Häxnamn
Hej!
Jag vet att många häxor (eller vad man nu vill kalla sig) har ett namn som häxa.. Men jag tänkte lite på det.. Var får de som har ett häxnamn det ifrån? Jag minns att jag försökte komma på ett för ngt år sedan, utan lycka :P Sedan kom jag bara att tänka på det idag. Jag vet att vissa har sitt namn hemligt, medan andra använder det och så att andra hör eller vet vad det är, men jag förstår fortfarande inte var de får sina namn ifrån :P "Ser" man det när man mediterar eller hittar man bara på det själv? Och de som nu har häxnamn.. Håller ni dem hemligt eller använder ni dem?
Nodiana var mitt häxnamn när jag var runt 13-15 år. Hur jag kom på det har jag ingen aning om, jag var ung och full av fantasi. Idag skulle jag nog ens inte kunna kalla mig häxa längre. Jag försöker dock hitta häxan i mig, jag vet att den finns där någonstans.
Ok =)
Et häxanamn.. det kan va et namn förknippat med ens sjel, eller det som kjänns passande. Jag har ett häxanamn, men för mig är det nåt djupt personlig som jag inte delar med väm som helst. Endast mina närmaste får veta. Hur du hittar ett?
Jag fick mitt berättat av en som "ser"
Andra hittar själv, antigen bara vet dom och har alltid gjort det, eller man hittar det tex via meditation.
Det du kan forsöka: Sätt dig ned med det du använder som ett fokus. Om det är ett ljus, en kristallkula, eller nånting annat du välger för anledningen spelar ingen roll bara du är bekväm med det. Töm huvudet för alla tankar. Sen fokuserar du på "mitt namn" eller nån passande sätning som för dig skulle locka fram ett svar.
För eller senare borde du nog svara dig själv med ett namn. Du märker genast om det är DITT namn eller bara ett namn :)
Du behöver inte nödvändigvis meditera fram ett namn heller. Du kan skapa ditt eget namn med om du vill så. Vi människor kan ju välga ett namn fritt, så varför inte en häxa? Men det måste kjännas naturligt för dig
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
Jag tror på det här som dom skriver i boken Cats….
Att alla katter har ett vardagsnamn, som alla använder, ett finnamn som används vid speciella tillfällen och ett tredje som är hemligt, som katterna filosoferar över när dom sover och spinner där dom ligger…..
Samma gäller nog för häxor och människro emd gåvor, vi har våra födelsenamn, de namn som våra familjer gett oss, sedan har vi ett namn som används vid speciella tillfällen och ett hemligt som vi själva inte alltid vet vad det är…..
När jag var ltien fick jag ett indiannamn av min morbror, han ahr gett alla våra kusiner och sina egna barn indiannamn…. fast itne som dom här vackra nordamerikanska namnen som "Han med vinden i håret" "Två guldflätor" osv, nej, min morbror kallade mig Brottarlinnet, min ena kusin blev Kullamannen, mina två småbröder kalals bröderna bäver (så nu är det litet mera indianskt över dem) men ena brodern kallas Kalsokungen…. Men det hör väl inte riktigt till ämnet ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Själv har jag väl inte något häxnamn..skulle vara Zab i så fall, fast det är ju bara ett smeknamn. Men det är definitivt det namn jag trivs bäst med.
Min syster är en Wunija för mig (hon hade det som mail adress en gång, men det har suttit kvar hos mig) och jag har en vän jag träffat på internet som kallas Deladreing. Det är både hennes användar namn men som jag förstått det också det namn hon använder i titualer. Vet inte om jag borde ge ut andras ''kraftnamn'' så här, men så vitt jag vet håller dem inte de hemliga på något sätt.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Iram är mitt web-häxnamn som jag har använt sedan jag gjorde min första hemsida för 10 år sedan. Det kom till mig av en slump. Jag var i Turkiet, och blev av någon anledning (minns inte vilken) kallad för Iram där, och eftersom det är mitt vanliga namn baklänges så blev det bara så.
Men det är ett web-namn, en slags signatur, inte ett hemligt namn som jag skulle använda i ritualer eller bön.
Det namnet väntar jag fortfarande på, men jag ska erkänna att jag inte har sökt särskilt ihärdigt. Det känns inte så viktigt helt enkelt.

hej
mitt häxnamn är luci och det har jsg räknat ut. Det finns ett system där man kan avända en sort nummerologi för att räkna ut vilka bokstäver man skulle kunna använda sig av. Vet att jag har snubblat över en sida på nätet en gång där man kunde skriva in sitt namn och få en massa förslag på eventuella häxnamn som kan passa in.
http://paganwiccan.about.com/library/blnamegen.htm
http://www.jksalescompany.com/dw/craft_name.html
där är två som kan bidra på det viset.. :)
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
#8 enligt den första heter jag Snowflake Mountain Mother och enligt den andra Lily Dolphinchilde
fast det känns inte som jag.

