Trum musik
Jag efterlyser tips på bra cd skivor med trummans,pulserande musik. Alltså inte vanligt trumsolo alá disco…utan den musik som man gör trumresor på. Fick höra en liten snutt och blev helt lyrisk. Så mäktigt och vackert.
BB/Broken
Ta kontakt med mig på MSN så ska du få ditt lystmäte av shaman-trummor sänt till dig på direkten :)
#1 Well…*S kommer i rappet…schwooooooooff…..
Kanske Herr trumma ska logga in oxå…på msn..
Erhm, heh heh, jasså? Du tror det hjälper om jag gör det ;) ja men dåså, då testar vi väl ditt sätt då! :D
Tack Trumman…nu kan jag sväva ut i det blå…
hörlurarna på och så nynnar jag vyssan lull till detta…..ZZZzzzz….
Bara skoja….
Tack,tack…BB/B

Hmm jag har apport på maken här efter musiken. Denna dator orkar inte.. :D
#6 Ha ha….;-) Det hade varit trevligt med lite namnförslag på cd skivor för andra som oxå undrar som jag. Nu fick jag ju så jag teg utav Trumman, så jag är nöjd men för andra kan det kanske uppskattas. Fick en varning oxå om att va försiktig eftersom jag aldrig gjort trumresa,så jag ska dansa undertiden jag lyssnar så jag inte kollras iväg i skallen. En vacker dag kanske jag oxå får uppleva en riktig trumresa…*L

Ja det hade ju iofs kankse varit fint det med. Cd.. Eller liknande.
jag tror min man har en låt som är ganska bra.. men det är ju inte det du söker. Den han har är syntar och grejer.. men väldigt bra.
Skall leta… leta lite efter trumman med. ;P jag vill ha hans musik där så jag kan börja träna på resorna som är vid fullmånen.
Här är det en som söker trum-CD åxå 
Vandra i Ljus å Skönhet
Jonathan Horwitz skiva är den bästa jag hört för trumresor, och den jag själv använder för att träna trumresa (jag har svårt att resa till ngn annans trumma eftersom jag vart ensam med det här hela livet upp till nyss) - det är 4 vana trummare som trummar unisont.
Skivan har dessutom producerats av en van shamanist, så han har varit noga med att behålla trummans heliga magi.
Som vanligt är det det LÄNGRE spåret man skall använda TYCKER JAG. Den kortare (~15 min) ger oftast ingenting eftersom det tar ca 15 minuter för hjärnan att komma ner till Theta-stadiet. Så använd alltid det längre spåret då ni tränar TYCKER JAG MEN DU SKA GIVETVIS INTE KÄNNA ATT JAG TVINGAR DIG TILL DET.
Michael Harners skiva är dynga TYCKER JAG eftersom den saknar de övertoner, och det djup som är så viktigt för resan. Den låter platt och livlös i jämförelse med de flesta andra, senare, inspelningar.
Sandra Ingermans skiva är också den rätt bra, hon använder skallra för att starta och sen kommer trumman. Bra & snyggt producerat, där man behållt övertoner och djup i ljudet.
Ovanstående är väl de Tre Stora inom shaman-skivorna, så jag nöjer mig med att rekomendera dom.
Givetvis slår ingenting en riktig trumma TYCKER JAG då man ska jobba med shamanska resor, men det är ju få förunnat att ha tillgång till vare sig en sån, eller ngn behjälplig som kan trumma åt en; om man nu inte trummar själv vill säga.
Kom ihåg att hitta en lärare om du vill lära dig shamanisera :) det går inte att lära sig shamanisera ur en bok, eller från en hemsida på nätet TYCKER MÅNGA FLER ÄN JAG.
Dock kan man få tips på kurser och träffar + hitta lärare på forum och hemsidor. Därför skulle jag vilja rekomendera Trolltrumman - sveriges största forum för shamanism, för den som vill lära mer och träffa andra.
Mvh, T
Tack Trumman!….Där kom informationen som jag ville ha här…
BB/B
Lugnt. Jag skickar fakturan ;)
#12 Härligt! Adressen är Kronofogdemyndigheten i skåne…
hoppas du har tålamod…hahahah
Lol!
Sejdman kluve säljer en cd för 100:- med trum musik!!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
#15 Är det ngn som hört den? Den ska tydligen ha en långsammare rytm än 220BPM.
Kan man redan resa är ju snabbare, långsammare en smaksak, men vetenskapen har visat att 220BPM är den intervall som behövs för att försätta hjärnan i det stadie av theta-vågor som möjliggör den shamanska resan; så kanske lämpar sig en trum-cd med den takten bättre för nybörjare?
Mvh, T
Jag har hört den…. men om rytmen är 220 vad det nu var du sa (hihi) BitsPerMinute… vet jag faktiskt inte.
Skulle gärna haft den lite snabbare, men den är helt ok att lyssna till.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Jag har Kluves skiva hemma, men jag har inte tagit mig tiden att lyssna på den än. Men jag kan kolla och räkna lite om ni vill veta hur många bpm den har.
Åh jag vill oxå ha tag i sådan CD!!! Nån som vet vart jag kan köpa?
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
#19 se länkarna i #10 eller surfa in på www.sejdman.eu om det var just den du ville ha?
Mvh, T
Ahh tack. läste inte längre än första inlägget. hehe
Mvh
Marika "Ioma"
#21 Smart.
Hihi absolut…
Ville snabbt ut så jag skrev i hast *DS*
Mvh
Marika "Ioma"
Trumman: Om man skulle få för sig att försöka göra ett spår själv - vad har du för tips? ca 220 bpm, bibehållna övertoner, ca 30 minuter är antecknat, mer råd? (bortsett från att man skall ha en vettig trumma då…)
Trumman! Hamnar den som trummar oxå i trance eller det är endast dom som sitter med och lyssnar?
#25 MINST 30 min skulle jag säga + hitta trummans sweet spot.

Nu äntligen (nästan två månader senare…) har jag fått tummen ur och räknat hur många bpm Sejdman Kluves trumreseskiva har. Men det var svårt och jag har inte fått riktig kläm på hur mycket det egentligen är.
Räknar jag över 15 sekunder får jag det nämligen till 208 bpm, men räknar jag över 6 sekunder blir det 220 bpm. Så nånstans däremellan är det väl =)
Skivan är 31 minuter lång också.