Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 3448 ggr
Allamej
0

Själsvampyrer

Någon som vet hur man värjer sig mot dessa som enbart är ute efter att suga all energi från andra?

Jag är så trött och det blir bara värre för var dag som går.. Jag vet vilka det är som gör det, vad jag inte kan komma på är om det är medvetet eller om dom inte vet vad dom ställer till med…

Tips, vad som helst. Jag hade inte mycket att ta av och jag är snart tom

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Grodan
0

Lär dig säga nej Räcka ut tungan (jätte-ohäxigt inlägg)

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Allamej
0

Jamen det är ju inte så enkelt när dom envisas med att inte låta en vara ifred… Fundersam

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

zeretki
0

Ja, om du bestämmer dig för att bryta deras makt och sluta bry dig, så har du kommit ett rejält steg på vägen!

Fundera på det, varför bryr du dig fortfarande? Varje gång du tänker på dom så tar det kraft från dig!

Allamej
0

#3 japp, så är det… Önskar jag hade den lilla ljudmaskinen som användes på reprisen av Dr. Phil häromdagen… Där man tänker på det som är jobbigt/beroende/reflex, ställde in ljudet på aparaten så att den harmoniserade med… ja gud vet vad… energierna i hjärnan. Sen stänger man av den och vips har man stört hjärnan så pass att den kan fungera rätt igen…

Jag tar allting otroligt personligt… och när man inte är vän med en människa längre och hon envisas med att ta sig in i ens liv hela tiden…

Så trött…

Grodan
0

rabbla en ramsa typ "jag skiter i x (hennes namn)" ett par gånger dagligen, släng samtidigt en sten eller en boll eller nåt så att du känner att du verkligen SKITER i henne!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Bappho_
0

Jag antar att du pratar om personer som suger energi pga hur de agerar med sina medmänniskor. (Det finns andra typer också). Det kan vara svårt att sätta gränser med såna även om man är bra på det annars. Och allra jobbigast är det att ha dessa personer i släkten för då är det svårt att undvika dom.

Det bästa är att undvika dem, men kan man inte det så kan man i förväg innan man träffar dem jobba på att förstärka sitt försvar. Gå igenom sina chakran, shielding, fylla på sina energidepåer osv.

Något annat som jag precis läst om men aldrig själv prövat är att gå till attack och använda sig av deras egna metoder. Sug deras energi först!!

isnornin
0

Jag måste nog hålla lite med 3:an, men inte grodan, så enkelt är det bara inte! Men Allamej du kanske har någon trogen vän som du kan prata om den här energislugaren om, det är nog lättare att prata om det, så du får ur di allt som har med den personen att göra, det kan ta mycke ältande… När du känner att du har fått personen så gott gom ut ur din själ, sitt en stund för dig själv, spela din favorit musik, den som hjälper dig att ladda batterierna, tänd ljus, rökelse/aromalampa…Blunda, andas med magen och låt tankarna flöda, tänk på alla och alla platser som du älskar, som du har känt att gett di energi någongång. Sen om du känner att den personen inte ger med sig på engång, gör om det här, tänd ljus osv…. Det är bra att ha en speciell plats att komma till varjegång. Jag hoppas du förstår vad jag menar och att det kan hjälpa dig på samma sätt som det har hjälpt mig. Varma tankar till dig:)

MVH Isnornin

isnornin
0

Hej Bappho:)

Jag tänkte på det du har läst….Ska man värkligen göra så mot andra som man inte vill att de gör mot en?

MVH Isnornin

Bappho_
0

#8 Om någon gång på gång slår mig så kommer jag till slut att slå tillbaka. Det hoppas jag att jag gör i alla fall.

isnornin
0

#9 Jo det är klart.. om det är så du menar…

MVH Isnornin

Bappho_
0

Allamej skrev: "…vad jag inte kan komma på är om det är medvetet eller om dom inte vet vad dom ställer till med…"

Jag tror att en stor del av dem inte vet.

