Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 991 ggr
Kiowa
0

Ang att skicka healing

Hur kan man skicka healing om man inte kan känna av vad felet hos en person är?

Hur vet man att man skickar över något som hjälper och inte skadar?

*bara tankar som jag tacksamt tar emot svar på*

Zoraye
0

Jag kanske har helt fel, men healing handlar väl om positiv energi och helande, så det kan väl aldrig bli "fel" och göra skada, eller?

Vad säger ni som behärskar healing?

blodtopp
0

Reikihealing går alltid till det som behöver healing, och då behöver man inte själv veta vad det är som är fel. Det sköter sig liksom av sig självt. Misstänker att det fungerar på samma eller i alla fall liknande vis med annan healing.

Lorelai
0

Okej, jag är rätt oerfaren inom det här. Och kan bara ge min personliga syn på saken. Jag förstår att det finns lite olika vis att göra det här på.
Men i min mening, en stor del av att hela så är ju bland annat att man snappar upp vad som är felet med.
Det var i alla fall så jag jobbade. Jag sökte upp personen, sökte upp vart i personens kropp som det sjuka befann sig och hela det. Processen i sig sker ganska symbolisk med visualisering. Arbetet i sig är med energierna.

Kiowa
0

Det kan jag lova att det inte gör, reiki skiljer sig miljontals år från den formen som jag vet att jag behärskar.
*men jag måste kunna känna av vad felet är för att kunna underlätta och skicka rätt form av energier*

Är personen låst av någon anledning så får inte jag bryta igenom för personens egens skull och hur ska jag då kunna skicka rätt?

Airamya
0

Jag kan bara skriva under på blodtopps svar. Jag använder också Reiki och det fungerar precis som hon säger. Ibland när jag skickar Reiki kan jag dock få upp information om problemet eller vad det nu är som healas men det sker då helt spontant, det är inget jag eftersträvar.

Det är fördelen med Reiki, att man skickar inte olika former av energier för olika former av problem/sjukdomar/skador/etc. utan man skickar 'reiki' - ren livsenergi skulle jag nog vilja kalla det. Prana. Och den styr man inte över, man är bara en kanal.

Kiowa
0

Ungefär samma princip då, men att jag måste kunna känna av och att jag får aldrig bryta den fria viljan.

För jag har ingen aning om hur jag gör när jag känner av, jag bara gör det, sedan sänder jag inget utan snarare lämnar över.

blodtopp
0

#4 Det är det som är 'bra' med reiki. Är det inte meningen att något ska helas så gör det inte heller det. Healingen går dit den behövs och inget annat. Går den inte igenom, som du säger, då är det heller inte meningen att det ska läkas just då, eller via healing. Och det viktigaste av allt är att man aldrig skickar healing till någon som inte bett om det.

När jag skickar distanshealing till någon jag har bestämt tid med kopplar jag liksom upp mig mot den personen. Jag får till mig bilder och känslor och kanske ord som jag inte har en aning om vad det är. Detta förmedlar jag efteråt via mail eller telefon.
  Jag behöver heller inte veta ett dugg om personen innan eller ens ha en aning om vad som är fel och vad personen vill ha healing för. Det får jag till mig under tiden jag sänder healingen.

Lorelai
0

#6 jag tycker din och min metod påminner om varandra.
Jag sitter inte här och skickar lite hit coh dit. Utan reser till person och sjukan. Inte fysiskt alltså.. Så är det lätt att inte bryta den fria viljan.. :P ber man om det så får man det.. annars kan det vara.

Airamya
0

Skickar lite hit o dit? Som en vattenspruta som löpt amok ungefär?

Vem är det som gör det då?

Kiowa
0

#8 Låter lite likt en utmaning:)

Om jag ber dig att fara hit och bara känna av min omgivning vad känner du då?

*en liten sak bara, ögonen du möter är inte farliga så länge du inte tillkallar ljuset*

Lorelai
0

#10 Ingenting.. för jag reser inte så längre. har gått i pension. ;)
men jag har börjat att fundera att kanske börja igen.. jag vet inte. Provar lite nu och då och känner efter vad jag vill. Men har inga beslut tagit än.

God förvarning.. :P
Men bara för att.. sfären runt dig var i alla fall inbjudande faktist. men jag kliver inte närmare just på grund av min pension.

#9 Jo det är så jag uppfattar att det ser ut när reiki skickas. som att kasta en tennisboll med positiv energi och se om den landar rätt.
Jag har då aldrig träffats rätt av en reiki boll.

Astraea
0

Själv har jag ingen erfarenhet av att sända healing däremot av att ta emot. Förra veckan fick jag distanshealing av Blodtopp och tyckte definitivt att det funkade. Först idag tog vi del av varandras upplevelser, som stämmer överens i mångt och mycket.

Kiowa
0

Har bett flera att göra det jag bad dig göra och alla gångerna har det slutat med blokeringar och eller avstägning från sidan.

Jag går ingen traditionell väg utan den totala vänstra vägen men utan att dyrka och eller bli egoist.
Jobbar otroligt mycket med mig själv och att släppa på egot, visst ego måste man ha för att leva, men mångt om mycket av det gör att man tänker själviskt och jagar lätt då egen vinning.

