TAROT - Själens Spegel
Tyckte det kunde vara kul med en tråd om tarotkort…
Om hur man kan använda dem på flera sätt än att tolka varje kort för sig….
Jag startar alltid mina nybörjar kurser med att nöta in elementläran i kortleken…Hehe jag muttrar att de där böckerna kan ni lämna till mig för dom är det slutläst i nu *s*
Det gäller först och främst att förstå essensen i korten ….
Känslan i hur de olika elementen påverkar varandra ger så mycket mer klarhet än att sitta och tolka varje kort för sig…..
jag skriver kortfattat här och sen skulle det vara trevligt om vi tillsammans fnurlar fram hur det funkar *ler'
Vi börjar med minor arcana.
Svärd-Luft-Tanke
Stavar-Eld-Handling
Bägare-Vatten-Känsla
Mynt-Jord-Manifestation
Min fråga är : Hur påverkar elementen varandra sins emellan ?
_B.B //Kristina
**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Tack, för att du startar denna tråden, har beställt en tarotlek, men är helt nollad, kan nada. Så, nu kommer jag att sitta klistrad här…

Vilken bra tråd. :D
Oj.. hur påverkar elementen varandra sins emellan? Väl det gör dem väl alltid, dem är beroende utav varandra. Ingenting kan ske utan det andra. Det är först när en balans är ställd om resultat är möjligt. Det är väl mycket det korten talar om, i min lek iaf. När dem talar talar dem om vad som är i korrigerings behov.
Men.. Dem kan ju även berätta om situationer, nuvarande, dåvarande och möjligt framtida.
jag använder oftast korten ett och ett i impulsdragningar. sällan jag lägger särskilda spridningar. Jag har i det senaste fått anledning att börja utveckla det området då. ;)
Det jag tycker är så fint med tarotkorten är deras mångsidighet. Dem fungerar så väl ett och ett, likaväl som alla tillsammans.
Fast jag kommer nog inte använda en spridning som består utav fler än 13 kort. :P

Intressant! Jag har en tarotlek men vet ej hur den bäst ska användas.

Min vän.. genom att börja. :)
när ni sitter med en tarotlek och inte vet hur ni skall närma er den. Ta då fram den och börja se på bilderna. Vad dem innehåller. kika på detaljerna, läs ut vad som kanske sker. Kan ni hitta en historia kring kortet eller i elementet/sviten?
Försök att bekanta er med dem som rena bilder och få en slags relation till dem. Sedan kan ni så smått börja närma er dem som ett intuitivt verktyg.
Men minns att Tarotkortens väg är en livsväg. Ni blir inte där på en vecka. eller ens ett halvår. jag har sagt det förr och jag säger det igen, jag spenderade 3 år med att bara se på dem.
Ibland blev jag ursinnig på dem.. nej inte ibland, var enda gång. jag kunde bli så frustrerad över att jag inte kunde få en kontakt. Eller respons eller någonting. Ibland kunde jag höra korten nästan säga till mig att Nej du.. du duger inte. Du gör det fel. Varpå jag fint la undan korten och lovade att tänka över saken lite till.
Jag har också en tarotlek som jag sitter och studerar med jämna mellanrum, till den kom en liten bok med beskrivning om vad vart kort stod för. När jag tittar på korten får jag en uppfattning om vad dom står för och sen läser i "manualen" och det stämmer jag (självklart) inte överrens.
Går ni efter hur ni själva upplever korten eller vad som är skrivit om korten?

Det är Alltid bäst att hitta sitt eget sätt!!!
böckerna skapar ju inte ditt sätt att se…
#2-4 *ler* Gläder mig !
Skriver på det där med irritation…mina kort har fått sig en o annan flygtur hehehe….men å andra sidan har dom gett mig det oxå ..så vi står lika mina kort å jag !
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Ska vi börja med LUFT ?
Hur påverkar luft de andra elementen ?
Om vi utgår från att vi bara använder tre kort….
Om luft är första kortet eld är andra kortet och tredje kortet är vatten…vad händer då ?
Jo först har vi luft..tillsätter eld …då vet vi att det brinner desto häftigare….men så kommer då vatten på …och då släcks alltihopa….
Om vi omvandlar det till en situation då…hur kan det då se ut?
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