Astrina
0

Precis! Och om personen i fråga agerar på ett sätt som inte är till vetskap för henne/honm är det oxå svårt att ändra på sitt beteende om man först inte får reda på det…. Hängde ni med?

Bappho_
0

Passar på att ge ett boktips. "The Psychic Vampire Codex - a Manual of Magick and Energy Work av Michelle Belanger".

Jag håller på att läsa den nu, är nästan klar. En del saker i boken är ganska ointressant om man inte är en vampyr själv men det finns en massa info om "energy work" som jag inte sett någon annanstans, så alla som är intresserade av det borde läsa boken. Hon har precis kommit ut med en ny bok som bara handlar om detta som jag tror heter "the Psychic Energy Codex".

Astrina
0

Var har du hittat den om jag får fråga? *nyfiken*

Bappho_
0

Jag letade efter vampyrböcker till min son på amazon.com och fastnade för den här till mig själv när jag läste om den :-)

Astrina
0

Then I know Glad

Bappho_
0

Jag går alltid på "bookhunt" på amazon och läser vad folk tycker om böckerna, sedan skickar jag efter dom på adlibris.se som har de bästa priserna.

Astrina
0

Ja adlibris.se är kanon. Smart det där med "bookhunt", jag ska lägga det på minnet.

isnornin
0

Bra tips!!

MVH Isnornin

Bappho_
0

Ja, på amazon kan man ofta gå in och läsa index i böckerna och ett utdrag. Då får man en känsla av boken innan man springer och köper den. Jättebra tycker jag.

Astrina
0

Ja, många gånger kan det ju annars vara så att innehållet inte lever upp till vad omslaget och baktexten lovar.

Hmmm…. nåt säger mig att det där passar in på mer än böcker Flört

Bappho_
0

#21 ha haha..  ,du är rolig du ;-)

NightPhoenix
0

#21 Så bra ha ha ha

Astrina
0

Hi hi tänk om det fanns en "bookhunt" i  hmm andra fall oxå. Fasen vad mycket enklare det hade blivit ibland ;)

isnornin
0

#24 ja det vore det:) oj vad det skulle spara tid, energi och tårar!

MVH Isnornin

zeretki
0

Att slå tillbaka tycker jag verkar onödigt om man redan innan har ont om kraft och känner sig trött. Det tar kraft att slå tillbaka och vara arg också!

Försök att skaffa dig kraft själv, gör saker du blir lycklig av. Lycka och glädje ger kraft.

Mandra
0

Om någon suger energi av en, så betyder det att man inte kan markera sina gränser ordentligt (har problem med sin "integritetssköld, som jag kallar det) - så vad man behöver göra är att "laga" detta.

När man gjort detta får man automatiskt vara ifred.

Mandra

Gog666
0

Tyvärr är det ingenting man kan värja sig för. Energi kan tas villigt eller motvilligt. Psi har inga gränser, kämpa emot skulle göra saken värre.

zeretki
0

#28 Ursäkta att jag ifrågasätter, men var har du fått det ifrån, att man inte kan värja sig ifrån energi??

Och vad menar du med PSI?

Bappho_
0

Jag blir lite nyfiken nu, Gog666. Kan man inte göra något för att förhindra att någon tjuvar energi? Förklara gärna varför, vill veta hur du tänker. Intressant.

Gog666
0

Kolla länkarna på min profil. Dem sidorna beskriver både Sang och Psi.

Gog666
0

Själv ägnar jag mig mer åt Sang än psi men det finns dem som utför båda lika mycket och värderar båda till att ge lika mycket energi.

Skulle det dock inte finnas några möjligheter för mig att få energi genom Sang metoden kan jag vid extrema tillfällen övergå till psi som en tillfällig utväg.

Jag är vad alla kallar en Sanguarian Vampire.

zeretki
0

Ja, jag förstår vad du tror på och respekterar din tro.

Jag har min tro, och jag tror absolut att det går att skydda sig mot det mesta, bara man vet hur man ska göra.

