått sova lite. Är verkligen jättenöjd med helgen. De ceremonierna som blev var fantastiska och har gett mig så mycket kraft. Jag har tagit del av alla element i helgen, speciellt eld och vind. Jag ska snart försöka göra färdigt min fina stav. Så laddad och kraftfull den är nu, tack vare energin från träffen. :) Detta var en riktig nystart för mig i livet. Jag är tacksam för det.
Saknar er allihop redan!

Iram vi är två som missade lördagsnatten…men jag hade min stund på fredagsnatten :)
vi är tre!

tror dessutom att vi var tröttast i slutändan…
Jag har inga ord för helgen.
Jag var en del av det hela och det hela var, det hela i mej, ett redskap som villigt användes.
En energi som virlade upp ur moder jord och ner från fader himmel förenades i luften ,elden och vattnet till en mäktig ande.
När trumman ljöd ville vattnet vara med. För allt skulle bli helt.
Magin visade sin storhet för alla, som hade en villig själ.
Vandra i Ljus å Skönhet

#61 Å Jasså.. omtalat som fantastiskt.. det skulle man ha varit och sett då. ;)

Det går helt enkelt inte att med få ord beskriva helgen, så jag använder bara ett.
FANTASTISK
Och att få träffa så många underbara människor är ett privilegium få förunnat.
Kramar om er alla
SEV 
Gaaah vad det spritter i kroppen efter längtan att få vara med vid nästa träff!! :D :D (När? När? När?? :P ) Låter som ni alla haft en helt underbar upplevelse!

Jag skulle gääärna ordna en träff till innan hösten är här…nära Stockholm. Om folk är intresserade kan jag ordna det i typ…september eller nåt. Då borde värmen ha hunnit komma och ligga kvar en liten stund tycker jag!

Men de tycker jag absolut#70 sophia_doos jag skulle varit me på träffen som vamen pgr av litemindre roliga omständigheter fick jag tyvärr avböja me sorg i hjärtat/Krax
#70 jag är gärna med då jag med! :D Så länge inte skolan pockar på för mycket uppmärksamhet eftersom den hunnit börja då. Men i dom trakterna är jag ju ändå uppe och ränner i titt som tätt ;) Skriv upp mig på intresselistan sophia_doos :D

Kulövning!:D

Jodå, nog tror jag att jag kan komma loss i September om det är träfftankar på G
SEV 

#75 Man tjuter ut över bergen ;) Användes som ett kommunikationssätt tidigare, mellan de som var ute och tog hand om korna. Och så lockade man visst på sino kossor genom att kula oxå

#70 Åh, det vore ju fantastiskt! Jag kommer troligtvis att flytta mot stockholm inom en förhoppningsvis snar framtid också.

Ni verkar ha haft det underbart!!
Glad i hjärtat för er som kunde fara dit..BB

Hm planeras det redan en ny träff? Jag är alltid på :) men kommer slåss för en sängplats ska jag säga redan nu…golven sitter fortfarande kvar i min rygg…

Att följa med min kära hustru fairytindra till den djupa skogen var det roligaste och trevligaste jag har gjort sedan jag gick min fritidsledarutbildning. Härliga människor, god mat, trevligt umgänge och det är alltid kul att få lära känna nytt folk.

Ja #79 jag vi talade me Zoraye i går kväll och här ute i Haninge så har vi en hel del platser bland annat Jordbro gravfält /Tyrestaby natur reservat mm lite som jag skall kolla upp .sänder lite info/Krax Hias

