Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 2746 ggr
Hias
0

Ang Barnafödelse i hemmet.

Välmött ojojoj vilken hedersuppdrag jag just fått idagen. Min älskade häxsystrami Lousu som står mig mycket nära samt jag skall få äran att va tärna på hennes häxbröllop(23/8) kom till mig idagen och fråga om en tjänst…. Gissa om vad  Jo hon berättar då för mig att hon nu är gravid me sin blivande make och att de har talats vid och hon vill födda sitt tillkommande barn hemma och att de vill att jag skall va den som hjälper barnet fram.

Jag har sedan ungdoms åren vårdutbildning och hennes blivande svärmor är sjuksköterska och skulle även hon vara närvarande. Hon vill att deras avkomma skall föddas utan stress och allt va de innebär utan hemma i ljus och div annat som skall bringa barnet lycka.

Hon födde sin tidigare dotter oxå  hemma LillyMay(2år) och allt gick bra trots sätesbjudning men då me en granne som hjälp men nu vill vi göra det så harmoniskt somgår .

Så nu skulle vi båda vara tacksama för lite tips och råd hur man kan få denna stund att bliså fridfull och harmoniskt,vad kan man ge ifall de skulle vara allt för jobbigt för hon vill inte intaga något kemiskt!

Tro mig att jag grät av glädje att få detta förtroende och klart man vill göra de så vackert som de går och därav att vi är ute i go tid/Krax Hias o Lousu

Juvela
0

Oj vilken ära :D Det var ju inte alls en dum tanke att föda hemma, mest orolig för om det skulle bli komplikationer, men något som jag ska ha i tankarna när det blir dags.

Hias, ett tips är att gå in på gravid forumet och fråga om det är någon där som har några tips och erfarenheter att dela med sig av :) Annars tänker nog jag själv på några tända ljus, på lagomt avstånd, aromalampa, kamomillte o favoritplattan (Kanske inte Judas Priest om det nu råkar vara den ;)

Zoraye
0

Verkligen, vilket fint förtroende- och hedersuppdrag! Har tyvärr inga tips att bidra med förutom att som Juvela skriver, kolla i andra forum efter tips och erfarenheter.

Hejja Hias!

Hias
0

#1 Tack Juvela#2 Zoraye lovar om systrami Lousu gå me på det så lär vi nog ha bilder att lägga ut här till sen vintern . Krax o Kram

Searchingmoonwolf
0

Oj, det låter spännande och vilket förtroende du har fått. Så som Zoraye sa "ett hedersuppdrag" e de juh.Skrattande Har inget att bidra med i råd. Dock nåt åt en själv att sätta bakom örat.

Väntar med spänning att få höra hur det går och om vi får se några bilder. Kram. Cool

Hias
0

#4 Jag lovar att jag kommer komma in här och ni kommer få ta del av de jag kommer att uppleva i denna stund som jag fått i ära att få ta del av och givetvis så kommer jag dela med mig av mitt jobb jag kommer att utföra då för eventuella andra som känner att de i sin framtid vågar sig på att födda hemma som i gammeldagas tid och me moder jords närvaro.

spindelfot
0

wow! vad häftigt att hon är gravid! GRATTIS LOUSU!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

spindelfot
0

Någonting jag kan rekommendera som smärtlindring på alla sätt är en TENS-apparat. Det är en liten elapparat som man kopplar på ryggen (där känner ju många värkarna som starkast) och kan koppla av och på och höja som man vill. Jag tyckte att den hjälpte jättemycket, och det är ingenting kemiskt, bara el, alltså mkt lokalbedövande.

TENS kan man hyra från olika sjukgymnastiksidor, tror jag att det är. Och det följer med beskrivningar och råd till den så man kan öva och se till att det blir bra. 

Vill man ha mer häxiga råd så finns det ju barnfödarrunor.. som man kan måla över magen, kanske kan man kalla in Freja eller någon annan barnfödargudinna att hjälpa till. Trumma kan jag tänka mig skulle vara grymt bra musik att möta värkarna med - men allt är ju individuellt, ifall hon känner att trumman är skit och att den bara är i vägen ska man ju inte lyssna på den utan på något som man tycker är skönt såklart.

Vera-Trollet
0

Hej Hias! Jag har vänner som fött sitt sista barn hemma. Gå in på hennes mans hemsida och kolla på www.wikhall.com  gå vidare till Blogg och leta upp Föreningen föda hemma under rekomenderade webbar.Till er alla andra som läser detta så finns det mycket annat intressant att ta del av där.

Lycka till med detta hedersuppdrag! Ljus och kärlek.

Hias
0

Tack Vera-trollet för de skall visa min systrami Lousu detta och ta del av detta /Krax Hias

Wargmane
0

Hias  vad myyysigt…!!

Plocka rosenblad !

hemmagjord rosen olja att massera rygg och mage gör att man slappnar av mera !'

Dessutom ger rosenoljan trygghet och harmoni!

Kram Till er !

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

lightseeker
0

minns att en gammal väninna till mig, berättade om en ört, som hon lade i ett ångbad och satt grensle över var dag, för att inte ha så sega fosterhinnor och underlätta förlossningen, undras kanske om björnen, eller någon annan ört och växtkunnig här, har en aning om vilken örten var.

SJälv har jag haft den stora äran av att närvara vid 4 olika förlossningar, som stödkvinna (utöver mina egna vill säga) och det är en enorm gåva.

[trumman]
0

Kolla in www.abctidning.se

Mvh, T

Hias
0

Tack för alla råd både jag och systrami Lousu är tacksama /Krax på er

spindelfot
0

jag är jätteglad för lousus skull! hon ska ha miljarders med grattis! vilket kul besked alldeles till bröllopet också!

Hias
0

Ja visst va det /hon saknar dig me och jag skulle hälsa i massor till dig Kram

spindelfot
0

ja, jag hoppas vi kanske kan träffas nästa vecka, ifall jag kommer ner, skulle gärna höra om vad ni planerat omkring födseln, låter väldigt intressant. Vem vet, jag själv kanske blir gravid nångång igen.. långt i framtiden får jag hoppas, då jag bor ute på torpet.. då skulle jag gärna vilja pröva på det här själv.