Mitt har blivit Alanya hihi. Jag trivs rett bra med det bara.
När jag var på en magisk helg förra halloween (2005) fick vi göra en trumresa till övervärlden för att få våra magiska namn där mötte jag en varelse som var en blandning av en puma och en lo som gav mig mitt…det var spännande…vi gjorde även en trumresa ner till gudinnan Hel i underjorden där vi fick lämna över sådant vi inte ville ha kvar det vär härligt mystiskt och pirrigt att möta den kraftfulla Hel.
Inca, skriv ett pm o berätta mer, var gjorde du den resan? vem ledde den?
Ska ev på ett möte den 22 dec…..
#11 vem ledde den trumresan?? Så spännande! jag vill också!! **jätte nyfiken**
En trumresa ska hållas i Skåne den 22 dec, Sejdman Kluve håller i den. mer at tläsa här under kalendarie
Humm..ja..synd bara att det är så långt..
Tack, för alla svar =)
Var inne på de där 2 länkarna och enligt den första skulle jag heta Luna ngt och enligt den andra Faery Chylde Charmer :P Haha =) Vet inte om ngt av namnen passar mig :P
#12 och#13 Det var Maria "Solkråka" Öst som ledde dem, jag var dels på en häxkurs och dels en magihelg för henne 2005.

Jag fick mitt häxnamn under meditation.. jag minns inte hur det var riktigt.. jag blev guidad ner till en gammal kvinna i ett berg.. hm.. det var under en häxkurs vi gjorde det. Jag håller mitt namn ganska hemligt, för att det känns som att det är väldigt personligt :)

Jag har inget häxnamn. Kanske ska jag skaffa mig ett så att jag får vara med i klubben. 
skogsgubben är väl bra :) annars får det väl bli pussgubben 

Eftersom jag skulle bli invigd "Häxa", så valde jag ut tre namn. Jag inte efter något speciellt, utan gick på känsla, några namn som tilltalade mig!
En som är hemligt som jag använder när jag behöver det. De andra är något som jag kallar mig ibland. "Freja Månfare"
Må så gott
Lotta "Värd på Insidan"

Ja det låter ju som en bra ide - att man kanske har ett offentligt "häxnamn" och sen ett mera hemligt - bara för sig själv.

…eller skruttgubben eller flumgubben. 

Enligt länken ett par arder upp så är mitt Calliope…lite annorlunda
Men svårt med element….är ju tvilling så självklart luft, men samtidigt så är en tvilling som en kameleont..kan vara var som…
Andra länken….Astarte
#23 *Hahahahahaha* underbart!
#24 att vända på en handske, lite som guden Janus med två ansikten, min dotter är tvilling. Astarte en av mina favoritgudinnor!
Jag har mitt magiska namn och det är ett jag behåller för mig själv. Nu ska jag iallafall leta upp länken och se vad man kanske kunnat ha för namn 

Indigo SilverRain……. blev mitt namn enl. första länken…….. Tryckte fram tills det känndes rätt . Inget annat kändes bra. Andra länken kändes inte nåt bra…………………….
//Ann-Britt som är med i Hittekatter men har alltid varit intresserad av det andliga och övernaturliga…………..
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Hej, inte för och vara lite konstig eller nått sånt, men varför ha ett häx-namn? jag förstår inte riktigt 
Det är inte så kul när man inte förstår,, Men skulle nån kunna berätta skulle jag bli glad!
/Ebba

Mitt häxnamn är ett som gudinnan gav mig under en meditation för ett år sedan.

mitt första blev lilith of the northern winds och den andra blev Athena Harp hihi roliga länkar! Inte för att jag känner att något av dem tilltalar mig på något sådär speciellt sätt, men lite kul i alla fall. Jag har inget häxnamn. Mitt eget fungerar bra för mej ;)
Kul, måste gå in och kolla!
Jag skriver noveller på fritiden, och i en av dem dök det upp en trollprinsessa. Hennes namn, som alltså bara "kom för mig" har sen hängt kvar så att jag ofta använt det som lösenord eller rent av som användarnamn på diverse webbplatser. Henne (eller den del av mig som är henne) betraktar jag som ursprunget, urkraften, i balans med naturen osv. Så det är ett rätt bra häxnamn, även om jag kanske inte tänkt på det som så.
Tänker tyvärr inte dela med mig av det namnet just nu. Inte för att jag är så hemlig av mig men för att om man söker på det namnet på t.ex. google så hittar man till en drös erotiska noveller jag skrev och publicerade för några år sen (med "hennes" namn som signatur…).

Jag kallar mig i allmänhet för Vinylblomma på nätet och när jag designar. Inget häxnamn kanske…men det är jag. 
Mitt häxnamn är: Damianna Dreamwalker. Det tkr jag är lite mystiskt:)
oj,, min data är lite knäpp! skulle bara skicka en gång

Mitt häxnamn är Moonia, som det hörs på namnet så har det med månen att göra, det kom till mig för några år sedan. Månen, mångudinna är kärlek för mig. Konstig tanke kanske men det är så det känns.
har inget häxnamn, och kommer nog inte ta ett heller
Jag heter Trishia… varför vet jag inte. Satt och övade på att skriva med en annan handstil med mycket "snirklar" en gång, och då bara skrev jag Trishia och visste direkt att det var jag på något sätt…
Mitt häxnamn är Björntand. Förstod det inte först, men när jag fick höra att vi hade förfäder som hette Björntand så blev jag eld och lågor och tyckte att det var ett jättefint häxnamn!
Har också ett som bara dök upp i mitt huvud när jag var 14. Alltid använt sedan dess.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Mitt häxnamn är de som jag även har här som Nickname/det har varit me mig sedan 15år tillbaka och de va ett namn som ursprunget faktiskt har me en annan sagohäxa vi namn Hiahia och eftersom mina barn älskade denna saga om Häxan Hiahia i trollskogen och jag älskade mina barn så frågade jag en dag min WG om jag skulle ta en del av de namnet och då fick jag mitt häxnam Hias

hur gör ni för att komma fram på dessa länkar ???
de funkar inte för mig iaf…*suckar*