Dagens Glädjeämnen 14/7
God Morgon kära Vänner!
Dagen har börjat, ännu så länge med ett underbart väder, gick barfota i det daggvåta gräset och kände kraften stiga opp genom fötterna…härligt…det ger mig ork för den nya dagen.
Korpen ropade uppmuntrande till mig samtidigt!
May your day be Blessed!
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus
God Morgon… Dagen började bra med sol och en skön promenad med vovven. Fick ett ledsamt besked från en kär syster som dämpade mitt solskenshumör lite.
Det finns omständigheter vi inte själva rår över, tyvärr.
Detta drog en slöja över mitt sinne, men försöker dock se det ljusa och underbara Fader Sol och Moder Jord så frikostigt delar med sig.
En underbar dag till er alla önskar jag dock. BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
God morgon på er alla!
Också här skiner solen idag! Har hunnit läsa en bok om köksträdgården samt rest en bit norröver. Så barnen ska få bada, ta skogspromenad som den lilla älskar (hon är tokig på att springar runt och läsa på skyltarna som finns uppsatta med alla de olika trädens namn och egenheter) sen blir det väl lekparken och när vi nu är här uppe.
Kommer själv fortsätta söka information och kunskap om flera växter.. Sen hade jag faktiskt tänkt träna också! Min fysik är tyvärr rejält eftersatt och då jag när jag kommer igång älskar att röra på mig och testa min gränser så är det till att bite ihop:o)
Hoppas att n i alla får en underbar dag idag
Kram på er!

Minus på vågen den här veckan också!!! =)
Solen gassar.. in genom fönstret letar sig en varm doft av alla vilda blommor samt lukten från havet..livet är härligt!!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Önskar er alla en härlig sommardag. Kram
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Idag ska det fixas med en hel hög med saker. Städning, skaffa en säng, handla kött åt Trumman som kommer i morgon, göra klart skallrorna, kolla så att inte sovsäckarna blivit malätna mm. mm. Det är dagens glädjeämne konstigt nog..
I dag ska jag få en stund för mig själv (guld värt ibland) o då ska jag passa på att meditera. Sedan i eftermiddag ska jag stämma möte med underbara Trollis-skogen och trampa min timmes promenad på robusta små ben*s*
Kram på er

dagens glädjeämne är att vi äntligen gått in i "mora veckan" tycker jag. Idag har jag börjat packa lite lätt saker som vi inte kommer att behöva innan vi åker. Vi sticker på torsdagsmorgon och tänkte övernatta i kristinehamnstrakten. Vi ses snart kram tindra

#8 Vart betyder Kristinehamnstrakten? *nyfis* Jag och Svartmask bor ju i Kristinehamn!
Det är mycket med ugglorna.
Dagen är bra och jag skall snart vandra ut i ljuset.
Tankarna som fyller mitt sinne, inspirerar.
De saker som fyller min dag, utmanar.
Alla jag kommer möta idag, förundrar.
Jag bara hoppas att några som läser detta och kanske några andra med, för den delen, kan finna modet att rannsaka sig själva för att finna den inre sanningen som de vill leva med och förmedla och inte bara återge någon annans antagna sanning.
Då blir det sann glädje, både här i forumet och runt oss.

Har gjort smultronmarmelad!:) Mmmmmmmmmmm.:)

YES!!
När läsandet precis börjat tryta och jag börjat undra vad jag ska ge mig på härnäst kom ett paket som en gåva från självaste litteratur-gudinnan i min postbox med två böcker!!
Bland tomar och troll (hihi) och Avalons dimmor. Visserligen synbart begagnade men det hade inte tagit lång tid innan nya böcker såg ut sådär här hemma hos mig ändå, och det är just så böcker ska vara, de ska läsas, gärna av många, hellre än att inte tjäna till något annat syfte än att fylla bokhyllan. Nu behöver jag inte oroa mig för vad jag ska läsa härnäst!

En himla lustig/ rolig sak var att jag fick se riktiga jakar mitt på en äng sådär bara när vi var på en liten utflykt. Tycker jag var häftigt för jag har aldrig sett sådana djur förut.:DJag har träffat en Jak!:D Två var det tom.

" jak pejakar en jak, jak har treffat…..hehe
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Hahahaha,,,det är så bra att skratta så här om kvällarna, nätterna, dagarna tror jag! Hahaha …det känns nyttigt iaf!:D