Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 770 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 5/7

God morgon alla vänner!

Dagen artar sig här, solen står redan högt och temperaturen lika så!

Fader Sol är generös och Moder Jord tar tacksamt emot nu när regnet varit här ett tag.

Mannaman MacLir, havets gud, skall få ett besök idag, och om temperaturen tillåter det skall jag nog faktiskt nedsänka min lekamen i hans vågor en stund..*S*…de yngsta pojkarna som numera bor i norrlands inland är ju inte bortskämda med saltvatten numera.

Så till er alla,

May Your day be Blessed!

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Lorelai
0

God morgon mina kära HiFare.. Eller det är förmiddag nu då. :P
Min prövning här fortsätter med regnet i konspiraion.

BiGavia
0

dagens G . Lätta moln och en mjuk vind. Må er dag vandras i godhet. Kramar Lorelai, må solen lysa på dej och värma dina sinnen.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Isatis
0

Avundas er som har fått och får regn. Under sju veckor har vi bara fått sexton mm. Grundvattnet sjunker och brunnarna sinar. Allt, både växter och djur lider. I Örtagården vissnar många växter och jag måste skynda mig med skörden. De små vattenmängder vi kan erbjuda hjälper inte i längden. Nåja, nya somrar, nytt hopp.

Eiyra
0

Vet inte alls vad som r glädjeämne idag. Vaknade och upptäckte att mitt operationssår är infekterat. Vilket gör mig skitnervös. Fått en jourtid på vårdcentralen om en timme så får vi se om det blir sjukhuset igen eller hur det blir. Jag har ingen aning. Om ngn vill får de gärna skicka lite helande min väg.

*hysterisk eiyra*Gråter

Jodrena
0

#3 uschdå, låter inte trevligt alls. Vi fick en hel del regn efter värmeböljan som kom, men nu har värmen kommit tillbaka, får bara hoppas att Natur hittar en balans så att vi slipper de här växlingarna.

#4 håller tummarna för dig Eiyra. Kanske inte den bästa tiden för sårläkning men det går ju inte direkt att pausa och låta det läka senare heller hehe. Jag hoppas verkligen att det ska gå bra för dig.

Livet, det är ett glädjeämne för dagen.

Waara
0

Barnen  varandet   nuet    örterna  / min glädje!

Trevlig Lördag!//W                                 /#4 Krya!!/

Ianna
0

Barnen och barnbarnen är mitt glädjeämne alltid.

Och nu när fader sol sänder sina värmande strålar är det balkongen som gäller, det är mitt "smultronställe" just nu. Där har jag prunkande blommor och örter. Dessutom har jag Hammerfall på stereon just nu och bara njuter Cool.

I morgon ska jag fira ett av barnbarnen som konfirmeras Fundersam. Inte min grej precis, men jag måste ju glädjas med henne ändå.

Kram på er govänner!

Eiyra
0

#5 tackar :) Det var inte så farligt som det såg ut iallafall, phew. Nu r såret rengjort och jag hoppas det fortsätter vara det.

isnornin
0

oreganon börjar blomma nu, kanske jag kan skörda den imorgon!:)

MVH Isnornin

BiGavia
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår tog jag en bild som får stå för kvällsglädje  . Klockan var 21;45.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Isatis
0

BiGavia

Vilket lugn, vilket ljus!

Lorelai
0

#10 Vilken glädjebild. ;D

Juvela
0

Glädjens och mysets dag: Tillbringat dagen på Österlen. Så mysig (hahaha dagens ord de^^) Vandrade från Kivik till Stenshuvud, visa sig vara längre än vi trodde men humöret behöll vi iaf. Fika uppe på östrahuvudet med en underbart vacker utsikt över havet, helt underbart!
På vägen hem blev det en sväng inom Kiviks musteri och där sprang jag på en gammal klasskompis från Blekingetiden som jag inte sett på 5 år. 

Det har varit en helt underbart mysig dag med gassande sol, lite åska, härligt sällskap och skitiga fötter :P Sängen ser väldigt lockande ut kan jag säga ^^ 

http://haxor.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=050b469a-7483-4046-926f-826d8c7f9e00&Filename=PICT2249.JPG

Jodrena
0

Wargmane och hennes lilla dotter kom och "kidnappade" mig, fick oss en skön stund uppe på berget och hittade en del intressanta örter. Alltid så underbart att få komma dit till berget .. älskar det verkligen. Men min energi sjönk i snabb takt för min kropp vill inte riktigt att jag ska sniffa på blommor och annan pollen så jag blev smått dåsig i huvudet. Men helt underbart var det ändå, lilltösen kunde ha varit ett glädjeämne för sig, energin är den samma som sin mors, enormt stor och god :)

Coturnix
0

#13 Å vad härligt! Och vägen dit genom den speciella skogen…om jag nu minns rätt.

Juvela
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#15 ja det var jättemysig :) Fick bilder på några otroligt vackra träd med. Vet inte om det syns så bra på bilden, men är ett andra mindre träd som snirklat sig fast i det större trädet, så jättevackert ut.

Blodeuwedd
0

Kom nyss hem efter en trevlig kväll på cowboyfest. Träffade "bonde söker fru" Anders (och hans Isabell..) som bjöd på tequila  :)

Trött men glad möttes jag av solens uppgång och fåglarnas uppvaknande här hemma . Upptäckte att humlorna har byggt bo alldeles utanför min dörr på övervåningen och de var lite irriterade när jag öppnade dörren.

Men NU ska jag sova… Godmorgon till er..

Bjornen
0

# 16 är väl en poppel och kanske balsampoppel.

Juvela
0

#18 poppel? aah ja jag funderade lite på vad de kunde vara för något. Var fullt med sådana träd precis där runt om. :)

blodtopp
0

Är det inte murgröna som lindar sig runt träden på Stenshuvud? Jag har för mig det från jag var där själv =)

BranDuir
0

#20 jo det är murgröna i mängder där!

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Juvela
0

Hehe ja sedär :P Då vet jag de :) Vackert var det iaf.