jag kan läsa på nätet, aldrig böcker, för att lära känn akorten lite mer. Men jag utgår alltid från mig själv och inte vad dem skriver. men får jag svårt att få upp på känn för vad kortet berättar så kan jag hänga rocken på det skrivna ordet. men det är vanligare att jag drar ett nytt istället. Det är lov det föressten.. att rata kort.
När kort ramlar ner i knäet på mig meddelar jag ödmjukt att ville den något var det bara att återvända på rätt plats.
*hehe* ja vi står med lika. Idag har jag ju funnit en rellation till dem och de flyger inte iväg längre. jag har lärt mig de olika signalerna en smula bättre. Men det är ju absolut inte färdigt på att lära sig dem heller. ;D
#6 #8 Okej, som jag misstänkte. Känner mest att kanske ska vara konsekvent med hur man gör. Antingen köra på hur man själv känner att korten talar till en eller just plugga in alla korten.
Oj, ta nytt kort. Får man verkligen de? :P hihi…
Stora Arkanen då? Hur är det med elementen där?
Jag har en hel drös frågor så får kanske lugna mig lite med en del ^^
Intressant! Jag har aldrig tänkt på att blanda in elementen i mitt siande med korten faktiskt. Det ska jag verkligen börja tänka över. Få ha en liten cirkel med korten så fort jag blir ledig och fundera hur jag skulle kunna tillämpa detta med elementen. För i sanningen namn har jag aldrig känt mig speciellt dragen till den lilla arkanens fyra delar.. Eller aldrig riktigt sett någon tanke i hur de är sammankopplade så det här var ju jätteintressant!
De fyra elementen. Så självklart!
#7 Kanske är lättare att säga att först kom en tanke som ledde till en handling som ledde till en manifestation. I min mening låter ju detta som en väldigt naturlig utveckling.
Men vidare jag förstår inte riktigt hur du menar. Menar du att vissa element hjälper varandra eller gynnar varann och andra missgynnar eller är mindre gynnsamma kanske? Eller.

Luft, En tanke.. Eld, inger hopp.. Vatten, och sen släcktes hoppet.. Kanske nått sånt? Jag har inte en aning..?
Härligt :)

Luft, det första kortet är en tanke, en idé som tar fart…
Eld, det kortet är handling, något som det första kortet leder till och ger syre åt…
Det sista kortet, med bägarna, kan kanske representera känslan som handlingen mynnar ut i? När entusiasmen lagt sig, efter utförd handling eller misslyckande? Antingen något som släcker handlingskraftens eld eller något som svalkar ned så att man inte bränner ut sig…
Allt beror ju på kortens symbolik också, men på ett ungefär…?

#4 Ja, givetvis. :D Dags att plocka fram dem och börja beundra då. Ska nog göra det innan jag lägger mig i natt.
Har aldrig tänkt på elementen i dem, och dess symbolik. Ska verkligen följa den här tråden.
*putt*
Jag tyckte den här tråden var intressant, vill gärna höra mer… 
så…
*putt putt*

Jag tänker över vad som kan tänkas vara intressant att höra om.
Jag vill att ni minns att jag alltid skriver ur egna erfarenheter. Det kan hända att jag glömmer att poängtera det. ;)
Det är lite det här om tolkningarna som jag känner kan väl vara högst aktuellt.
Dem olika elemnten hjälper absolut till för att visa riktning på vad korten vill.
Säg att det är.. ja 2 av svärd. Ett ganska återkommande kort.
Två av svärd är ett kort om det dubbla.. det delade. Det är oftast en kvinna som är förblindad på olika vis, hon kan inte använda sina egna ögon att se med. Hon håller vanligen två korsade svärd som är just symbolen för det korsade. Det är en symbolik för att finna sig på en plats där man kan behöva finna en medelväg och så oftast för en kort tid. Att hon inget ser antyder att man skall kika med sitt inre inte med sitt yttre.
När jag får det här kortet dröjer det aldrig länge innan jag begriper dess betydelse. Ibland är det just att finna kompromisser som är det ledande, ibland är det att göra val. Ibland lite av var. Ibland ingenting utav det utan någonting annat på bilden. Som mitt kort är en asiatisk kvinna då alla i svärd går i asiatiska berättelser. Hon sitter och ser ut över vattnet med bergen bakom sjön.
Detta kan för mig lika gott symbolisera en längtan till någonting längre bort.
Men så får jag ju även ta hänsyn till elementet..
svärd - luft - tanken.
Vad mer kan jag utöver bilden få fram genom att sitta och titta på bilden med just dessa i minnet?
Ja nu har ju kortet redan talat sitt tydliga språk i just sitt element.. då att finna kompromisser och liknande har med just tanken att göra.
Vill jag ha djupare mening i saken som exempelvis.. vad kompromissen är får jag dra ett nyt kort. men jag brukar föredra att låta ett frö växa hos den som jag lägger för istället för att servera allt. meningen är att putt i rätt riktning inte laga hela måltiden. Så det gör jag bara om det behövs inte om jag hör att frågeställaren har tankar som växer.
Men lite sådär analyserar jag korten. Så händer det ju en del med intuitionen med.. Jag kopplar ihop kortet med det saken gäller så kommer det fram en slags mellannivå dä rjag kan se vilka delar av kortet som gör sig gällande för just då.
Det är bland annat så jag kan se vad som är aktuellt för den läggningen.
Har någon förstått mig? ;D

