Häxor iFokus

Häxor

Etikett: övriga-övernaturligheter
Läst 783 ggr
[Lady-Oona]
0

OT Humor med allvarstwist...

History of Medicine:

I have the flu…

2000 B.C. - Here, eat this root.

1000 A.D. - That root is heathen. Here, say this prayer.

1850 A.D. - That prayer is superstition. Here, drink this potion.

1940 A.D. - That potion is snake oil. Here, swallow this pill.

1985 A.D. - That pill is ineffective. Here, take this antibiotic.

2000 A.D. - That antibiotic is artificial. Here, eat this root.

Lady oona som rekommenderar det första å det sista….

Coturnix
0

Vilken rot ska jag äta istället för kåvepenin? År 2008 får man inte antibiotika så lättvindigt och rutinmässigt som förr. Så det skulle sitta fint med en adekvat rot när bakterierna tenderar att bli moståndskraftiga mot antibiotikan./ Jaha, det blev väl allvarstvist här då. ;)

blodtopp
0

…och får man antibiotika mot influensan är det nånstans det blivit fel, då antibiotika inte hjälper mot virus…

Jag tar roten jag också ;o)

Anco
0

Allt kommer igen, sägs det ju.
Så sant, så sant.

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Airamya
0

Och här sitter jag med ont i halsen, svårt att svälja. Vilken rot rekommenderar ni mig idag? :) (jag ska inhandla ingefära senare ideg och gräva fram en vitlök. Men mottager gärna tips på nåt jag inte provat förut :) )

Airamya
0

Hoppsan, blev dubbelpostat… Sorry

[Lady-Oona]
0

#4 hej du….jamen pröva pepparrot och enbär….

riv färsk pepparrot, ca en msk och krossa ca 10 enbär i en mortel. Häll över knappt en l kokade vatten, låt dra till dricktemeratur, smutta försiktigt lite då och då….

Krya på dig, kära syster.Glad

Airamya
0

Åh, den var ny för mig! Och pepparrot har jag ju fullt av i trädgården! Och enbär har jag också, plockade på uppe på Torshall för något år sedan. Bra, bra :)Detta ska jag prova :) Tack!

Airamya
0

Äsch, allt jag gör blir dubbelt… Ytterligare en dublett-post. Sorry sorry igen. Lyckas inte komma på hur man raderar heller…

[Lady-Oona]
0

Älskade syster, jag ser ingen dublett? det är nog din dator som har fått värmeslag…men å andra sidan så kan du ta bort inlägget och skriva en  ursäkt…så är det nog…hoppas det funkar, det är en gammal tysk örtdoktor från 30-talet som gett rådet.

Airamya
0

Nej, just det, jag kunde redigera dubletterna, så jag skrev ursäkt i dem istället :)

BranDuir
0

#4 gör ett avkok på Timjan och gurgla med ! det hjälper!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

BiGavia
0

Roten till det onda botar man med roten.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört