Dagens Glädjeämnen 8/7
God Morgon alla vänner!
Dagen här börjar med växlande molninghet….inatt har det regnat…härligt!
Ett litet smolk i glädjebägaren …något har hänt i min dator inatt…Firefox funkar inte, msn funkar inte…men Internet Explorer gör..märkligt!
May Your day be Blessed
BD
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

ja, ännu så länge så finns hif kvar.
Här har det också regnat och fläktar en aning, kyligare har det också blivit under natten, så nu åker tröjan på.
Idag skall jag ta kontakt med reumatolog-sköterskorna och se om dom kan bry sig om min sjuka tjej här, ännu så länge så verkar dom inte fatta varför inga mediciner biter på henne, så jag får hoppas på en inläggning.
Suck, en sådan sommer igen, det känns som för mycket….
God morgon alla vänner. Också här regnade det inatt med blixt och dunder så det stod härligt till.
Glädjande med regnet, nu slipper jag vattna :)
#1 Håller tummarna för att ni få den hjälp nu behöver.
Dagen kommer att gå i skapandets tecken, har lite saker som ska putsas och filas på nu när de har torkat. ett och annat penseldrag blir det kanske också. Nu när lugnet lagt sig över mig har även inspirationen kommit tillbaka….. sååå härligt!!
En underbar dag till er alla!! BlessedBe
"Lev i nuet, sedan kan vara försent"
Medarbetare på Druid&Shaman

#1 Varför skulle inte HiF finnas kvar, är det något sådant som varit målet för vissa, att rasera forumet med dispyter och liknande
Tror inte det skulle lyckats ändå, eller har det givit frukt?
SEV 

god morgon.. denna morgonen har varit produktiv från starten av. Det glädjer mig mycket. :D
Vi var upp och iväg i lugn takt och helt i tid. Ingen stress och allt på plats. Jag behövde inte ens anstränga mig. :P
Turligt nog hittar barnens farmor oss och visar oss en underbar väg till deras semesterdagis. Istället för bilar och muller vandrade vi på grusgång med vatten och gräs runtom.. Nice värre. Det tog precis lika lång tid att gå med dem dit som till deras vanliga dagis, men vägen var lugnare.
Näe.. 42min tog det för mig att gå hem, via ICA och starta kaffe för att sedan sätta mig ner. Jag är helt nöjd med det. :D Det är den slags tid och harmoni jag vill ha.
Och jo.. barnen sov ju faktist inatt! :o Skavfötters med mig. :P
God Morgon , må er dag bli givande.
Vandra i Ljus å Skönhet

Jag ska se alla bilder från de som fjällvandrat idag:)
Sommarvägen låter som ett fynd Lorelai!
Härlig dag alla!:)

#6 ja opch på tal om fynd.. jag tar bilder på den när jag skall hämta dem idag.. Så skall jag banne mig visa er. SÅ vet ni vart ni skall nästa år. ;P

Här ramlar det ner ett glädjeämne till. Middagen är klar! :D
jag kommer att glädjas åt hela den här dagen tror jag..

Här kommer lite bilder från min väg till deras dagis. Anledningen till min lycka idag. Inte bara fick jag en vacker promenad dit, vägen kom sig att bli bra kortare än först trott.
Så såg det ut på stora delar av min väg idag. Det jämfört med bilväg.. förtå glädjen..
Ursäkta mitt övertg av tråden. :D Hela jag är ett enda glädjeämne idag.

Vilken vacker väg, man får verkligen lust att gå där… :-)
Dagens glädjeämnen so far… Är 5 arbetstimmar ifrån att äntligen få semester! Fick paket i brevlådan, min Gudrun Sjödénväst som jag fyndat på Tradera för ynka femtiolappen. Och den passade! Nu ska jag beställa tåg och hotellrum i Stockholm för en liten minisemester senare i sommar. Också ett glädjeämne. :-)
Dessutom börjar det att dra ihop sig mot träffdags! Spännande va? Pratade med kansliet idag bara för att höra en extra gång så att allt är klart med bokningen av stugan. Jodå, det var det och jag får hämta nyckeln redan den här veckan. Så jag kanske bor in mig där innan ni andra kommer efter, hahaha! :-)

Min dag började segt och trögt men har bara blivit bättre!
Även jag fick paket, från väninna i Spanien som hittat en bok som heter "Ars Magica" och tänkt på mig. Gissa vad jag ska göra resten av dagen!
Är så glad att mina föräldrar (med rötter i Spanien) alltid talat språket med mig så att jag kan läsa, tala och skriva det utan större problem.
Ha en fin kväll alla och Lorelai, vilken fantastiskt väg, man får verkligen, som Iram skriver, lust att gå där och insupa naturen.

Glädjeämnena strömmar in!:) Nu i form av årets första kantareller! Mums!:) Jordgubbarna mognar, och blåbärsskogen dignar av bär!:)
#9Tack för bilderna! VERKLIGEN vacker väg!:)
Solen går ner bakom hustaket mitt emot mitt köksfönster och jag börjar må bättre efter ett skov som gör livet ibland jobbigt och besvärligt, men jag får varje dag som en gåva. Idag har jag fått tre vänskapsbrev och så har jag fått hälsa min bror välkommen i Häxor i Fokus. Jippi!!! Detta är dagens glädjeämnen. Sov gott ,imorgon kommer nya glädjeämnen in i våra liv.
.

Dagens glädjeämne må vara att Systrami Spindelfot just ringde och vi vitalades om att få mötas på Torsdag för en stund i min örtagård till balkong och röka vattenpipa och få ses Irl. Sedan så fick jag även besked om att jag eventuellt blir mamma till en lite hundvalp om åtta veckor de föddes i Söndags en blandras av schäfer,labrador samma moder som till min dotters hund vi namn Potter.
Iövrigt så studeras här nordiska Gudar och gudinnor för fullt och de är mycket att lära in som man inte hört talas om tidigare .
Krax Hias
dagens glädje var att jag tog mej upp till sjön den vackra en vända så här på kvällskvisten och jag tog fasta på syster Hias bild på sommarfötter. :)

aaaa…sand mellan tårna - Lovely :)
Dagens glädjeämne,
är att det har varit, kort o gott, en bra dag :)

Härligt #15 systrami vilken underbar bild /Krax
Hias det var du som inspirerade med din bild, kanske ska vi utmana alla andra att fota sommarfötter.. :)

Ja de gör vi jag fixar tråden om sommarfötter/Krax
Har tappat upp honungen. Glad att det är färdigt.
Min kompis Robin som "försvann" i Fredags kväll hörde av sig idag. Skönt att höra att han mår bra igen. =)

Gjorde ett himla gott örtte på blandannat citronmeliss idag (eller snarare igår), mums!