Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1498 ggr
Iram
0

Trakasserier på HiF?

Det har framkommit på omvägar att flera medlemmar här på HiF får tas emot otrevliga PM av andra medlemmar. Sådant ska inte tolereras! Skicka PM till mig eller någon av mina Medarbetare om ni känner er utsatta, så att vi kan göra något åt saken.

Mvh Iram

blodtopp
0

Skandal! Hoppas ni får ordning på det. Så ska det bara inte få vara =(

Sebastian
0

Nä Banna de som beter sig så illa utan orsak.

kalcit
0

Usch o fy å tvi för de som inte kan sköta sigGråtersådant blir jag ledsen av

isnornin
0

jag trodde att det var slut på allt sånt här!

MVH Isnornin

BranDuir
0

Vem, vad, när och hur?

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Lorelai
0

Varför ens bemöda sig med att skriva ett pm om det är för att klaga? Så inte ens till en värd?
Har aldrig förstått varför slänga tid och energi på sådant.. Men bra påminnelse Iram, att man skall vända sig till värd. Man skall inte låta småsaker komma förbi om det ger en känsla av orätt. För man vet aldrig.. kanske har den profilen satt det i system?

#4 Det verkar inte vara slut riktigt än. :( Men.. kanske snart har vi dräpt den siste onde droppen? :D

blodtopp
0

Tyvärr är det ju så (eller bra iofs) att det finns folk till allt. Man kommer nog aldrig ifrån det.
  Men det man kan välja är hur man ska reagera på det som händer.

Ioma
0

VA???

Är det sant?

Känns som om det  där skulle vara omöjligt här på HiF.

Usch, bort med dem som förstör för andra!

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Jodrena
0

#7 håller med, det där finns överallt, vart man än vänder sig i livet och går nog inte att utrota. Med det inte sagt att vi snällt ska sitta här och tolerera vad som helst. Men låt oss nu inte blåsa upp detta, ämnet är belyst, vi vet vad som ska göras (kontakta sajtvärd) om vi är berörda.

Låt oss ta lärdom av de tidigare oroligheterna, vi behöver inte skapa tråd efter tråd i ämnet, det är bra att belysa problemet som Iram har gjort, men att blåsa på glöden är onödigt.

Iram
0

Jag vill också passa på att säga att jag inte har en aning om vem saken gäller, så det är inte för att peka ut någon! Jag har själv inte fått något av dessa otrevliga mail, men andra verkar ha fått det och då ska man inte vara rädd att vända sig till värden eller medarbetarna.

Mvh Iram

Iram
0

Hmmm.. Fick just ett besynnerligt PM:

"witchpower säger:hejhej, jag är kär i en kille. och jag vill ha samlag med honom. men han får inte upp sitt könsorgan tillräckligt mkt, och jag undrar hur man kan göra så han får upp det?"  

Är det något liknande som har hänt er andra som kännt er trakasserade eller har jag fått ett alldeles eget troll? :-P

BranDuir
0

#11 en av anledningarna till att jag begränsade åtkomsten till min sida!

witchpower låter ju bekant….*S* …

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

isnornin
0

man blir inte klok!!!;)

MVH Isnornin

Wargmane
0

Jejeje helt klart finns det männskor till allt…..

bästa är att inte ge det energi…..tråkigt är det…

jantelagar, avundsjuka kan ställa till med mycket….båd här och där !

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

kalcit
0

Vad tröttsamt Iram ..

Hur är det när nya medlemmar tas in? Kanske skulle vara bra med en koll på hur seriösa folk är?

Ta fram kvasten o sopa bort lorten!!

Med ljus Kalcit

Ioma
0

I alla de forum o liknande jag varit admin/moderator på har vi alltid haft regler om att man MÅSTE skriva en seriös presentation i sin profil.

Och om man inte har det raderas man bort efter ett tag.

Vi tog ca 1 gång i månaden och rensade igenom hela medlemslistan.

tycker det är en rätt bra regel

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Lorelai
0

I gång i månaden. Ja här hittar vi väl trollen omedelbums? känner på mig att det inte är forumsskrivare som skriver pm'n. Eller så är det vad vi märker är forumsinläggar i seriös stil mn som känner att de vill säga sin mening. Lite av kanten så att säg.
Inget mer att dryfta i enligt min mening. Bara att folk inte skall tveka att säga till värdar när de upplever något obehagligt, stort som smått.

Lindbygarden
0

Men det är av den karaktären som du la in Iram? Ngn liten tös eller kille som skriver småsnusk och sitter och fnittrar hysteriskt sen?

Eller är det otrevliga pm med lite mer substans? Dvs att de kan uppfattas som hotfullt eller personangrepp?

Håller med om att om alla hade en utförlig presentation så skulle det underlätta.. MEN då måste det ju gälla hela iFokus för annars hoppar de ju över från andra ifokusforum.

Iram
0

Ja, precis. Man måste ju inte vara medlem i just HiF för att kunna skriva här, det räcker med att vara medlem i iFokus.

aris-eile
0

Ja, jag vet inte vad jag skall säga.

Visa upp dessa pm, med avsändare och allt, vet jag… Ta en egen tråd för det. Då får man ju dessutom se om det är trakasserier eller bara så att personen som skickat detta pm inte är överens. Det kan faktiskt vara ganska störande och man kan känna sig trakasserad, även om man per definition inte är det. Skärmdump på otrevligheterna och publicera med enkla frågor till den som skrivit detta pm.

Eller kanske helt enkelt bara hittar på att man är trakaserad av någon, man inte kommer överens med för att smutskasta den.
Det verkar vara lite substanslösa anklagelser detta. Ta tag i saken och klaga mindra på att folk inte sköter sig. Det är väl bara att SE TILL att de sköter sig, eller belägg dem med skrivförbud.

Det är faktiskt inte synd om någon här… bara en massa gnäll, till vad jag ser liten nytta, om ingen tar tag i det som det gnälls om.
Är det okej om jag känner mig lite trött?

Iram
0

Det är ok att bli trött.

Däremot får du även gärna komma ihåg att det inte är lätt att "ta tag i" saker som hela tiden ligger under ytan, dolt… Det är därför jag skrivit den här tråden. Jag vill uppmana alla som känner sig trakasserade och påhoppade via PM att rapportera det till mig eller mina Medarbetare!

aris-eile
0

Ja… men be de trakasserade att publlicera mailen då… Jag är ganska övertygad om att problemet kommer lösa sig ganska raskt då.

Lindbygarden
0

#22 Det kanske även kan vara personliga saker som tas upp som man inte vill att alla ska få veta?

är det uppenbara troll eller sattyg så kan man göra som du säger men är det en dispyt som urartat så kan nog värd med medhjälpare avgöra själva..

Jag själv har endast fått trevliga pm från medl härifrån så jag har ingen erfarenhet själv..

Iram
0

Att publicera sina PM till allmän beskådan är något som den enskilde medlemmen får bestämma själv, ja…