Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 1313 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 7/7

God Morgon go'vänner!

Nattens regn, det underbara ljudet av fallande regndroppar ledsagade mig genom natten och tvättade bort hettans efterlämnade dammskikt från växtligheten så de är grönare idag än vad de varit på länge…

Fader Sol lyser genom springorna i molnen och visar att han inte lämnat oss utan bara låter Moder Jord få en behövlig vila!

May your day be blessed!

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Anco
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har sovit igenom nattens regn.Blev glatt överraskad när jag klev ut imorse och såg att det kommit 8 mm regn under natten. Det tackar jag för, nu slåss Fader Sol med molnen för att få en chans att lysa på oss.

Dagen lär bli lugn, har gjort en värktinktur som nu står i fönstret och lyser upp med sina färger

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=5a778d9c-be9b-46d3-93b5-606c267d0f0d&Filename=2008 07 07 001.jpg)

En underbar dag till er alla. BlessedBe

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Lorelai
0

God morgon mina kära.
Dagens andra paus och första kopp kaffe. Regnet faller ner på dom som är ute, en av dom är inte jag.
#1 Så fint Anco. :) Vad jag ser fram emot nästa år.. då mina fönster får prydas av nyttofyllda burkar.

BiGavia
0

God morgon solen lyser.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

fairytindra
0

godmorgon. Även här lyser ´solen och det verkar bli en varm dag idag med. Jag känner mig bättre idag och krafterna börjar återvända. Så ev så ska jag ta mig in till stan och ta ett foto till nytt körkort…eftersom jag bytt efternamn så fick jag förnya alla indentitetshandlingar osv.. kram tindra

blodtopp
0

Det regnar!!! Det behövs då det runt om Kristinehamn har varit eldningsförbud pga brandrisken.

Och jag har sovit underbart gott i natt och hade en underbar helg hemma hos Mist och tillsammans med de andra völvorna =)

Endroppeihavet
0

Det regnar ymnigt här utanför mitt fönster, härligt! Varm choklad och pannkakor dagas och tom. min nyblivna utekatt stannar inne och myser i sängen istället för att va ute i gräset.

Min veckoledighet börjar idag och jag har massor av pyssel framför mig. Mindre än två v. till träffen också!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Wargmane
0

Dagens glädje är att man upptäcker mer och mer helt underbara människor härinne…

I cybervärlden blir ju allt oftast en fasad…men ju längre tiden går så spricker de där fasaderna…och ibland hittar man kanske inte så trevliga saker..Skådespel och attityder…..hålla ställningar och placeringar….jaja…människor….manlig vs kvinnligt uttryck ..

Men jag har sista tiden verkligen hittat guldklimpar här *ler*

Glad är jag över det….en stor kram till alle goingar !

Ni är helt underbara !!! all kärlek i världen till er !

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Zoraye
0

Med risk för att betraktas som helt knäpp, men jag fullkomligen ÄLSKAR regnet!!! Gillar när det är sol också, skulle väl inte uppskatta det ena utan det andra, men regnet känns liksom….helande, om man kan säga så.

Oavsett om ni har regn eller sol så hoppas jag ni har en finfin dag!

hitorine
0

Åskvädret som gjorde att jag slet mig från datorn och tog mig tid att läsa en bok =) Sådant gör jag alldeles för sällan.

Hias
0

För mig va de glädje idag att ringa till min pappa och gratta han på sin födelsedag!

Eiyra
0

Glädjeämnet idag är att jag blev sjukskriven en vecka till. Känns skönt att veta att jag kan friska på mig i min egen takt.

Outrageous
0

Jag är hemma igen efter en veckas festivalande. :) Har haft jätteroligt och idag kunde jag hämta ut de härliga badsalten som Hias sänt mig. Tacksam för dessa, ett riktigt glädjeämne!

Lorelai
0

Nu närmar sig midnattsropet. Broder solen ligger sedan flera minuter i sin bädd, jag skall följa hans exempel.
Den här dagen har varit mig givande på så många vis, det är svårt att plocka ut en detalj. Men det har varit en stark dag, en jag gärna gör om.

Så må natten vara er god, drömmarna er mjuka. Nu skall jag omfamna nattens kärlek.

Tiwar
0

Ett gott vin (rosé); Penascal, Spanien 2007

Snuskigt gott. Avnjut väl kylt, kanske till en bit mogen Brie och/eller en grekisk oliv eller tre, god musik och dämpad belysning -företrädelsevis levande ljus. En god stund gör mer än gott för kropp och själ…  :)

(Ja, måndagar lämpar sig som vilken annan dag som helst)

gryning
0

Jag är klar med min artikel om jordelementet. =) Härligt! Fast "klar" blir jag nog aldrig, jag kommer alltid på saker jag vill lägga till i mina texter…

Den finns i min Skuggornas bok, länk finns på min sida här på HiF.

Att skriva bereder mig sådan glädje, få stunder i livet känns så rena och helande som de stunder när poesin och skrivkonsten flödar fritt genom mig. Det kanske är för att jag varit så fruktansvärt kuvad, begränsad och frihetsberövad under större delen av mitt liv. Hursomhelst, numera låter jag orden komma som de vill och njuter av att väva dem samman. Det är verkligen dagens och livets stora glädjeämne för mig - att väva ord, drömmar och tankar till skimrande vävar.

Idag och alla dagar: Tack till min älskade, som betyder mer för mig än ord förmår skildra. <3 Din närhet läker så många sår, du vackre man!