Häxor iFokus

Häxor

Etikettköp-sälj
Läst 3549 ggr
solqvinna
0

Moder Jord figur

Någon som vet var man kan hitta en Moder Jord statyett eller överhuvudtaget saker i form av henne, vad jag menar är den här gamla formen för hur en del tänker sig henne, med stora  bröst, stor mage..lite som venus av willendorf eller som en sådan där urmoderstatyett vissa naturfolk kan ha.

Jag har sett sådana för länge sedan men tappat bort var någonstans

Jätteglad för alla slags tips

Sommarkramar/ solqvinna

Coturnix
0

Det här är min. Ett självporträtt. Kanske förmätet att säga så, men det blir ofta så vid skapande.

solqvinna
0

Underbar! Glad Ja det är något i den stilen som jag söker.

Coturnix
0

(Bild från svt)

Venus från Willendorf

solqvinna
0

Just precis något sådant är det jag har överst på önskelistan men var hittar jag något liknande? Tips, ideér någon Glad

Jag kanske ska försöka själv med lera fast jag är definitivt ingen artistisk person hur gärna jag än önskar jag var det. Fast nog brukar det finnas skulpturer i den här stilen att få tag på ibland eller? har jag kanske drömt det bara?

Sommarkram på er alla

Ceriadwen
0

#0 Här finns det lite att beställa. :)

solqvinna
0

Ceriadwen åh tack du är underbar vad glad jag blev.Glad

Ceriadwen
0

Hihi, det var så lite så! ^^ Bara glad att kunna hjälpa till. Jag har precis själv beställt därifrån och igår fick jag ett mail om att varan var skickad, så nu väntar jag med spänning!

Ceriadwen
0

Här är förresten ett annat ställe också. Så har du något att jämföra med. :)

Jodrena
0

såna har jag också varit ute efter långt innan jag ens hade så mycket djup om saker av det här slaget. Så tack Ceriadwen! :)

spindelfot
0

de var fina.. men jag har aldrig vågat beställa från utlänska sidor, man måste väl betala en massa tull och sånt?

courtnix.. din staty var jättesnygg! det känns som om den lever lite på ett märkligt lermänniskasätt.. som om den skulle kunna börja klia sig litegrann där på magen..gravidmagar kliar ju som bekant.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Jodrena
0

#10 fick också samma tanke.

Samtidigt så känns det inte som att jag vill beställa efter en sådan staty, fick jag en känsla av när jag såg dem. De var jättefina, men … den känns för helig på något vis, något jag vill få/köpa när den kommer i min hand, varken förr eller senare.

Ceriadwen
0

#10 Jo, frakten kostade nästan lika mycket som statyn jag köpte, men jag kände att det var värt det. Det finns ju knappt att få tag på här i Sverige. Finns säkert någonstans, men jag har inte hittat det än iaf. :)

#11 Så kan man ju känna, men jag var trött på att vänta! Haha. ;)

Jodrena
0

#12 haha, ja, kan hända jag också tröttnar på det en dag.

solqvinna
0

Tänk på att USA dollarn står lågt nu så det jämnar ut sig med tull och sådant i alla fall i regel, och ibland så slinker det igenom tullen ändå utan att någon öppnar och lägger på införselavgift.