Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1045 ggr
Manstrale
0

Frossa i böcker om örter!

Nu är jag glad! :) Jag har precis öppnat mitt paket från Adlibris och den här gången kunde jag nära inpå känna doften av örter, kryddor och blommor bara av att se dom tilltalande omslagen. Härligt! Hittade nämligen 6 böcker om örter som jag ej har och nu ser jag fram emot god och intressant läsning! Här kommer boktitlarna ifall någon annan är nyfiken:

Gröna apoteket : att bruka och bereda terapeutiska örter av Marie-Louise Eklöf

Örter som läker av Anne Mcintyre

Stora örtboken : den fullständiga handboken i hur man odlar och använder örter av Jennie Harding

Handbok om örter : odling, matlagning, skönhet och hälsoeffekter av Andrea Rausch

Kärlekens huskurer : örter och kryddor som väcker lust och lycka av Marguerite Walfridson

Doftträdgården : vårens fräschör, sommarens parfym, höstens kryddor av Lisa Winnerlid

Den bok jag alltid läst och lärt mig mycket av heter Örtmedicin och växtmagi av Gunnar Göthberg, den boken är helt underbar! Men det är alltid kul med andra författare, så jag hoppas att dom jag inhandlat nu ska ha något att ge. Allt gott! /Månstråle

Juvela
0

Ojojoj det där var ett ordentligt örtbokspaket! :P

Du får meddela senare vilka du rekommenderar :)

Manstrale
0

Ja det ska jag absolut göra! Kunde liksom inte välja bara en, eller två eller tre… så det fick bli alla sex! :) Så nu har jag lite att frossa i!

Juvela
0

#2 hahaha sånt där känner jag inte alls igen ;) ^^

Searchingmoonwolf
0

# WAU… Avis kan jag säga att få så många böcker hem på en gång att frossa sig i. Håller med #1 att du får berätta sen va du tyckte om dem… Tipsa oss…!Räcka ut tungan

Ha en skön fredagskväll bland böcker!Cool

Manstrale
0

#3 Jasså du är likadan du :) Ja man är ju lite rolig, som min man säger "kan du inte börja med EN?" Men hur ska jag då kunna välja vilken??? Vilka stora problem man har ibland. *ler*

Manstrale
0

#4 Jag lovar att tipsa er! Funderar just nu på vilken jag ska börja med… Ha en skön fredagskväll du med!

miffo
0

Å vad spännande. Hoppas du får bra läsning

Manstrale
0

Nu har jag läst boken Doftträdgården : vårens fräschör, sommarens parfym, höstens kryddor av Lisa Winnerlid, och den var helt underbar! Jag blev riktigt påverkad till att skapa min doftträdgård, längtar så att få uppleva allt det gudomliga som beskrivs så detaljerat i boken. Man kan känna doften när man läser och ser dom underbart vackra bilderna. Så denna bok rekommenderar jag varmt. Återkommer när jag tagit del av fler! Allt gott! /Månstråle