Gog666
0

Stämmer. Men jag har aldrig hört något specielt man ska göra för att skydda sig mot det just psi. =)

zeretki
0

#34 Psi är energi, kraft, livskraft eller hur? Varför skulle man inte kunna skydda sig från att bli av med det?

Gog666
0

Psi är ett av många sätt att ta energi från en annan person dvs en person tar livskraft ur en annan.

Bappho_
0

Jag har ju precis läst the psychic vampire codex och då undrade jag också varför man inte skulle kunna skydda sig från dem, precis som mot annat som gör samma sak. Fast det fanns ju lite tips i boken också om jag inte helt missuppfattade det jag läste.

Gog666
0
  • "Awareness: Become aware of which individuals deplete your energy and limit your contact with them.
  • Invoke the White Light: Visualize a bubble of white light surrounding your auric field.
  • Energy Shields: Carry protective amulets. "

http://healing.about.com/cs/energyhealing/a/aa_vampires.htm

http://members.tripod.com/~aneriaromana/howto.html

Detta kan hjälpa men notera också att det helt beror på hur stark psi vampyren är som man kan skydda sig. Jag är inte så insatt i psi eftersom jag ängnar mig mer åt sang och psi bara blir ett undantagsfall men jag hoppas att detta gav en bra förklaring.

zeretki
0

#38  Ja, det låter ju bra och enkelt och så men jag tror nog det finns starkare saker man kan göra för att skydda sig.

Men för att återgå till din första kommentar där du säger att om man försöker skydda sig så blir det bara värre, dessa länkar säger ju itne riktigt så? Snarare tvärtom, enligt det jag läste så verkar det ju rätt enkelt att skydda sig.

Var har du lärt dig att det skulle bli värre om man försökte streta emot?

**

Själv håller jag på att lära mig hantera energikrävande människor (vampyrer använder jag inte som term) och hur jag skyddar mig bäst, så detta är intressant att diskutera.

Jag gjorde slut med en tjejkompis som varit en tung sten i flera år. Skrev ett brev, diplomatiskt och artigt och sa att jag tyckte vi glidit ifrån varandra. Sen gick jag ner till stranden och gjorde en ceremoni. Brände ett foto av henne och klippte alla band mellan oss.

Sen gäller det ju att hålla koll hela tiden. Det kan komma krypande om man inte är försiktig. Det gäller att hela tiden tänka på vad som är bra för mig och vad som tar min energi.

Sen kan man ju stå ut med att förlora lite kraft om man sedan fyller på direkt. Kanske finns det en fara där i men… Man lär sig.

Jag lär mig mer och mer hur jag ska fylla på kraft och det känns superbra!

siddelina
0

Har en sådan på mitt jobb, som jag just nu är tjänstledig ifrån. Hon jobbade i lördags, hann inte att ens komma innanför dörren innan hon började snacka skit och sprida negativitet omkring sig och jag bara reste mig upp och sa: Nu ska jag gå hem, Hejdå!

Lät det rinna av mig och vände henne ryggen. Kändes otroligt bra efteråt!

[Lady-Oona]
0

Denis Lindbohm har skrivit om dessa vampyrtjuvar i en av sina böcker, minns inte vilken just nu….men där står det. bl.a att ett sätt att skydda sig är att göra sig av med ev. saker man har hemma man fått av de här människorna, ting är många gånger förbindelselänkar som triggar igång skeendet om man så vill eller inte….så gör dig av med allt….sänk det i vatten, bryt kontakttråden.

Sedan håller jag med de som skrivit att du borde bygga upp dig själv  på ett eller sätt.  

