Vad gör jag med mina örter?
Efter flytten har jag alla mina örter i krukor..mår de dåligt av att grävas ner nu eller ska jag låta dom vara?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Jag har iaf planterat ut alla jag hade i kruka och de ser då glada ut!;)

De flesta mår bättre att växa i rabatt än i kruka.

Hej! Jag tror att dina vänner kommer bli glada av att få komma i jorden igen precis som 1#o2#säger. Ge dem ordentligt med vatten i gropen bara, även om det är regnigt väder är det fortfarande inte blött i jorden så att rötterna kan kvivkna till och börja växa
Det är ju fullmåne på lördag har jag för mig, det blir en magisk plantering med extra kraft!
Vad har du för roliga sorter?
Med måneljus Kalcit
Då sätter jag ner dem i jord får vi se om dom får extra kraft.
Jag har väl mest dom vanliga som Timjan..rosmarin..oregano..mynta..koriander.. gräslök..basilika och lagerblad.
Sedan har jag paprika av olika sorter och så har jag satt en planta från paraguay som heter ka`a he`e på guarani och det betyder sött gräs har även satt en annan som jag inte kommer ihåg namnet på men betyder hästgräs.
Så här ser det söta gräset ut.

4#5# Aaaahaa… Finns det flera sorters Stevia? Jag sådde det förra våren, tog en evig tid innan det grodde… Men det var värt väntan, med de bladen var inte alls så mörkt vackert gröna o fina. Det var ju kul att få se den
! Paprika tycker jag är roligare att odla än tomat som här hos mig aldrig blir något med. Behövs nästan växthus…eller någon som lyckats med tomat utan?
Med måneljus Kalcit
Javisst…du kan odla pärltomater..sätt dem mot en södervägg så kommer det upp en buske.Jag slängde ut en som var förstörd genom köksfönstret förra året och den landade i rabatten, till min förvåning fick jag en stor buske där som stog ända till hösten.

Hästgräs