Häxor iFokus

Häxor

Etikettredskap-altare-och-tillbehör
Läst 1554 ggr
keski
2008-07-12 00:53
0

trollstaven

Är det någon som har lust att berätta för mig vad man ska använda sin trollstav till ?  jag förstår självfallet att det inte är som i harry potter (även om det skulle vara toppen!) men finns det något mer magiskt man kan göra med en trollstav än att öppna en cirkel ?
jag var lat och köpte en trollstav på solvinden och jag är riktigt nöjd med den , men jag känner ändå att jag skulle vilja göra mig en egen också. Är det okej fast man har en redan? 

keski

Sebastian
2008-07-12 00:57
0

Som jag har förstått det så använder häxan sin trollstav för att dels öppna cirkeln som du sa, och dels för att rikta energier och besvärjelser. Finns säkert tusentals användningsområden som med min trumma. Det är nog olika beroende på vem du frågar.

Manstrale
2008-07-13 12:07
0

Jag använder även staven för att läsa av de 7 chakraområdena och känna av eventuell obalans. Då staven representerar elementet Eld så kan man med fördel använda den i ritualer som anknyter till handling, styrka, mod, framåtanda och initiativ. Du kan absolut göra dig en egen personlig stav även fast du redan har köpt en. När det gäller verktyg så kan det många gånger ta tid innan man hittar just "det där" som man känner talar till en. Lycka till! Blessed Be / Månstråle

Jodrena
2008-07-13 16:29
0

Något trollspö har jag inte men en kraftstav, av typen promenadkäpp, den är ett bra stöd i många lägen, men så vitt jag förstår så handlar den här tråden om den lilla staven :)

En gång hade jag en underbar självtillverkad sådan. Den försvann för länge sedan och jag har inte riktigt haft behov av någon ny. Men den är bra att rikta energier med vid magiskt arbete. Kanske därför jag inte har haft något behov av den, då jag ytterst sällan känner behovet av att ta till magi. Det är väldigt viktigt att veta vad man sysslar med när man utför magi, det kan ha oanade konsekvenser så det gäller att vara helt medveten om vad man gör.