Till den det berör.
Till alla eller ingen:
Det sägs mycket och man skall inte tro allt man ser eller hör.
Då missar man mycket av den stora bilden. Man fokuserar lätt på alla de små sakerna istället för den egentliga meningen med allt.
En vis sade:
"För att kunna stå för sin sanning och berätta om sin sanning, måste man känna den sanningen. För att kunna känna den sanningen måste man känna sig själv."
Och vidare sades:
"Många människors tankar och förmågor är fördunklade av saker de tror om sig själva och håller sant, men som helt enkelt inte är det".
Det handlar helt enkelt om att man måste lära känna sig själv och inte låta sig affirmeras av vad andra sagt om en till en, att man måste vara kritisk till sin egen tolkning av det som är runt om. Men för att kunna finna en stabilitet i allt, måste man vara fast i sin egen person. Man måste först lära känna sig själv, för att kunna förstå det som händer runt en och varför, varför det ser ut som det gör och sker som det sker.
Det är det som är en del av kärnan med ens existens… För utan att känna sig själv, påverkas man lätt av andra och vad andra säger och håller för sant.
Att återge någon annans sanning är lika förkastligt som att återge någon annans lögn, eftersom man inte vet, eller kan veta, vad som är sant eller inte. Om man inte återger sin egen sanning.
Det är därför man ofta säger: "Din sanning är inte den samma som min" och liknande saker.
Det är då den som känner sanningen faktiskt kliver åt sidan och låter personen vara, till den känner sig själv bättre. För sanningen är den att endast en sak kan vara sann, men den sanningen kan uppfattas olika av olika personer, på grund av att de inte kan se genom och bortom sina egna erfarenheter och uppfattningar om sig själva. Vissa som lever i en lögn, kan uppfatta allt sant som misstänkt och lögner.
Ta tid till er, tänk efter vem och vilka ni är. Så skall ni se.
Allt blir enklare och ni slipper alla dessa problem och den mobbingen som ibland föregår bakom kulisserna här på forumet.
Jag hoppas inte er dag ger er frid, ljus, värme, glädje och allt det där ni brukar hoppas att ge varandra, utan jag önskar er istället kärlek för om ni får känna den i sin rätta form då ser ni att i den finns Allt.
Förlåt om jag förmanar, men jag var tvungen att säga detta.

,,,Vem är Du insiktsfulla främling som vet att tala om sanningen,
…men om man ingenting märker av dolda agendor, om allt går en spårlöst förbi, vem är man då? En idiot eller en klok? Eller ett "ingenting"?
//Endast spontana tankar som uppkom efter att ha läst föregående text.//
Vem jag är har liten betydelse nu. Jag tycker bara att det är förfärligt synd på ett trevligt forum.

#1 Vem man är som ingenting ser.. Man är älskad! :D

Välkommen tillbaka du. 
Det finns inga exakta sanningar, endast den du har inom dig…
Vad för mobbing pratar vi om nu då, detta är andra gången jag hör om tokigheter här på forumet. kunde vara väl om vi försökte lösa sådana här tvister med berörda parter i stället för att slänga ur sig en lång harang om sanning och lögn. vad e det för trams? Mobbing! Varden här kärlek!!! Självklart ska väl alla få stå för vem de är och vad de tror på utan att dömas. Det roliga torde ju vara att se andra människors tankar och ideér och utifrån det mötet faktiskt lära sig något. Inget sånt där trams, då har man för lite att göra anser jag. Vi har en hel jord att försöka skydda och hela, ska vi då inte kunna ge varandra förståelse och kärlek ens bland oss själva? Då vill jag nog hellre prata om mognad tror jag.

(#5 Jag kommer inte in till din sida.)

Ljung! Du är klok som en bok!
Nu fokuserar vi på det positiva istället för att påminna oss om gammalt groll, tycker jag!
Jag talar om sanning och lögn hur mycket jag vill, så länge jag inte dömer en enskild. Varför skall man vidare ge kärlek, till höger och vänster, till folk som ändå inte kan ta den till sig, eller uppleva den. Då önskar jag hellre kärlek åt folk, för upplever man den i överflöd, rinner den över och smittar, vare sig man ger den eller inte.
Att du ssedan tycker att det är trams, det jag skriver, det får stå för dig, men tala gärna om för mig, var i texten det är en oseriös mening, eller i vilket andetag du anser dig ha rätten att uttala en sådan sak om min mening i en sak?
***** you go boy! Kör hårt :) säg hur du vill uppfostra oss du bara, var precis så hög på din pidestal du vill!
Vi tyck du är söt ändå :)
Mvh, T
Jag söker inte uppfostra någon, Men många verkar vara berörda.

Många människor kan ha svårt att över huvudtaget ta till sig någonting av anonyma skribenter.
Jag ser en anonym skribent som någon som inte vågar stå för vem han är helt enkelt. Naturligtvis finns det undantag då en anonymitet krävs på grund av olika anledningar.
Jag känner personerna bakom dom flesta nick här, men har ändå min uppfattning, och JA, jag vet vem #11 är åxå.
SEV 

Vem nr 11 är, är synnerligen lätt att räkna ut.
Det räckte att läsa dennes första inlägg..
Man känner igen sättet att skriva samt faserna OCH i detta fall
kan faktiskt en viss form av ledsamhet skönjas mellan raderna..
Det berör mig på många sätt & vis.
Gör mig ledsen.

#9 Min uppfattning är att alla kan ta emot Kärlek. Men inte alla älskar sig själv och inte förrän man gör det kan man själv förmedla riktig sann själskärlek. Jag skickar ofta Kärlek till människor som jag "inte tycker om" och det gör jag inte för att jag ska ha någon personlig vinning av att dom är trevligare eller uppför sig bättre. Nej jag gör det för att jag tycker att alla skulle få möjligheten att upptäcka hur mycket "enklare" livet känns/blir när man älskar sig själv.

I like it Kloka ord från en klok kvinna Katarinaj. Fler borde tänka så, skickar därför kärlek till er alla

"Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel." /Bertrand Russell
Oj då…Men kram i alla fall då!
Önskar jag kunde göra något bara, jag vill inte bråka med dig, men ibland säger jag bara saker som jag ser dom. Negativitet tenderar att rulla vidare så länge vi väljer att göda den. MÄngder med kramar och om det finns något jag kan göra…