Vad är den sanna häxan ??
Detta hittade jag på en helt underbar sida !!
http://vetteljus.org/magi/history.html
Lite om nutidens häxor och vad som skiljer en sann häxa från en falsk:
"Häxor finns fortfarande och vi är fortfarande starka, men lever ännu med anklagelser av ondskefulla gärningar, blodsoffter, till och med mord genom trolldom. Jag har aldrig mött en sann Häxa som är involverad i annat än herbologi, ljus ritualer, skyddande trollformler, rökelse meditationer, helande och listan fortsätter. Jag säger "Sann Häxa" för det finns många som har använt den gamla vägen för att skapa ett slags ondska genom att gömma sig bakom namnen Häxa, Pagan eller Wicca. I motsats till vad den kristna tron påstår och tror har Häxor regler och lagar. Och en av den vanligaste är "skada ingen". Uppgången av Häxor är stark igen för nu är en tid när få länder styrs av prästerskapet och det finns yttrande- och religionsfrihet. Nu är det dags för Häxor överallt att få ett slut på den vanliga missuppfattningen om VILKA VI ÄR. Vi är de samma som vi alltid varit, varken mer eller mindre. Inga dyrkare av satan, inte onda. Många Häxor kan säga dig att de inte tror på ondska, bara ondskefulla mänskliga gärningar."
Visst är det så…..iallafall enligt mig !!!!
Kramixen // Kristina
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
Åh,denna sida är så bra! har alldelens nyligen själv läst den på nätet. Sista stycket är riktigt bra,håller givetvis med dej om det.
Det finns så mycket fördomar, men det verkar dock som folk blir mer o mer medvetna om häxans goda egenskaper..
Kram!//W

Underbart systrami Wargmane har också vart där och snosat på denna sida och många vackra ljusa tankegångar där finns .
Och givetvis beskriver den SANNA HÄXAN!
Kram och din värme känns så trygg systrami/Hias

#3 systrami du spridder verkligen värme och ljus i din dager och ja va skall man säga om inte att du är en ren och skär Häxa och tacksam att våra vägar nu enas och får fri passe´där vi går inga törn att slåss mot/Krax Hias

Jag följer Häxans lag så enkelt är det…. En häxa får göra vad hon vill, bara hon inte skadar andra.
Manipulerar andra.
Gör saker för egna syften.
Allt må vara i godhet.
Det andra får stå för sig själv…..Det finns andra benämningar för det än häxa…..
Jag tar olika bitar, sanningar, det som är gott, naturligt och inte skadar.
Det handlar om respekt för naturen och varandra, utan att bli fanatisk.
Ne ne inga törnegångar mer….
Kramar till gohexerne
![]()
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Vet du kunde basikme int sagt de bättre än just de du säger,Kärlek ,harmoni,ömhet ,ljus och respekt för oss alla.
Krax och kram
Kram till alla sanna Häxor, Shamaner, Druider och Völvor.
Vandra i Ljus å Skönhet

tack kära systrami varmåne för ditt inlägg och puttar för alla nytillkommna/Krax

Puttar