Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 3495 ggr
Anna_72
0

önskesten

Jag har skivit en formel om en stark önskan jag har. Den ska gå i uppfyllelse till den 25 juni. Jag ska vira pappret med min önskan om en kristall och lägga på min magiska plats i skogen. Vilken sten är bäst att använda?

Andra tips på hur jag kan göra ritualen kraftfullare?

När livet är som bäst

[trumman]
0

Gråsten har jag använt med gott resultat. Blod är alltid bra för att göra saker mer kraftfulla imho.

Lycka till.

Mvh, T

Vildblomma
0

Håller med trumman ang. blod. Brukar använda drakblod.

[trumman]
0

#2 Drakblod, vad är det du kallar för det?

Mvh, T

Coturnix
0

#2 Har du drakblodsträd?

[trumman]
0

Jag snackar om riktigt blod, inte nån växtsaft :)

Anna_72
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok..  Glad  Gråsten? Inte blodsten? Jag har hela huset fullt av gråsten från världens alla hörn (dom dras till mig). Och lite blod ska man väl kunna åstakomma. TACK så mycket, kändes som det var det där lilla extra jag behövde. Var uppe på "min" plats igår, vid mitt heliga träd och "förberedde" det. Ett oerhört vackert bokträd där mina döttrars navelstumpar är nergrävda under. Kramade, smekta och talade om för trädet att jag behöver hjälp med något snart, och som alltid svarade det med att ge mig ett inre lugn och vishet om att allt är precis som det ska vara.

Jag=lat (orkar inte kolla kalendern just nu). När är det fullmåne nästa gång? Känns som det va ganska nyligen?

BLESS

Lorelai
0

Ja det var ungefär 12 dagar sedan. Nästa är den 18'e. Men kolla för all del själv. [Månfaserna

](http://www.dinstartsida.se/kalender-manfaser.asp "http://www.dinstartsida.se/kalender-manfaser.asp")

Hias
0

#7 Lorelai systrami du har samma sida som jag och jag har skrivit ut alla månfaser samt fullmåne fram till 2020 som jag har i en egen månbos här hemma för då kan jag ha full kontroll på det/BB Hias

Lorelai
0

#8 Det var inte illa tänkt.. skriva ner det från datorn till en grej man kan hålla i handen. Det skall jag göra! :D Tack systermin. Ja visst är den sidan en bra sid.. Väldigt behändig. Jag har skrivit in de wiccanska högtiderna i kalendern så de återkommer vart år. På så vis är det svårare att missa en om det händer mycket runtom. 

Skriver jag som nästan aldrig kolla kalendern. Tss. Kalender är otyg som slöar sinnet.

Anna_72
0

Perfekt sida.. Nu är det snart dax. Wish me luck :)

Lorelai
0

Må ditt arbete stå dig bi, må det följa naturens lagar.

[trumman]
1

#8 Snyggt med speciell bok och allt, men annars syns det på himlen också när det är fullmåne :) man bara kollar på den där stora runda lysande skivan där uppe!

:D

Lorelai
0

#12 *hjärtligt och högljutt garv*
Du menar den stora lampan??

Vildblomma
0

# 3 Jo trumman, jag förstod att det var riktigt blod du menade. Men man kan också använda drakblod, kådan. Har också samma kraftfulla egenskap.

Lorelai
0

#14 Jaha.. ja den var jag nyfiken över. Vad bra att du berättade det. :D

Anna_72
0

Allt gick perfekt Glad Medan jag gick till min plats hittade jag ting som jag insåg skulle förstärka och det lustiga var att jag var i ganska snårig terräng och rev upp ett ordentligt sår på vaden. Där hade jag mitt blod Förvånad. Tack för er medverkan- Jag ska prova kåda (från tall??) nån gång…

När livet är som bäst

Jodrena
0

#12 inte helt alltid den syns dock =/ men samtidigt precis den tanke jag också tänkte då jag läste det hehe.

#16 berätta gärna efter den 25:e hur det gick med det hela :) intressant och spännande ju. Själva datumet får ju mig att associera till en viss sak som skulle kunna vara din önskan hehe.

Coturnix
0

(#2 Jag hade i alla fall drakblodsträd en gång men de dog. Jag har  frön. Det var därför jag undrade.)

Anna_72
0

Ja, jag ska informera om hur det gick, och, ja, det har med kärlek att göra med nog inte på det sätt du tror Jodrena Oskyldig ;)

Var kan man köpa drakblodsträd?

kvinna76
0

funkade det?