Jag tror jag hänger med. :) Men jag ska nog läsa det igen senare för säkerhets skull.
Ställde en fråga angående om jag skulle få tag på en viss sak och fick dessa tre kort:
Stav 10 - Mynt 6 - Stjärna
Hur skulle ni tolka dessa kort?

Oj.. ehum.. inte alls. jag kan inte tolka siffror. men vad jag kan göra är att lägga ut mina egna mostvarande och tolka dem. Så det gör jag.
Stjärnan minns jag på rak arm och det är oftast att följa sin ledstjärna. Mynt 6 i min lek är om balans men tio stavar.. dem är om tyngd. Arbetstygnd oftast. Dem visar oftast på att det är dags att delegera, lägga ner lite av stavarna.
Så dem tillsammans blir lite snabbt bara:
delegera - balans - ledstjärna
alltså skulle jag råda dig till att göra just det. Se runt dig om vad du kan delegera, bär inte all tyngd på dina egna axlar utan försöka att portionera ut det.
För att nå till vad du vill behöver du finna en balans, det kan ske på flera vis. Ibland behöver man ge ibland behöver man få. Du verkar behöva göra lite av varje. 6 of sacred circles är det i min lek och inte med mynt. Dem handlar om det jordliga, basen i livet. Medan stavarna handlar om arbete, passion osv.
Så ser du över dessa två ämnena så borde du med din tid bli ledd till den saken du önskar dig.
känns detta bra? Fyller det dina svar?

#20 hur kom korten Rättvänt eller upponer?
#21 det låter bra, tack :)
#22 de första två kom upponer och det sista rättvänt.

En snabb tolkning rent rakt upp och ner oavsett hur korten låg.
stav10-(förtryck)Någon vill ha kontrollen. Mynt6-(välgörenhet)manar till självkritik och Stjärnan-Ett lyckosamt kort som leder till tur,goda nyheter,nystart.
För mig känns det som om att du skulle ha haft någon som velat ha kontroll över dig men inte lyckas pgr av din inre styrka,vilket leder till att du blir starkare i de du tror på vilket leder dig in i en pånyttfödelse i ditt liv.

Ja upp och ner vända kort brukar tolkas upp och ner.. ungefär. Men jag orkar inte med det där och lägger in dem igen. Mina kort får vackert ha den goda anständigheten att dyka upp med det dem vill, inte sin spegelbild. Jag är sträng så. ;)
Tack för hjälpen :)

Men nu när det ändå kom upp.
tolka kort som är upp och ner vända.. ni som gör det. hur gör ni? Vad skall man tänka på osv..

Kanske vi kan ha en temamånad om tarot i höst? Det skulle vara jätteintressant att fördjupa sig lite mer i ämnet när mörkret åter börjar lägga sig på kvällarna. Vi verkar ju ha verkligt fina resurser här.
Vad tycker du, Wargmane? Och vad tycker ni andra?
Kram

#28 Jättebra idé tycker jag!

