Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 1243 ggr
Jodrena
0

Slagruta

Det pratas så mycket om slagrutor att jag nästan blir generad, sedan påminner jag mig själv om mitt eget lärdoms-motto:

För att lära sig måste man erkänna sin okunskap

Alltså, jag har ingen som helst aning om vad det där med slagruta är för något. Det känns som att jag är ensam i hela världen om det så det är nog dags att råda bot på den saken så jag vänder mig till er med min undran.

(Jag vet inte ens under vilken kategori det här ämnet skulle kunna höra hemma så det får bli Övriga övernaturligheter. Där borde den platsa någorlunda iallafall.)

BiGavia
0

Slagruta kan vara en färsk grenklyka som man söker vatten med, Pers håller y:et i kviständarna och går med den pekande rakt framåt, när vattenåder påträffas pekar kvisten av sej själ nedåt.

Det var en enkel beskrivning.

Du kommer säkert att få mer utförligt.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

BiGavia
0

http://www.slagruta.org/

Mer info…en spännande värld.

Jodrena
0

tack BiGavia! :) Nu känner jag svagt igen det där så jag har nog läst om det någonstans förut, men ska kika på länken också för det enda jag fick i minnet var just pinnen och inget mer hehe.

maximiljana
0

Ja Jodrena.Slagruta är underbart kul att använda.Tänk dig att kunna mäta hur stor auran blir beroende på vad för sten du håller i handen.

Jag brukar sätta en tumstock vid axeln som går ut från kroppen på den jag mäter.Sedan ber jag personen hålla en bergskristall eller någon annan sten i vänstra handen.Därefter går jag inifrån eller utifrån personens axel och frågar efter gränsen på auran.Slagrutan slår ned där och jag ser på tumstocken exakt hur många centimeter auran ligger på.Den ändras efter vilken sten man håller i handen.På så vis kan man välja ut en sten som din aura växer enormt på.

Du kan också kolla hur mycket auran växer när du befinner dig på en kultplats och dyligt.

Jag har använt mig av slagruta i 25 år.Jag sökte upp en slagruteman och bad honom lära mig.Det första han sa var att det kunde inte kvinnfolk lära sig.De skulle hålla sig till pendel,tyckte han.

maximiljana
0

Därefter har jag gått i lära hos många slagrutemän.Alla lär ut en en massa olika saker man kan behöva ha kunskap om.Det finns inget tak på vad man kan hitta med slagrutans hjälp.Det är ett universalhjälpmedel.Tänk dig själv.Du går i dina tankar och söker något som du inte sökt innan.En glädjespiral tex.Du finner en sådan och berättar det för dina slagrutevänner.De går ut för att leta och finner också sådana.Alltså finns de.Där kan man ladda in glädje.

BiGavia
0

Oj, vad spännande maximiljana, ps kommer inte in på din sida.

lightseeker
0

WOW, #5 maximiljana, har aldrig hört talas om en glädjespiral förut.
MIn morfar var mycket duktig med slagrutan och blev ofta anlitad som hjälp.

Själv, känner jag av med hela kroppen, om det går vatten i linjer, under marken.

Har provat att gå med pekare, och fick då in en massa saker, utom vatten. SÅ nog kan man hitta mer, med hjälpmedel.

Gustav-Nordstrom
0

Ja Maxi! Är det inte fantastiskt!Såg att du älskar träd.Har du några spännande mätningar på träd?