Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1543 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 9/7

God Morgon alla vänner!

Dagen randas, Fader Sol lyser på oss även denna dag, och natten har bjudit på ett mjukt regn..det kan nästan inte bli bättre!

Elva timmars arbete för mig idag och resten av veckans dagar ser lika ut….börjar längta efter att semestern tar slut för de andra så jag kan återgå till mina vanliga rutiner….men men …snart så!

May Your day be Blessed!

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

BiGavia
0

Godmorgon.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Lorelai
0

God morgon mina kära. Dagen har försökt få börja i ett par timmar nu, snart skall den få det med. först väntar en soluppvärm promenad med barnen. Sedan skall jag ta mig lite egen tid, både till skörd och sömn.

Var väl mött denna dagen.

Bjornen
0

Efter en frostig morgon med hilâ (rimfrost) har det tinat upp igen och regnet lyser med sin frånvaro.

Anco
0

Godmorgon alla, här kämpar Fader Sol med molnen som far både högt o lågt. Känns som om det blir en repris på gårdagens åskoväder som drog fram vid middagstid.

Nåja då kan man ju alltid ägna sig åt arbete inomhus :)

Ha det så underbart gott idag alla vänner. BlessedBe

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Hias
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just nu så må dagens  glädje vara att vakna till fader sol och beskåda mina tomater som frodas på balkongen denna enorma buske av de frön jag klämde ut i höstas..

Sänder en bild på detta /Krax Hias

Hias
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tomaterna som börja komma/

Juvela
0

Drömde om en son i natt. Ett litet blondt troll. Han var så söt och så underbar. Fick många, långa mysiga kramar av honom.

Så härligt att vakna efter att ha drömt att han satt på min mage när jag låg ner på golvet, och jag sa "ge mamma en puss" och han böjde sig fram och gav mig en puss. :) En sån underbar liten trollunge som jag så innerligt längtar efter.

Hoppas ni alla få en härlig dag! :) BB /Juvela

[trumman]
0

Dagens skräckblandade glädjeämne är att Imorgon Startar Resan, efter vilken förhoppningsvis det där frågetecknet kommer rätas ut till ett exstatiskt utropstecken. 

Om jag nu kommer levande tillbaks alls vill säga….

Mvh, T

Waara
0

Sommar & sol.. böcker & skog :)
Hoppas alla har det bra i sommaren :)
Önskar trumman en trevlig behaglig resa, hoppas det rätas ut :)

Kram/W

Lorelai
0

#8 Du finns i mina tankar broder. Jag önskar dig en spännande färd, en resa utmanande nog för att ställa en starkare Trumman på andra sidan.

Coturnix
0

Lantbrevbäraren lade en efterlängtad bok i brevlådan!:) "Pintorpahäxans elev" av Barbro Bäcklund, Och regnet öser ner så det är alldeles lämpligt att sitta inne och börja läsa!:)

Sebastian
0

#8 Säg bara till om det är något jag kan hjälpa till o styra upp tills vi ses, så fixa jag det.

Iram
0

Dagens glädjeämne för mig är att vi har kommit ytterligare en bit med örtagården. Stenläggningen är snart klar, en del växter är planterade, ännu ett lass matjord är hämtat… Och dagens ros blir just en ros, för äntligen har min apotekarros kommit på sin plats. Den blir omgärdad av smultron, mattram och några aklejor.

Dagens ris är att jag har ont i halsen och känner mig hängig. Blä!

Juvela
0

Mer glädje: Min lavendels små knoppar börjar äntligen spricka upp i små vackra lila blommor. :D

Och fröna som jag tryckte ner i en kruka efter midsommar har nu hittat upp. Minns inte vad det var för något bara :P Från en såndär planta som skjuter ifrån sig fröna. Någon som vet vilken jag menar?

Endroppeihavet
0

Det blev skördad kamomill och isop idag.. hihi.. min först skörd över huvudtaget.. från min lilla balkong. jag längtar så efter en hel ovårdad trädgård att bita i!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Blodeuwedd
0

Dagens glädjeämne…
Jag såg en örn i dag..

Lorelai
0

#16 Åhhh… vilken bild.

Coturnix
0

#14 http://sv.wikipedia.org/wiki/Kameuforbia ?

Jordgubbarna, smultrona…mmm

Blodeuwedd
0

#17 Jag hann inte ta kort IRL men jag tog/snodde ett på internet.. ;)

Lorelai
0

#19 *hehe* lurifax.. Ändå en vacker bild.. :)