Sluta också upp att tänka så mycket på de där personerna, det ger dem bara mer energi av dig om du gör det

Sedan en kommenter till…..det går att ändra ALLT utan undantag.

night-bliss
0

Hur gör man då om dessa personer är familjemedlemmar då? Det är lite svårt att undvika familjen.

skogsgubben
0

Varför skulle det vara svårt att undvika familjen? Man kan klippa dom banden också. Ibland kan familjen/släkten vara kvävande och energislukande så då är bästa sättet att helt enkelt klippa banden om man ska kunna gå vidare med sitt liv som fri människa.

skogsgubben
0

Vampyrer kan bara ge sig på dem som är svagare än vampyren själv. Vampyrer har inte en chans att komma åt de som är starkare. Så att skydda sig mot vampyer gör man genom att göra sig sjäv så stark som möjligt.

Bappho_
0

#43 Låter enkelt, men är det sällan. Då kan man ju bli tvungen att avskärma sig från hela släkten. Själv använder jag mig av det jag skrev i början av den här tråden i mina "battles" med "la familia".

zeretki
0

Aporpå släkt:  Nej, du behöver inte sluta umgås men du behöver ändra din inställning och ditt beteende till dom.

Jag har haft otroliga problem med min familj men genom Kognitiv Beteende Terapi så har jag lärt mig att ta ett steg tillbaka, distansera mig, att kunna kliva ur ilska, sorg och irritation och se vilken reaktion som är bäst för mig, vad som tar minst energi från mig.

[Lady-Oona]
0

Det här med att inte kunna bryta med familjen är ju lite tabulagt men håller med Skogsgubben, det är självklart att det också går även om vårt s.k samhälleär uppbyggt på normer att "ära dina föräldrar så att det må gå dig väl i livet" jotack om nu t.ex. föräldrar mer eller mindre "tar livet av dig" vad är det för "då går det dig väl" i det beteendet…och för övrigt är detta en del av Mose lag och den följer jag inte bokstavligt….Föräldrar är män och kvinnors om också behöver betee sig respektfullt mot sina barn och gör de inte det….ja då gör man nåt åt det.

zeretki
0

#47  Jag håller helt med dig.

Dessutom kan ju föräldrar och barn vara olika i personlighet och ha olika värderingar.

Min terapeut lärde mig att, om jag inte fick vad jag behövde av min familj så var jag tvungen att ändra hur jag såg på dom. Att få det jag behöver från någon annan istället, för jag kan inte ändra mitt behov och jag kan inte ändra på dom.

[Lady-Oona]
0

#48 det var bra sagt det där sista du fick från din "terrapeft" ska jag komma ihåg i mitt arbete när människor behöver råd i liknande frågor.

och visst är vi olika, tack å lov, det vore väl en katastrof annars.

ha de fin dag, Lady OGlad

lightseeker
0

Min barndoms-släkt bröt med mig, när jag avslöjade all misshandel inom familjen.

ENsamt, i ett samhälle som är så uppbyggt kring familjen, jomenvisst. Men det finns SÅ många i samma båt.

Sen sa lady-oona nåt om mose lag, instämmer fullständigt: mina föräldrar hade hellre sett mig död, skall dom äras för det, nej. Jag ärar mig och har lämnat min far och mor bakom mig.

Över till själsvampyrer: min far, samt flera till som jag har mött på, på min väg i livet, har varit själsvampyrer, även där är det bättre med en total brytning.

Men det finns ett sätt att ta sig loss: kom på deras svaga punkt, precis som "äkta" vampyrer sägs sky vitlöken, så har alla energi- vampyrer någon svag punkt som kan få dom att inse att dom inte har någonting mer att hämta hos dig.

Bappho_
0

Det jag menade som var problematiskt med att klippa av med en familjemedlem var, att kanske resten av familjen, som man vill umgås med inte har klippt med denna person. Då kan det bli att man även träffar dem man vill träffa, mindre. Jag känner inget tabu med detta, utan menar bara att det kan vara lite komplicerat och inte alltid så enkelt.

lightseeker
0

#51 bappho, vet inte om jag hänger med riktigt nu, tabu?