Jag är jätteglad i alla trådar om tarot just nu, jag försöker bekanta mig med mina kort - vilket gått bättre än förväntat. Nu förstår jag åtminstone litet om hur de fungerar. Jag har också ända från start lagt märke till elementen. Men tolkar dem gör jag inte än, jag bara bekantar mig med dem, tittar på dem och läser deras berättelser för mig själv.
Iram: Så, temamånad om tarot låter som en jättebra idé! Det är då vi börjar ta det litet lugnare igen efter sommarens långa dagar, då är det också en god tid till att lära sig litet mer om tarot kanske? :D
Wargmane: Vilket underbart initiativ! Många trådar av det här slaget börjar med en fråga från en oerfaren. Den här däremot är startad av en som redan kan, mycket trevligt :)

Temamånad låter toppen! :)

Låter som en bra idé!
MVH Isnornin
Vilken bra tråd,följer den :) Temamån./gärna!!

Bra tråd!! Jag är nybörjare, och vill lära mig ALLT och verkligen från början. Kommer bergsäkert att följa tråden.

Kalasidè Iram!!!
Jag har haft fullt upp med både linan och att flyga runt på rosa moln det sista …men det lugnar sig i dagarna , *ler* och även framåt då jag får förstärkning !!!
Jag har läst i tråden och tycker ni är helduktiga !!
Jag funderar Iram….går det att ha en tråd för en kurs , som är låst??
då kan man ta tillvara på de som är seriöst intresserade att lära sig…så här blir det en massa inlägg som gör att man "tappar tråden " *s*
Jag ställer givetvis upp och lär ut det jag kan …Jag tycker det är helkul !!
Ju mer man kan….ju mer kan man ägna sig åt att Vara Häxa!!
Kramixar !!!!
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
*räcker upp handen*
Jag vill också vara med och lära mig.
Har nyss skaffat min första tarotlek, höll på med vanliga kort för måååånga år sedan.
Kram :D
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Jag är självfallet helt på den idén. :D Iram…

JA! Jag vill vara med på en sån kurs i såna fall!!!
*ropar på Iram*
Fixar du en sån låst tråd? ;o)
(kom på att man kan ropa på Isnornin och Lailababa också *S*)

Kan försöka ordna detta senare, men nu ska jag sticka på invigningen av nya ICA Maxi stormarknad. En spännande händelse i den lilla byn Mora, ungefär som när vi fick vår första (och fortfarande enda) rulltrappa…hehehe….

#39 Ring mej om Joakim Cans är där…:)

Tyvärr ingen Jocke Cans, men jäklar vilken medelhavsbuffé de hade dukat upp, plus tårta, vin och tilltugg. *mätt**

jag är också mycket intresserad! :D jag är i full färd att bekanta mig med korten nu, så det här kom upp på tal i precis lagom tid!

Hade passat perfekt till hösten.. då man har lite mer tid att sitta vid datorn.. ville gärna följa denna tråden.. men känner att jag har inte riktigt så mycket tid nu..vill vara ute *L*

Hur skulle en sådan "kurs-tråd" fungera?

#45 förmodligen som en blandning av just den här tråden, men förmodligen mer fokuserad i ämnet skulle jag tro, och träffen-trådarna. förmodar jag…

Ja jag hade enna tänkt lite …att man skulle kunna lägga en veckouppgift ….för grupper om 5-6 stycken…och sen kan man göra en gruppchat på bestämd tid…men som hadina säger…vi kan vänta till hösten …eller om det är några som vill börja direkt ..så kör vi !!
jag tycker det skulle vara skitkul !!
//Kristina
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens
*viftar* jag är med, jag är med.När ni än det bestämmer.
Så att jag kanske äntligen kan ta itu med att lära mig min tarotlek!!!
Behöver liten knuff i ryggen tror jag!
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

Jag ser ingen anledning till varför vi skall vänta. men det kanske är bäst det för att strukturera upp det hela. jag har lite olika förlsag på hur man kan göra. En är att man kan ha olika trådar om olika korten. Så att man kan disskutera de olika korten i sig och kanske kunna dra parallelerna mellan lilla och stora arkanan. För det finn sju.
Som femmorna exempelvis. Femmorna i lilla arkanan är styrda under heirophanten/påven på svenska va? ja den andliga rösten ner till jorden i alla fall. Han/hon är nr fem i ordning i stora arkanan. Och alla femmorna brukar handla om ett sådant sökande men urlite olika perspektiv. Där man lite mer noga får både problem och lösning presenterat.
Så sådant skulle jag tycka vore trevligt att prata om. Att man även skulle kunna lägga upp säg ja. en vecko cirkel eller liknande. Där dem som vill kan anmäla sig och man i gruppen lägger korten för varandra. Detta kan ju se olika ut på många variationer.
Detta är skoj. :D

