Lite om häxans långa naglar.
Många häxor har långa naglar. Det kan man tydligt se. Alla är inte äkta hör och häpna, men dess syfte är äkta. Häxor är gärna "kan-självare", vilket innebär att naglar kommer väl till pass när det gäller att skruva i skruvar, pilla ut små saker som fastnat, öppna tapen på nåt paket, men även för att ge välbehag åt någon som vill bli kliad på ryggen.
Det kan dessutom vara bra att ha lite extra långa naglar så att man kan nagla sig fast i livet eller i kvasten när det gungar till ordentligt. En ilsken häxa skall man dock vara lite försiktig med för hon kan vara lite som sitt hus djur, och kan därför både slå naglarna i och riva till.
Sägs även att man har dessa naglar för att kunna se att man är aktiv i sin örta gård och den jord som int skall va där lägger sig under häxans naglar.
Hehe , vad bra skrivet Hias :) sitter och kollar på mina naglar nu
tja de är långa men inte någon skit under dem ;) * blink *
mina är väl snygga med fransk manikyr ju ;)
Bli kliad på ryggen av naglar älskar jag ;)
Hehe det här var rolig i nfo tycker jag .)
Krama !
Visserligen ä mina rätt korta nu…. men skit under dem efter gårdagens framfart mot ogräset sitter kvar lite granna fast händerna är renskurade :)
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
#2 haha , jag har ju bara mina krukor ute på balkongen ju…
men ja då visst kommer det skit under naglarna ibland ;)
Aaaah.. är det därför jag alltid haft förkärlek till långa naglar ;).. haft både egna och lösnaglar, men äntligen fått egna långa igen ;)
Så kul med häx historia..
Kram //W
Kul med naglar, skulle vilja ha långa snygga, men de förblir korta och skitiga…. tyvärr så är naturen.
Vandra i Ljus å Skönhet

Jag har rätt så långa, men de går lätt av och skivar sig. Dessvärre.
Klia sig med.

både naglar och hår växer som ogräs på mig. låter bra men det är inte så praktiskt. Särskilt naglarna som jag inte kan ha långa på jobbet men eftersom de växer som de gör är de nästan alltid långa, och det händer "olyckor" som gör så himla ont titt som tätt på jobbet.

Härligt skrivet, Hias!
Själv har jag ganska korta och dessutom konstant missfärgade naglar, åtminstone under sommarhalvåret då trädgårdsarbete/trädgårdsskoj och daglig maskrosplockning till ca 20 kaniner tar ut sin rätt. Det hjälper inte hur mycket man är skrubbar.
En halloween skulle jag vara maskeradhäxa, och klistrade på mig låååånga, svarta klor. Jättefint!! Ända tills första kissningen (öl trycker på). Jag kunde inte alls hantera naglarna utan 5 st rasade genast ner i toan. :-)
Mina naglar är:
1 korta
2 skitiga
3 flisiga
4 gröna, som regel.
Iram, jag skrattade så jag grät!

he he, DEN bilden var så levande Iram och så fruktansvärt likt mig.
Om jag skulle vara en av dessa bägge häx-sorter, så får det nog bli hon med skit under naglarna då, gillar att vara fin också, men det trillar ju bort så himlans fort den där vackra färgen som man kluddar på, har man diskat EN gång, så har det redan flagnat. Nej, färgen åker på, när jag inte längre har något hushållsjobb att göra, som slottsfröken då kanske, skulle passa mig bra "häxan på slottet", törhända:)

Putt

Putt

Vad fina naglar som var på bilden. Själv har jag naglar av varierande längd, tycker inte om att klippa dom.
Jag har också tidigare gett en annan åsikt på vad dessa naglar kan göra med livets väv, om man inte är försiktig.