Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 4068 ggr
Manstrale
0

Magiskt mynt - vet någon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig med en sak. För ett par år sen så fick jag ett "magiskt" mynt, men jag har aldrig riktigt kunnat tyda det. Jag bifogar en bild på myntet. Det jag kan tyda är att i den yttersta cirkeln så är det symboler för 7 planeter i vårt solsystem - Saturnus, Jupiter, Mars, Solen, Venus, Merkurius och Månen. Högst upp är ett hexagram. I den innersta cirkeln står det fyra ord, ABA, ELAB, EHIE, TAIE. Sen är det en liten korssymbol. Och därefter en ruta med siffror. Titta gärna på bilden så ser ni vad jag försöker beskriva. Jag har letat information om detta mynt länge nu, har bara hittat ett forum i Frankrike (?) men jag fattar ingenting när jag kollar där. Det kanske är ett symboliskt "ont" mynt, men hur som helst så känns det väldigt kraftfullt. Och lite spännande är det att inte veta! :) Kanske någon här vet vad det är för mynt. Blessed Be /Månstråle

spindelfot
0

Den lilla rutan med numrerna påminner om något jag läst om kabbalaistisk numerologi.. jag ska leta reda på källan! Där finns det ett visst litet system av siffror som ska fungera som någon särskild nyckel..

symbolerna påminner lite om judisk mystik vid första anblicken, men jag är inte vidare påläst och måste luska lite först!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Manstrale
0

Vad spännande Spindelfot! /Månstråle

Zoraye
0

Jag får också en känsla att symbolerna har med judisk mystik och kabbala att göra. "Hexagramet" är väl en Davidsstjärna?

BranDuir
0

Universellt "pentagram"

med en blandning av symboler från olika kulturer och trosinriktningar….lite kabbalah finns med men inte renodlat så vitt jag kan se….talmagi är en stark del av detta hänge/mynt…

som skall besitta egenskaper som:

Med stark helig magisk utstrålning, som (enligt tillverkaren),  arbetar i samklang med kosmos.

Det hjälper dig att uppfylla dina önskningar!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Jodrena
0

vad spännande :) Var har du fått myntet ifrån?

Zoraye
0

BranDuir, jag måste bara fråga - har inte pentagramet fem hörn? Från just "penta" = fem?

Manstrale
0

#4 Men vad trevligt BranDuir att du berättar detta! *ler stort* Jag har ju känt av myntets kraftfullhet, det har liksom "talat" till mig och jag har burit det med mig i min medicinpåse, nära hjärtat. Trots att jag ej vetat vad det har stått för. Personen som gav det till mig sa att hon tyckte jag behövde det. Jättekul att du ville dela med dig av din kunskap. Tack! Blessed Be /Månstråle

BranDuir
0

#6 jovisst därför har jag oxå satt det inom situationstecken….

det är ju med en viss skepsis jag översatte och delgav informationen…

Manstrale
0

#5 Ja visst är det spännande *ler* Jag fick myntet av en person som tyckte att jag skulle behöva det - som en gåva. /Månstråle

aris-eile
0

Symbolerna, de sju, förutom den åttonde - davidsstjärnan, är symbolerna för de sju ärkeänglarna. Men de ligger i fel ordning, så antagligen är detta inte ett magiskt mynt alls, utan bara en kul grej.
Men det kan ju också vara en bakomliggande mening med att ha kastat om deras symboler, det ser inte jag.

Namnet under nummertabellen verkar vara det av Samael, har du ingen koppling till Samael är detta föremål inte för dig.
I övrigt kommer jag inte uppge vad detta är, utan istället ge dig ett vänskapligt råd:
Eftersom du inte vet vad det är, bör du låta det vara. Lägg undan det, nu när du fotograferat det så kommer det till dig, om och när du skall ha användning för det.

Det är inte min sak att ge dig den kunskapen.

Manstrale
0

#10 Tack för upplysningen. Men i det här fallet så tror jag mer på vad BranDuir berättade, samt min egen inre känsla. /Månstråle

aris-eile
0

Som du då önskar… Jag önskar dig lycka till.

Zoraye
0

#8, Aha, då är jag med!

Superintressant detta med magiska mynt och symboler!

Airamya
0

Hittade en sida där nummerrutan och davidsstjärnan och 5, 25, 65, 325 och planeterna nämns. Där finns också länkar vidare ifall du vill fördjupa dig. http://www.halexandria.org/dward090.htm

Airamya
0

Ah, glömde nämna att aba, taie, elab, ehie verkar vara nåt som har med siffror att göra på hebreiska, efter vad jag förstod på nån sida jag snubblade in på.

BranDuir
0

ABA, ELAB, EHIE, TAIE. betyder ungefär "fader din vilja  - mitt liv" på hebreiska….(och då skrivet med romerska bokstäver, borde varit hebreiska)….samtidigt som det korrelerar med tal serien 4/16/16/34 vilket är Jupiters tal enligt kabbalah och andra mysterierörelser….

Airamya
0

Aha, se där! Jupiters tal? Och 5,25,65,325 är relaterat till Mars såvitt jag har förstått. Jag lär mig massor genom detta :)

Manstrale
0

#14 Tack så jättemycket Airamya för länken och din information! Jag och min man satt precis och kollade sidan då vi fick se att talen i rutan blir 15 hur man än räknar. Då gick det en rysning genom oss båda för siffran 15 har alltid varit vår siffra. Det är en lång historia som jag inte ska dra här… *ler* men det kändes verkligen häftigt att myntet jag bärt hela tiden också hade en koppling till siffran 15. Mycket spännande också med uträkningarna för planeterna.

#16 Tack också BranDuir för din hjälp att förstå bokstäverna! Väldigt kul att lära känna detta mynt närmare, även om det även tidigare har gett mig kraft.

Blessed Be /Månstråle