Jordbro gravfält
Jordbro gravfält är ett gravfält som ligger i Haninge kommun, på Södertörn i Stockholms län. Gravfältet innehåller mer än 800 gravar från tiden 500 f.Kr. till 500 e.Kr. Gravfältet ligger söder om bostadsområdet Jordbro, cirka en kilometer från Jordbro station, eller ungefär en och en halv kilometer norr om Västerhaninge samhälle och station. Sydväst om gravfältet ligger ett litet naturreservat, Gullringskärret.
Gravfältet ligger relativt högt, och utgjorde under en tid havsstrand (då landhöjningen inte ännu rest marken till dess nuvarande nivå). Man har spekulerat att kanske kom folk till detta gravfält med båtar, för att begrava sina döda. Men egentligen vet man föga om vilka som ligger begravda här, eller varifrån de fördes hit.
På några ställen i området kan man se lämningar av gamla hålvägar.
Gravfältet är ungefär en halv kilometer långt och cirka 300 meter brett. Järnvägen (Nynäsbanan) går genom fältet och delar det i två delar. Det finns även en gångtunnel under spåren, mellan gravområdets två delar. Tunneln finns i områdets södra del, vid torpet Björklund.
1993-1994, i samband med att Nynäsbanan vidgades till dubbelspår, gjorde man vissa utgrävningar vid gravfältet. På järnvägens västra sida avlägsnade man ytskiktet av humus, och blottlade på det viset ett flertal stensättningar. Öster om järnvägen är stensättningarna inte så synliga - många av dem kan endast anas genom att observera upphöjningarna i marken. Däremot finns det fler resta stenar, skeppssättningar och större rösen, i den gravfältets östra del. Man gjorde även en liten utgrävning i en sandig järnvägsbank i gravfältets norra kant, öster om spåret. Där hittade man lämningar från en boplats som man antog vara från stenåldern.
Idag hålls fältet öppet, genom Länsstyrelsens och Haninge kommuns försorg. Man gallrar skogen, och slår gräset. Intill gång- och cykelvägen som går vid gravfältets kant, har man placerat ett antal bord och bänkar

Om Tyresta
Tyresta nationalpark och naturreservat är ett av de största orörda skogspartierna i Sverige utanför fjällvärlden.
Området har en av de finaste urskogarna söder om fjällregionen och 1993 inrättades Tyresta nationalpark som nummer 23 i raden i Sverige. Kortfattat löd motiveringen: "…i syfte att bevara ett representativt sprickdalslandskap med värdefull natur, särskilt de omfattande urskogarna".
Ett omväxlande sprickdalslandskap
Nationalparken omfattar 1.970 hektar, till den helt övervägande delen bestående av skog i ett omväxlande sprickdalslandskap med tallen som dominerande trädslag uppe på hällmarkerna och granen i de bördigare dalsänkorna.
Runt nationalparken ligger Tyresta naturreservat som en skyddande hästsko i söder, öster och norr. Reservatet omfattar 2.700 hektar och totalt är det skyddade området på nästan 5.000 hektar.
I reservatet är barrskogen också dominerande men här finns även rika lövskogsområden, värdefulla gamla odlingsmarker och ett stycke innerskärgård.
I Haninge och Tyresö
Naturreservatet fungerar som en buffertzon för nationalparken och här tillåts också ett intensivare friluftsliv. Tyresta nationalpark och naturreservat ligger i Haninge och Tyresö kommuner. Staten är via Naturvårdsverket ägare av marken i nationalparken medan Stockholms stad är den största markägaren i reservatet.
Förvaltningen av området sköts av Stiftelsen Tyrestaskogen som har sitt kontor i Tyresta by.
Utställningar och bytrivsel
I Tyresta by finns förutom Stiftelsens kontor också Nationalparkernas hus, med en utställning om alla nationalparker i Sverige och om vår svenska natur. Här finns också kartor och annan information om Tyresta.
Dessutom finns i byn ett kafé, en lanthandel och en grillplats.
Välkommen till Tyresta nationalpark och naturreservat!
Skriv upp mej med! Jag är PÅ!
Satt o funderade igår om man skulle fixa något till samhain (alla helgona)? O ses då med?

Hm lägger vi träffen norrut lovar i alla fall jag att städa :) för då får man inte så långt…
Men tror inte det är så populärt iochmed att de flesta är från södern..

