dagens Glädjeämne 19/7
God morgon alla vänner!
håller med Bjornen när han säger att det är onödigt grått och blött…men det är e ny dag …och nya dagar är till för att brukas, att lära nåt nytt på.
En dag utan en ny kunskap är en förspilld dag!
May Your day be Blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
Godmorgon…
Konflikter inuti. Personen jag pratar med säger en sak, medans mitt inre skriker en helt annan.. Jag lyssnar på det som är sagt men mår inget vidare. Hur kan jag veta om det är min instinkt som har fel? *ledsen*
Godmorgon! Hos mig strålar Fader Sol, men lite morgonsvalt är det ännu. Dagen kommer gå i örternas tecken då jag har nya färska böcker att sluka om örter. Lite svårt bara att få fullständig ro till läsning när min lilla dotter mest vill leka:) Sitter jag med en bok så vill ju hon självklart ha den. Jag får ha några Totte böcker till hands, då är hon mer än nöjd:)
#1 Vad tråkigt att du är ledsen Blodeuwedd. Sänder över en stor kram till dig. Jag brukar alltid säga att först och främst så bör man följa sitt hjärta och våga lyssna på sin egen intuition. Är man sårad så är det ju lätt att drunkna i känslor, och då är det ju tyvärr svårt att veta vad man ska gå på. Mitt råd till dig blir att ge känslorna tid att lägga sig till ro. Då kommer du snart veta hur du ska ta dina steg. Kram från mig!
Här i min del av Jämtland är vädret ljuvligt. Fröken skymtade mellan trädtopparna igår, men stack igen innan vi kunde få en bra bild. Verkar vara en aning blyg just nu.
Nu skall det väckas folkens här och så blir det tydligen besök under dagen.
Mossningens.

I min del av betondjungeln är det svalt och mulet. Som gjort för att få förkovra sig i litteratur och glömma världsliga men ändå så påtagliga ting som total irritation och vissa känslor av svek.
Tar mig fräckheten att ta del av rådet som Månstråle ger Blodeuwedd, att låta känslorna tid.
Ha en finfin dag alla.
#4 Du får så gärna ta del av mitt råd jag gav Blodeuwedd. En varm kram till dig med vännen.
Dagens glädjeämne:Jag ska strax bege mig till biblioteket för att låna nästa del i jarastavens vandring: Vindens Öga :) klara inte av att vara utan en bok att läsa längre.. :P Och idag är ju perfekt läsväder :D

Tack Månstråle! Jag brukar vara en tuff kaka, men ibland går luften ur mig ändå. Helt normalt och mänskligt, men inte desto mindre jobbigt.
Ha en finfin dag med böckerna!
God Middag! dagens glädjeämne är att snart kommer min lillgosse och då ska vi göra gipsmasker på oss själva..
och lite mer bakning som han älskar. Dagen kommer att gå i mys tecknet.
Skön dag önskas till er alla…BB/B
#9 Underbart BW. Vatten har oxå en lugnande effekt på mig. Hoppas nu din dag får fortsätta i glädjens tecken..kramar om..BB/B
Vilken underbar bild Blodeuwedd :D

Instämmer med Brokenfether, bilden hade lugnande effekt. Tack för att du delade med dig av den Blodeuwedd.
Vilken kraftfull bild.. den är så vacker..du har tur som kan åka dit och fylla på ditt inre.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Åh vilken vacker sjö, och jag riktigt känner hur det blir lättare att andas när man står där och ser ut över den.