Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1398 ggr
Mist
0

Och när i H****ETE

ska huvudverken försvinna då (????)
Nu har jag haft en grym molnande huvudverk sen i går kväll . Togt min migrän tablett i fredags kväll men huvudverken vill inte ge med sig…

Vad ska man göra ???
Uscha , jag hatar verkligen huvudverk , har ni några braiga förslag treo ???
Har provat på örterna idag med, men  det ger inte med sig…

// MIst

blodtopp
0

Healing? Säg till bara så ordnar jag =) Men tyvärr är jag på väg i säng just nu, så det får bli imorgon i såna fall.

Annars är det väl bara att knapra tabletter om du inte har nåt i örtväg som funkar hemma. Prova att ta alvedon och ipren samtidigt. Eller alvedon och magnecyl. Ibland måste man ta olika sorter. Det enda som funkar på min migrän är magnecyl och pronaxen. Och att dricka en massa vatten!

*kramar*

Wargmane
0

Healing kommer nu.! Om du vill? Bara svara!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Zoraye
0

Kan inte heala men skickar massa positiv energi och krya på pepp din väg söta Mist!

a-wise-woman
0

Om du har lust kan du prova med eteriska oljor. Se till att du köper äkta 100% rena oljor. Bränn i aromalampa för andas in de härliga dofterna, blanda i badet eller massageolja och be någon massera dig. Oljor som kan hjälpa mot huvudvärk är t ex  Grapefrukt ( som också gör dig glad) Lavendel,  Om du inte är gravid kan du också använda Romersk kamomill eller Mejram.

Endast döda fiskar flyter med strömmen

Brokenfether
0

Du kan prova att trycka på dom 2 små fördjupningarna precis ovanför dina ögonbryn. Ca i mitten blir det…håll trycket där i några minuter. Samtidigt som du trycker ska du känna att huvudvärken avtar,då trycker du på rätt punkter. Det har hjälpt mig. Tröstekramar /Broken

Anco
0

Har du testat att dunka huvudet i väggen ? Flört
Allvarligt… jag barra skojade. Vet hur fruktansvärt det är med migrän. till sist vill man bara slå huvudet i väggen för att få en annan värk.

Har medlidande med dig och hoppas det snart går över.

Kramar till dig!

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

BranDuir
0

en macka med färska hackade mattramblad hjälper mot migränen

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Brokenfether
0

Undrar om inte en gnutteliten hutt kanske oxå kan hjälpa? Det vidgar ju blodkärlen,spriten. Tvi faen säger jag,men funkar det så e det ju bra.

#7 Vad är mattramblad för något BD?

BranDuir
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mattram (Tanacetun parthenium):
Medicinalväxt. En örtabok hävdar att tre till fem färska blad intages mot migrän. Torkade går säkert också bra. Mattram ska även vara bra mot sömnlöshet.

Örten är gammeldags s.k. mormorsväxt, doftar gott. Blommorna svagt toppformiga. Övervintrar friplanterad. Växer upprätt med starkt grenade plantor. Blommar rikligt. De flikiga, ljusgröna och mjuka bladen har stark doft av kamomill.

Brokenfether
0

#9 OK! Här på min gata i byn…kallar vi den för prästkrage! Cool hehe…bara skoja…men den ser ju ut som en prästkrage..*L

BranDuir
0

#10  *ASG* Och på den gatan lever alla optiker gott…den är ju knappt nog lik prästkragen….blombladens form är olika färgen på knappen är mer grön än gul….bladen olika….hihihii

Brokenfether
0

#11 Icke en homosapiens på min gata med brillor du…*S Inte vad jag "sett" i allafall…(nu luras jag igen) Hörru BD,nu tycker jag du e lite petig…Flört..på tal om det..kan man äta prästkrageblad oxå?…Fundersam Inte för att jag tänker göra det…men

BranDuir
0

kan kan man nog …men någon medicinsk verkan har den inte bortsett från att den är verksam mot förstoppning…så den ger räserbajs …..

Brokenfether
0

#13 Nä,det trodde jag inte heller..*L allt är inte medicin som lyser vitt…Fot i munnnen

Ioma
0

en eterisk olja som är underbar vid huvudvärk är rosmarin.

Blanda ut den med en basolja (kan vara vanlig rapsolja) ooch massera tinningarna med lite olja då och då.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

mommo
0

Ta mera migränmedicin, om det är ordinerat så att du kan ta mera, här gäller det att häva anfallet.

Sedan, om du har möjlighet: Lägg dig i ett lite mörkt, svalt rum. Blötlägg kalla handdukar, som du sedan vrider ur och lägger över pannan och tinningarna. Täck över ögonen om du är ljuskänslig.Ha ett tunnt täcke över dig så att du inte börja frysa. Försök att sova, sömn kan häva anfallet. Lycka till!

Mist
0

Ja tack lite healing skullr passa…huvudverken är där idag med ju .

Tack alla för för fina svar och för all hjälp ni vill ge mig .)
Kramen till er alla !

Anco
0

#17 Stackare… ett väldigt drastiskt men verksamt sätt att få slut på migränen som min far hade var att helt enkelt stoppa fingrarna i halsen (jaja, jag vet att det låter äckligt) och framkalla en spyattack. Det var det enda som hjälpte honom när migränen satte in och vägrade ge med sig.

Har själv prövat det, det är inte skoj  Ledsenmen värken släpper och det är ju det som är huvudsaken Glad

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Mist
0

Har faktiskt spytt idag, och tja huvudverken är inte lika skarp nu , men finns där ändå..

Hmm , funderar på om jag håller på att få en dunderförkylning eller liknande…
Uscha , tycker det är jobbigt att va sjuk ju …