#84 De är taget skall kolla upp lite me platsen och hur vida man kan bo osv innan ett beslut tas /Krax

Jordbro Gravfält, forts…
Häromdagen hade jag picknick på Jordbro Gravfält. 
Detta är en fortsättning på den historia som började HÄR:
Jordbro Gravfält är ett av Sveriges största gravfält. Det kryllar av stensättningar av olika slag.
Idag tänker jag förevisa träden på denna fornstora plats.

På själva gravfältet är det mest gles tallskog. Mycket vackert! Ett välskött område.
I utkanten finns ett luftigt vitt björkbestånd. Här ett välstammat exemplar.
Den grövsta tall jag någonsin sett dyker upp i en glänta….

Kolla in min kaffetermos vid tallens stam!
Den syns ju knappt!
Man känner sig liten när man tittar uppåt mot tallens krona….
Min absoluta favorit bland träden blev i allafall tallen till höger i nådanstående foto.

VARFÖR??? undrar ni!
JO, kolla bara:
3 stammar som en lyra.
Fågelbo i mitten.

Visst är det bara så illa häftigt???!!!

Ståtlig gran bredvid sirlig björk mot vackert blå himmel.

Denna välförgrenade björk inleder björkdelen av gravfältet.
Ibland spökar det på gravfältet!

Jordbro Gravfält är som allra vackrast när vitsipporna blommar.
Vilka vackra bilder Hias! Hade varit underbart att ha det där. Det finns ju hammersta ruin med, jag vet visserligen inte hur det är att ta sig ditt och vad det är för regler som gäller där.
Skit i skolan jag ska med oavsett när det är! ^^

Ska ni inte starta en ny tråd ang en ny träff? Blir lite mycket blandat i den här tråden…

Jo.. denna är ju ändå träffen som var.. inte den som kan komma.

Jag kan fråga min gamla scoutkår ifall de vill låna/hyra ut stugorna till oss till ett billigt pris.. De har ju stugor i den nationalparken. Jag vet att de hyr ut storstugan då och då och kanske jag kan pruta lite, jag har ju ändå varit aktiv scout hos dem i tio år..
Var var ni någonstans, kommer något liknande anordnas i skåne?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

#92 Det är väl upp till er som bor i skåne i så fall. Ingen vet när / om / var nästa häxträff blir av. Förutom att det uppenbarligen börjar samlas folk till en ny träff redan i oktober i stockholm som det synes i en annan tråd (och delvis här) men ja, sånt kan du ju styra upp själv - det är så den stora träffen också blev till.
Hias: Vars har du klippt o kllistrat det där ifrån? Källhänvisningar tack! ;D

Var hittar man trådarna om träffar? Nu såg jag någonstans att det planeras något i Stockholm men jag hittar inte den tråden alls. Kanske skulle det vara bra med en egen rubrik i forumet för träffar, aktiviteter, kurser och liknande eller ochså är det bara jag som går vilse bland trådar inlägg och annat när jag letar runt.
I alla fall om någon vet något om stockholm är jag glad för lite hjälp för jag är helt vilse i pannkakan här 

Den träffen som har varit har en del låsta trådar som bara de som var med på träffen kommer åt. Den andra tråden finns här =)

Aha tack för hjälpen !

Det du tar upp solqvinna, om en rubrik för träffar och kurser, är faktiskt ingen dålig idé för det har hänt ett flertal gånger att folk frågar efter andra som vill träffas av en eller annan anledning…
#99 . Ja, varför finns inte det???
Vandra i Ljus å Skönhet

Det vore topp! Är det Iram som kan fixa det? Kanske även medarbetarna?
Har skrivit till Iram nu…
Vandra i Ljus å Skönhet

#101 ja det är Iram som kan fixa det..
MVH Isnornin

Kära broder Trumman de finns på Google sök på Jordbro gravfält samt Tyresta By Krax
#104 Jo det förstod jag väl. Jag bara undrade vilken av alla sidor DU klippte in från :)

De flesta va från Jordbro grav fält om du söker på de Krax
Ok… vet du, vi kan ta vad källhänvisning betyder och ser ut en annan gång :)
Vrid ringarna till max så de bildar ordet FLAX!
Krax!