Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1760 ggr
graleh
0

Åkalla Lilith?

Hej alla,

Jag pratade med en vän som dock inte är häxa men som ändå pysslar med magi och ritualer. Han påstod att han åkallat Lilith och bett om styrka, eller liknande. Ritualen fick han via att han träffat henne i en dröm; hon gav den till honom. Han fick då en massa färdigheter från sina tidigare liv (som han själv säger det), dolda talanger och nytt sätt att se på världen. Jag frågade honom om det inte blir konsekvenser på detta, dvs. att Lilith kommer senare och kräver ett pris tillbaka, han sa att det kommer hon inte göra.

Jag blev nyfiken på denna ritual, men jag är väldigt, väldigt rädd att Lilith ska komma tillbaka om ett par år och kräva betalning. Alternativt att det är en annan demon jag får tag på, som låtsas vara Lilth.

Vad säger ni, har ngn av er gjort en form av öppningsritual som denna och hur ser ni på att åkalla något för att få kunskap och vishet?

Kan tillägga att jag inte ser Lilith som en demon, trots att det ofta är så hon beskrivs när jag googlat. Kristendomen hävdar att hon är en demon, då hon bröt sig loss från Adam när han försökte bestämma över henne. Sedan påstår Kristendomen att Lilith gift sig med Satan. Jag tycker själv att Lilith verkar vara en stark kvinna, men jag blir ändå lite nervös när jag läser sådant. 

Vad säger ni?

Var hälsad.

It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Jodrena
0

Allting har ett pris. Så är det med allt i livet, allting har konsekvenser, en del är goda, en del är mindre goda. Om du känner dig osäker råder jag dig att inte göra någonting. Du måste fråga dig varför du vill göra en sån här sak, har du behov av det, eller är det bara för att du är nyfiken? Man bör inte göra saker av det här slaget för själva nöjets skull, det är en regel jag själv följer.

Angående Lilith så hyser jag inga negativa känslor. Sök med hjälp av sökfunktionen på den här sidan efter Lilith så hittar du en annan tråd där hon har diskuterats en del om du intresserar dig för henne.

graleh
0

Syftet med ritualen är att jag ska öppna upp mig och få de färdigheter som min vän sa att han fått. Jag har en del oro och destruktiva tankar i mig och detta vill jag gärna ha hjälp med. Att dessutom få kunskaper och dolda talanger från tidigare liv är inte fy skam.

Men jag  vet inte vad det innebär att åkalla Lilith. Jag tror inte fullt ut på min vän när han berättar saker han varit med om. Han menade att Lilith sökt upp honom och gett honom ritualen för att han ska kunna få dessa färdigheter. Jag tycker det luktar skumt, men han försäkrade sig om att det aldrig blir några negativa konsekvenser på detta. Jag vet inte, jag lever ju efter regeln att allt kommer tillbaka trefaldigt. Jag har gjort ritualer förr i yngre dar utan att tänka mig för, vilket har blivit negativa och felaktiga konsekvenser (t.ex. via kärleksmagi).

Jag tror också själv egentligen på att allting har en baksida, att allting ger konsekvenser. Det kanske inte blir i år, men jag är lite osäker på om Lilith kanske kommer tillbaka senare i livet och kräver en form av betalning. Inte så nödvändigtvis att hon visar upp sig och kräver något här och nu, utan mer att man blir med om en katastrof eller förlorar alla kunskaper, exempelvis.

Aha okej, tack ska söka :)

It's nice to be important, but it's more important to be nice!