Jag har strikta regler som jag alltid försöker att följa.
Människan säger att en gång är ingen gång, de jag arbetar med säger att en gång är en gång för mycket.

blodtopp
0

#11 Det kanske beror på vem som skickar. Alla de jag har skickat till har alltid fått healingen till det som behövdes, oavsett om jag innan vetat nåt om personen eller ej.

Lorelai
0

#13 Åh.. på så vis. Ja just nu är mitt eget inre i ett för kaosartat stadie. Men jag återupptar gärna detta längre fram? De flesta gånger nu mer då så är det med korten som jag spränger blockeringarna. helandet gav jag upp för tio år sedan så det har ju inte hänt så mkt på den fronten.
men om det är en utmaning för att spränga blockering så kör jag gärna med tarotkorten som verktyg.

#14 Det är jag helt övertygad om.. Skall jag kanske berätta att jag bara har haft tre reikiuthövare som har provat och missat. Dem tre, nej tre tillfällen två olika personer. Ingen av dem ha rmin respekt. Blodtopp.. du har den. :D Min respekt.
#12 jag gläds för er bägge.

Outrageous
0

Hur lär man sig reiki? Skulle verkligen vilja kunna något sådant.

Kiowa
0

# 15 Använd vilka verktyg du vill:)
*ang taroten, försök finna vilka kort som saknas, försök få leken till 99 kort*

3 nya värdskort
de resterande 18 ska du dela på 4

# 16 Ganska enkelt, börja leka på dig själv.
Har du ont någonstans så lägger du en hand på det onda stället och den andra därifrån du vill skicka den renande energin, typ över bröstet på dig själv.
Reiki handlar om att ha koll på ditt egna energiflöde, och att genom energier hela det onda.

Trollvind
0

#16 Jag har reiki-kurser i Stockholm. Distanskurser kommer under hösten. Ska väl inte göra reklam här men det finns info på min sida.

blodtopp
0

Man kan säga att den stora skillnaden mellan reiki och 'vanlig' självlärd healing är att man inom reikin är en kanal för energin men i 'vanlig' healing använder sin egen energi.
  Ja, det där var väldigt hårddraget! Jag vet. Men man kan lära sig själv att sända healing utan att man använder sin egen energi.
  Så även reiki (även om vissa reiki masters påstår att man måste gå kurs för man inte kan lära sig själv. Min fråga är då hur Usui själv kunde lära sig från första början? *S*)

Trollvind
0

Usui utövade flera andliga tekniker under hela sitt liv, såvitt jag kunnat förstå av den forskning som finns idag. Sen upptäckte han ett sätt att aktivera reikikanalen mycket snabbare än genom lång träning.

Man måste inte gå en kurs, reikikanalen aktiveras även genom t.ex. regelbunden utövning av Qi Gong, men det tar oändligt mycket längre tid än via en kurs.

Lorelai
0

#19 Så.. om man då.. och med man så menar jag mig själv. :P
Om jag då använder mig av mitt vanliga sätt men byter ut kraftkällan från mig själv till en plats utanför mig själv. har jag då använt mig utav reiki? Även om energin/kraften jag riktar om ändå går till en specifik plats eller ändamål?
Jag upplever inte att ha använt olika typer av kraftflöde för att läka den sjuke. Metod, känsla och upplevelse har alltid varit densamma. Medan bilden av det sjuka har förändrast efter vilken sjuka det var.

blodtopp
0

#21 I princip ja, det skulle man kunna säga =) (Fast andra skulle kanske säga att det inte är reiki då ändå, eftersom du inte har fått en sån initiering…) Nåja.

Jag har fått två reiki-initieringar. Första vid första kursen, för att öppna kanalen. Den andra fick jag utan hjälp av en master innan jag gick reiki 2-an. Det var ett energipåslag av inte denna världen. Sen när jag gick reiki 2-an så kände jag ingenting utav initieringen jag fick då. Den fanns liksom redan där, det blev ingen skillnad hos mig alls.

Jag anser att det var reikienergi som gjorde att jag steg i nivå av mig själv den där kvällen det skedde. Andra anser att det absolut inte var reiki.
  Om det nu är så att det inte var en reiki-initiering jag fick, så kanske jag helt enkelt lyckades 'koppla upp mig' på en annan kanal som gjorde att jag kan sända distanshealing utan 'riktig' reiki. Eller så lyckades jag helt enkelt få en reiki-initiering med resultat att jag faktiskt kan rikta energierna trots allt. Även om jag fortfarande tydligt känner när det är stopp och det inte ska healas.

Känns som jag svamlar just nu, men det var tankar som kom nyss. Jag har inte funderat så som jag gjort tidigare i det som står i sista stycket. Däremot vet jag till 180% att jag fick en egen initiering utan hjälp av en reiki master, när jag bad mina reiki-guider om hjälp att skicka distanshealing.

Outrageous
0

I nuläget är det alltså helt enkelt bäst att bara försöka så gott det går, att finna energikällorna? Det är jobbigt när personen man vill hjälpa är många mil bort.

blodtopp
0

#23 Det går att finna källorna =) Ju mer du tränar, desto lättare blir det. Be om hjälp när du sätter dig för att sända, då kommer du få den hjälp du behöver.