Jag är med på vad ni än bestämmer. Skulle det börja en direkt kanske jag dock är lite för disträ för att vara fullt på, men eftersom jag vill så får jag anstränga mig lite helt enkelt.
Jag har gått så många år nu med viljan att lära mig utan att få tummen ur. Dessutom har jag alldeles för många lekar hemma (och två som är på G) som jag inte lärt känna ordentligt än… 
Det du skrev Lorelai lät jätteintressant! Har aldrig tänkt i de banorna nångång. (Exemplet med att jämföra alltså)

#51 Ja men det är en ganska bra metod för att få en överblick över den lilla arkanan. nu följes dem inte åt hela vägen. men en bra bit. Så sortera upp korten du och kolla hur dem hänger ihop. Det är ganska spännande. Så underlättare det i tolkningar me dom man kär fast lite. Då är det bara att återgå till grunden för kortet.
_Ah.. detta är nr6.. ja men det är ju kärleken.. Ja okej.. kärleken och så bägarna. Ja dem var ju det emotionella.. Jaha.. så var då kortet brevid.. Tornet ja okej.. här händer det grejer ser jag.
_Ungefär..

Ja, jag säger som blodtopp. Just nu är det kanske mycket, men samtidigt är jag ivrig. …men nog borde jag koncentrera mig på det som jag redan påbörjat innan jag fullhjärtat går in på en tarot-kurs.
#50 intressant, att stora arkanan styr den lilla. Jag har redan, trots att jag bara ser på korten utan att göra något speciellt med dem, bara bekantar mig med dem, upptäckt sambanden mellan siffrorna, men att de styrs av stora arkanan var intressant :D

Är det någon som plockar upp mitt intresse för tarotkorten. :D Eller döljer jag det för väl?

Själv väntar jag gärna till höstkanten. Nu under sommaren är det så mycket ute att göra, och jag har inte riktigt ro att sitta inne med korten. Kvällarna är ljusa och långa och lockar mig att vara ute till sena timmar. Väl inne stupar jag i säng.
I slutet av augusti/början på september börjar det dock bli sådär mysigt att kura inne på kvällarna vid stearinljusens sken. Perfekt för tarot tycker jag!! :-)

Jag "hänger på" till Hösten om ni startar upp ngt då.

Jag känner mig också sugen på hösten. Ska resa runt mycket i juli och så så då hinner jag inte med. 

Efter lite tankearbete så jo. Augusti och framåt är nog bättre även för mig =)

Köpte leken "Tarot Of The Old Path"
Gillar den. Någon som har något att dela gällande denna tarotlek?
#62 Den har jag också! Älskar den leken. Så klara och vackra bilder och sådana tydliga karaktärer i hovkorten tycker jag. Jag växlar mellan den och Crowleys Thoth när jag lägger för andra och då väljer jag oftast Crowleys lek för djupare frågor och Old Path för mer "vardagliga" frågeställningar. Så funkar de bäst för mig.

# 62 ja den är jättefiin…har den oxå, men instämmer med #63 när jag verkligen "jobbar" då är det bara crowleys som gäller,,,,då är jag snabb, pricksäker, och öppnar upp på ett helt annat sätt !
ser den som min nyckelknippa till att snabbt öppna de dörrar som döljer svaren på frågorna …vips !
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Tack trollvind. Det är svårt att vara novis på ett område & försöka
välja rätt ihop med butiksbiträdet…
Gick på känslan.
Det fanns vackrare lekar. Mitt enda mål var att hitta en vacker lek. Så fick jag denna i handen och skulle bara ha den, trots att bilderna var sådär (enligt mig) tilltalande.
Kramiz

Är det denna ni menar?

Dem var fina då. :P Mina ser mer ut såhär:

Åh vad roligt med tarotkurs! Jag har haft en kortlek sedan 2000 men inte riktigt kommit in i leken helt enkelt.
Det vore toppen med kurs i höst, det kommer passa perfekt, åh vad kul!

