Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1393 ggr
Coturnix
0

Dokumentär

lightseeker
0

umm, tittar och känner och njuter

Coturnix
0

"Jo men jag bakar ju eget bröd" Säger han till personalen. "jo men här har du fått smaka på mycket annat" Säger de. "Jo det har jag …men det är ju som om man skulle ha kalasmat varje dag…"

Det är inte en romantiserad bild av "självförsörjning" tycker jag. Utan en tänkvärd och realistisk. Allting har sina sidor och sitt pris.

lightseeker
0

just så, alla val i livet har ett pris, en del betalar man villigt, för att man vet om det andra sura som då följer med, det man absolut kan avstå ifrån.

Har ju läst bla. Dan Korns och Åke Mobergs böcker, eller sett i också kanske man bör tillägga, eftersom dom är fantastiska fotografer och samtidsskildrare och det är just så egensinniga och bestämda människor som i denna dokumentär, som de bägge författarna väljer att beskriva i sina böcker, lika gripande som här.

Det får mig till att tänka till en extra gång och inse hur mycket som jag egentligen missar av mänskliga skatter, i min samtid, människor som det är alldeles för lätt att bara passera i vardagen…Människor som ännu har jättemycket att dela med sig av sina inre skatter, de som VI stressade nutidsmänniskor ofta inte hinner med, orkar, eller hinner titta riktigt ordentligt på.