Häxor iFokus

Häxor

Etikettpyssel-och-kreativt-skapande
Läst 2416 ggr
Lorelai
0

mobil

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo.. jag ville bara visa symbolmobilen jag gjorde igår.. det är inte det vackraste jag har gjort.. någonting saknas.. Några förslag på vad det kan vara?

symbolerna är för jord, luft, eld, vatten samt ett pentagram i mitten. jag vill dekorera den mer.. eller kanske liva upp träet lite.. kanske punkterna där dem är sammanknutna? 

blodtopp
0

Spontant kände jag att det fattades färg. Nåt hängandes i blått på vatten, rött på eld, grönt på jord och gult på luft kanske?

Fin är den oavsett, men mer färg tror jag =)

Hias
0

Du är duktig systrami #0 BlessedBe

Lorelai
0

Ja där har du verkligennågonting! Färg!! Ja jag kan ju måla dem i olika färger.. Vilken superbra idé syster blodtopp! :D

Lorelai
0

#2 Tack syster kär.. Våren kliar i mina fingrar.. *s*

Waara
0

Pyssel Lorelai…du är en händig kvinna..o fina saker du tillverkar oxå..lite färg som blodtopp sa lät fint..ja..kanske lite stenar trädda på nylon tråd att förstärka några grenar med…?..hittade hos "våran" guldsmed här små stenar att köpa som man kan trä på tråd…så fina..bergskristaller,rosenkvarts.jaa..alla de där fina magiska nästan..i alla de färger

BB//W

Lorelai
0

#5 Det var en väldigt bra idé syster Waara. :D Jag kanske kan hänga lite olika sådana pärlor i den med.. Det skulle ju verkligen liva upp!
Svårt med balansen med sådana där bara.. Men jag skall prova bannemig! 

*rodnar* Jo.. jag är en smula pysslig.. Jag gillar nästan all slags hantverk.

Hmmm. undrar om det finns ett intresse av några häxsystrar för sådan mobil? Får nästan fråga när jag har gjort klart denna, så jag kan visa något färdigt. :P

Waara
0

Hon bakar,hon pysslar o fixar…jag måste shape up…haha..Vill du skickar jag dej gärna en liten tråd med stenar…? *Natti systrami! BB//W*

Lorelai
0

#7 Börja i liten skala och trappa långsamt upp.. så hamnar din kropp inte i chocktillstånd. ;P

För ett halvår sedan kunde jag inte baka bröd.. allt annat, men inte bröd. jag ger mig 17 på att bemästra allt jag vill… så jag frågade en granne hur man gör. Hon tipsade om torrjäst och vips.. nu kan jag utan besvär baka bröd var dag. Jag kunde inte virka för ett halvår sedan heller.. Men jag svor lite och lånade en bok.. sedan frågade jag min granne igen. :P Nästa grej jag vill begripa är tvåändsstickning.. Perfekt för vintern. 

Ja gör gärna det! :D Det vore spännande att se. Du kan ju alltid fotografera dem med.. så slipper du att sända dem. Men det vore absolut en ära att ha dem i den. :D

Waara
0

#8 ha ha…en sak i taget då ;-)…här är det tvärtom..för några år sen kunde jag både baka,virka fixa o trixa..men inspirationen tog visst slut..men känner den kommer åter..du inspirerar syster!

Givetvis skall du ha stenarna! skickar dom till dej med glädje.

*BB//W*                                 

varulven
0

Lorelai: som tidigare nämts så tycker jag du ska ordna lite färg på historien :) Annars var det superfint!

Jag tycker om guld! Spraya guld! Guld!

Juvela
0

Lorelai, fick du lagt till något på mobilen? Hur blev det? Jag tycker iaf att den var jättefin och inpirerade mig till att pyssla lite nu ju Räcka ut tungan

Lorelai
0

#11 Tack.. :D jag har förlagt stenarna syster Waara sände mig att dekorera med. Så tills jag hittar dem stannar arbetet med den upp. :P men så fort jag har gjort klart den så skall jag visa bild på den. Blir kul att se före och efter.. :P

Skoj och höra att det inspirerar med. ;D Tack..

Juvela
0

#12 haha lätt hänt sånt ^^ Härligt. Håller med, kul o se före och efter.

Härligt med kreativa människor, det smittar ju av sig med :P

Sebastian
0

Instämmer i att lite färg vore fint. Lite subtilt bara, inte nån sån här regnbågsvariant skulle bli vackert. Den är riktigt fin som en är! Men om du nu måste fixa mer så är det mitt förslag.

fairytindra
0

den var jättefin..ett förslag om du vill lägga till något är att ha en sten i elementfärgerna hängandes i mitten av varje element . kram tindra

Keylie
0

Den e fin som den e. Men färg vore inte dumt. Man kan linda band i elementfärgerna runt eller hängandes. Stenar lätt jättebra. Är själv mycket för färger o stenar just nu.

Lorelai
0

Vad roligt.. massa kreativa idéer bara sprutar ut nu.. :D Mera sådant.. Än roligare vore det och se andra mobiler ifall någon ville. Det behöver ju inte vara just de symbolerna där heller.