Jag har varit på jakt efter nya kort jag me få se va jag kan finna några som talar till mig/Krax
Köpte den av en kompis lite på skoj! Men insåg efter ett tag att det funka riktigt bra! Nu e det docklite lugnare med användandet.
Skulle gärna vilja vara med på en kurs

#70 de är den jag använt nu i över 20år skulle va lite spännande att prova på någe nytt prövade the wiccan card men vi kunde inte enas så den gick vidare till systrami Isnornin.

Ja tack Hias! Jag tror att de kommer att passa mig fint!
MVH Isnornin

Ja. Det är Tarot of the old path. De översta korten.
/Kramiz

Vill också väääldigt gärna vara med på en tarotkurs nu till hösten, men ni kankse redan är fullt. Men finns det plats så är jag överlycklig att få vara med. Vill så gärna lära känna min tarotlek som är The Gilded Tarot.
Jag är diplomerad tarotvägledare men tycker fortfarande att jag bara har skrapat lite på ytan.
Kram på er

Ja alla som vill ska ju givetvis få vara med …om vi så ska dela upp det i flera grupper !!
Det tar tid…att bli ett med korten jag lär mig fortfarande efter 22 år !Det är ju en ständig utveckling !!
U R Welkcome ! //Kristina
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Säger som systrami Warmane jag är fortfarande på upplärning och får nya tecken av mina kort trots min20års erfarenhet men de ger någe nyttigt för var gång de läggs/Krax Hias

Äsch så långsamt ni lär er då. Jag har hållit på ett par år och är tvärproffs! ;)
Eller… .näe

*poff*

När ska vi sätta igång då? :) :) :) (syns det att jag är litet otålig hihi)

#80 Genomgången av korten satte vi väl för hösten till? Det lite grann satte stop för denna trådens start. :P

Det är bra, jag är gärna med till hösten. Nu är det så mkt annat.
Jag är tyvärr helt nybörjare när det kommer till Tarot, hoppas det inte gör något. :)
Jag har flera lekar som jag tittar o känner på. Men har aldrig kommit igång med dom. Jag har ett större intresse av häxstenarna, eller tilltalar mig mer kanske man ska säga. :)
Jag har hållit på med OH kort en del men är inte så haj på dom heller tycker jag.
Jag har en som jag bara älskar The Gothic Tarot illustrerad av Joseph Vargo. Är det någon som har erfarenhet av den?
På andra plats har jag The Tarot of Moon garden, någon med erfarenhet?
Men vi får se hur dom blir att använda. :)

#81 jodå, har allt hängt med i tråden från början med min blick hehe.
Eftersom det har varit prat om att dela upp oss i grupper ifall vi blir för många kunde det kanske vara smart att dela upp oss i nybörjare och såna som redan utövar det? Men å andra sidan vore det ju jätteintressant som nybörjare att få se vad de erfarna kan också förstås. hm hm… men kanske ändå bra att dela upp det så om det nu ska bli någon indelning?

# 83 Håller med där ….det blir alldeles för långdraget om man blandar…nybörjare med fortsättning….MEN å andra sidan…Har Ingen gått kurs för mig här tidigare…..så *ler* jag skulle nog ändock….sätta alla som beginners….just därför att jag kommer att vända upponer på allt vad böcker och annat heter *s'
Jag lär ut hur man hittar KÄNSLAN…..
Jag ska iallafall öppna en tråd med anmälningar….bara för att få en överblick om hur det skulle kunna se ut….
Anmälning plus lite om hur mycket eller litet ni kan….då kommer jag att kunna sätta in er i bra blandade grupper!
Kallar tråden TAROTKURS !
_B.B //Kristina
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

åh toppen!
jag har försökt hålla mig borta från böcker, så jag är åtminstone inte fläckad av dem ;) Men har haft svårt att hitta känslan på egen hand. Men så har jag ju inte försökt så jättelänge heller, sånt här får ta sin tid, det kommer när det kommer :)
Att vända upp och ner på allt vad böcker och annat heter låter perfekt eftersom det för mej blev tvärtom en gång när jag gick kurs i tarotkort.
Jag gick bara på känslan från början men tappade den efter kursen då det blev krock i mej mellan känsla och regler..
Vi får tänka på att det är beginners som läser oxå….