Bappho_
0

se inlägg 47 lightseeker.

lightseeker
0

#53, aha, nu är jag med igen

Ljusalv
0

Allamej, du har fått många goda förslag på vad du kan gör. Vad ingen har nämnt, är att du genom att kasta en beskyddande cirkel kring dig själv, kan förhindra negativa energier från att "nå" dig. Är du bekant med hur man skapar en cirkel? Om inte, läs någon bra bok om wicca eller häxkonst och lär dig hur man går tillväga. Tänk på att en cirkel kan skapas både för rituellt bruk och för beskydd.

Ayena_old
0

Jag har en liten artikel på min hemsida om energitjuvar. Kanske den kan vara till lite hjälp.

http://www.ayena.onatima.se

[Lady-Oona]
0

ville bara säga att ämnet i sig kan vara lite tabubelagt i vårat samhäller inte att det är tabu att bryta med sina föräldrar….läs va det står…med andra ord….puss på erKyss

Coturnix
0

Själsvampyr är inte det samma som en empat fast tvärtom? (Och jag är inte glad idag så det är säkert bara dumt ).

Fire8
0

Tja, på er, på tal om själsvampyrer ha jag mött många genom min vandring på jorden, under en tid va jag till o med en av dom, men inte nu längre. jag har försökt med några metoder, några ha ni redan nämnt ovan. jag ha kommit fram till att dom finns i olika levelar, lätt, mellan, tung, tyngre o så vidare, o dom som är riktigt tunga, ta ditt liv helt o hållet om du inte kan stå emot dom. Dom som e lätt o inte få hjälp gå upp i level som en själsvampyr. Jag ha provat ge tillbaka, men då måste man vinna, o det e bara för stunden, dom finns överallt. Ha provat med energisköld, men hjälper inte mot högre levels själsvampyr. Där finns något annat som också suger energi som man inte se med blotta ögat, vissa av dom e till o med många, många gånger värre än själsvampyr. Man kan också undvika själsvampyrer, men det e väldigt svårt såvida man inte ha ett jobb där man inte träffa någon. När man vet hur man använder skölden e man automatiskt andlig öppen, man använder det tredje ögat att visualisera med, o möter man en hög level, ta den sig igenom. Ok, kanske man inte träffa på såna varje dag, men för dom som träffa såna dagligen på sitt jobb o ha lärt sig fylla på energin, o bli snodd dagen efter, bli det en proces som gå om o om igen o kan bli väldigt jobbigt. Så mitt senaste skydd som jag ha testat fram e att bli en vampyr/städdare mot en själsvampyr, o det bli fight mellan energierna, positiv V.S negativ. Det negativa som attackera dig äter du upp o omvandla till det positiva o samtidigt level up. Överflödet av det positiva kommer att strålas ut o ge en positiv atmosfär runt omkring dig. Antingen flyr själsvampyren eller så stanna den kvar o du känner allt omkring dig e lugnt, harmoniskt o positivt. Jag e ny på det här sättet, men det funka o jag prata av min egen erfarenhet. Jag träffa själsvampyr varje dag, ibland e dom flera stycken på mig, vilket gör att jag e tvungen att komma på ett sätt att skydda mig, tankarna spela en jättestor roll. Positiva? ell er negativa? som vinner över tankarna? det vet man nog själv. Må detta vara nytta till dig ( Allamej)

marinelady
0

Jag löste det med min själsvampyr som jag plågdes av genom att påpeka när hon gjorde saker som gnällde över saker hon hade kunnat påverka, tex gnällde över den långa åkvägen mellan lycksele och umeå när hon pluggade, då sa jag bara till henne att hon var faktiskt helt fri att flytta så hon behövde inte gnällla…bara flytta så var problemet löst..

Sen började jag se henne som hon egentligen var, inte så som jag trodde hon var, en osäker och lite nervös människa, slutade med att jag gick ifrån att irritera mig på henne till att tycka nästan synd om henne (dom som var på träffen vet vad jag tycker om att tycka synd om folk..inget man ska hålla på med, hjälp dem istället)… ioch med den vändningen för mig så släppte allt och jag kunde sluta lägga energi och tid på den personen…