daglig tarotövning för att fördjupa
Här kommer ett tips på vad jag tycker är en bra övning. En daglig övning passande för alla nivåer. Den kräver att man delar upp leken i tre delar.
..1.. (Major) Stora arkanan
..2.. (Court) Klädda korten
..3.. (Minor) **Lilla arkanan
**
Dem skall blandas i sina serparata högar. Och drar ett kort ur vardera.
I position 1 dras ett ur högen med stora arkanan. Vilken representerar en lärdom eller en situation för dagen.
Målet är att fördjupa kännedomen hur Majors relaterar till det vardagliga livet.
I position 2, de klädda korten. Ett kort ur den högen representerar en person som kommer att beröra dagen. Eller någonting man lär sg om sig själv eller någon man känner.
Målet rä att förbättre förståelsen för hur de klädda korten direkt kan förknippas med personer eller personligheter.
Position 3, lilla arkanan. Ett kort ur den högen representerar hinder eller råd för den dagen.
Målet är att fördjupa förståelsen hur Minors kan relateras till vardagliga hinder eller omständigheter.
Lycka till! :D
Tack till Shesawolf

åh äntligen kom den upp^^ har haft denna övningen i huvvet sen i helgen men har inte kommit ihåg exakt hur man skulle bete sej.
Tack vännen <3
Blesses!

#1 Var så god. :D
Det har varit lite hektist sedan jag kom hem. Men nu är den här. Det är bara å rop om någon reflektion vill reflekteras.

Hur gör du när du lägger en stjärna och tyder flera kort ihop? Vilka tyder du ihop? Vad i övrigt tänker du på ?
Jag har jobbat med tarot i åratal, 20 år men med paus i ett antal år när barnen var små. Men man får hela tiden nya infalls vinklar, det är därför jag undrar!

#3 Det är mig du menar eller hur? :)
Det är inte så ofta som jag lägger spridningar, dvs stjärnor. Inte redan förutbestämda sådana i alla fall.
När jag lägger korten är det oftast på spontana önskningar och oftast om en enstaka fråga som sedan utvecklas.
Det börjar oftast med ett kort som sedan kanske får sällskap av fler. Så lägger jag dem tillsammans lite efter hur samtalet och frågorna flyter.
Så att jag när sessionen närmar sig sitt slut kan få en överblick och en sammanfattning. Efter allt pladder behövs en sammanfattning så den jag lägger för får med sig något efter sessionen med.
Jag tyder nog alla kort ihop. Dem är ju alla avgörande för den personen. Det är därför de har kommit fram. Vissa kort kanske bara berör en fråga, ett ämne medan säg tre kort brevid bara berör ett annat ämne samma person. Men vid en överblick så samlas alla kort ihop och ger en överskådlig bild.
Men visst händer det att en och en annan spridning används och jag tycker oftast att det är väldigt ansträngande.
Men visst är det roligt med nya infallsvinklar.. jag hör gärna dina svar på desamma frågorna. :D

# 4: Visst var det dig jag menade :) Lite bråttom här i tankarna…
Jo det är precis som du skriver, en stjärna är ansträngande att tyda, där la du ord på det. Jag har inte själv kommit på att tänka på det så på det sättet, men det är ju precis så det är.
För det är ju så att fast man har länge sysslat med tarot, så lär man sig hela tiden nytt, nya sätt som funkar för en själv och hjälper en själv i ens tolkningar och tolkningssätt.
Därför ser jag jättemycket framemot höstens tarotkurs här på forumet, där tror jag att vi alla har mycket att lära, nya som gamla. För man lär ju sig också själv genom att lära andra!
Själv lägger jag oftast ( när jag lägger på andra) 3 kort; dåtid, nutid, framtid. Alla hänger ju ihop, så där tolkar man ju dom ihop. Jag lägger in ganska mycket inituitiv läsning i läggningen, jag har alltid haft lätt att tolka korten på det sättet.
Men jag upplever att en stjärna belyser mera aspekter, det blir mera nyanserat och exakt. Men ibland så har jag lite problem med att koppla ihop kortena där, och se helheten. Det blir som sagt ansträngande. Jag hoppas att höstens kurs ska ge nya infallsvinklar där!
Gjorde din Dagliga Övning idag!
Den var jättebra, kan verkligen rekommendera den åt alla! Jag har "i alla tider" dragit ett kort ur Stora Arcanan varje morgon för att se vad dagen har i sitt sköte, och det funkar också helt bra så, men det här belyste många fler aspekter och och gav mycket mer exakt tolkning av ens kommande dag!
Tack för den!