Tillbaka
Hej igen alla vänner.
Sofie här igen, förut vid namn Sofielunsen. Jag försvann från sidan för ett tag sedan, jag kände att jag behövde tid att tänka. Det var mycket med flytten som tog krafterna ut mig och sedan behövde jag på egen hand fundera ut vart jag står med min tro.
Flytten är fortfarande inte klar men det går framåt, min tro kommer jag väl aldrig komma helt underfund med men det kommet att gå framåt också.
Anledningen till att jag försvann var att det blev lite mycket för en ung 22 åring att hantera. Det var redskap som skulle inhandlas, altare att ställas i ordning och allt det där kändes inte 100% rätt, hur mycket jag än ville. Jag tog en paus och gick ut och funderade på vad jag verkligen tror på.
När jag är ute känner jag Gudinnan. Då är det hon och jag. Altaret har tagits ner för att placeras ut på flera olika ställen i mitt hem. Det känns som att man kan hitta altare på så många ställen så varför ska jag begränsa min tro till ett. Jag lever i världen, Gudinnan är överallt. Så hela världen är mitt altare. :)
Så, mina vänner, nu är jag tillbaka. Vet vart jag står och kan återigen njuta och lära av allt ni skriver här inne :)

Välkommen tillbaka. Roligt att du kommit ytterligare en bit på väg.
Mvh Sebastian
Väl Kommen tillbaka.
Visst kan man ha sitt altare lite var stans. Det står inte skrivet att du måste ha det exakt si eller så. (inte som i kyrkan där du har ETT altare)
Många av oss har nog sina små ställen lite överallt, någonting hemma, något ute på en plats som känns rätt och åter andra kanske inte har något alls bara för att dom känner att Gudinnan (eller vem dom nu tror på) finns överallt med dom.
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman
Kramar om.
Vandra i Ljus å Skönhet

Välkommen åter systrami och må du nu finna de du söker /Krax Hias

*kramar om allihopa* Känns så bra att vara tillbaka :)

Välkommen tillbaka!!!
Och du! Man behöver inte köpa ett enda redskap om man inte vill. Man behöver inte ens göra några om man inte vill det heller. Du själv är det viktigaste redskapet!
*kram*

#6 det är det jag har kommit fram till. Tyvärr har jag alltid varit väldigt "mottaglig" för andras idéer och levnadssätt till den grad att jag tror att det är det som gäller även för mig.
Nu har jag äntligen förstått att det som passar andra kanske inte passar för mig, och gör det inte mindre fel för det :)

Känns det rätt för dig är det rätt för dig. Det är väldigt vanligt att bli påverkad i början också. Kul att du kommit ett steg längre nu och vågar stå upp för dig själv =)

Vad kul att du är tillbaka!!

Välkommen tillbaka! :D Helt rätt i dina ord.. När reflektionen kallar.. lyssna. Det finns inga regler som så egentligen, bara dem gudinnan bestämmer. :P

Välkommen igen. :) o ja vi är alla olika o det är bra :) du är ju bäst när du är du :)
kramar

välkommen hem :)