Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 945 ggr
BranDuir
0

Dagens Glädjeämnen 6/7

God Morgon alla vänner!

Vaknar till ett grått Oshult, inte regn men det hänger i luften tack o lov…min brunn har tydligen sinat för inte kom det något  vatten ur kran till morgonkaffet….fast kaffe på Ramlösa blir rätt bra det med….får ut och lyfta locket när jag fått i mig lite frukost.

May your day be Blessed

BD

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

BiGavia
0

Godmorgon, här är det också mulet och kyligt, vart tog värmen vägen, Nåja det är bra målarväder.

Må ljus och vila följa er dag kära vänner.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

isnornin
0

Har hunnit med mycket nu på morgonen!

MVH Isnornin

Isatis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag ler både jag och örtagården! Det har regnat under natten, 9 mm, inte mycket men dock. Jag hoppas på mer regn under kommande vecka.

[trumman]
0

Dagens glädjeämne är definitivt INTE att jag, som vart ledig sen i torsdags och börjar min semester imorgon, fått JOBBA IDAG 12-timmars pass :) men vafan…

*POSITIVISM: ON*

Det ger mig chans att hacka upp min gubbe på DragonFable en par lvl iaf.

Vädret är grått och mulet, risk för regn, så det är ju bra att växterna får sitt, vi har ju iaf haft TVÅ dar med sol här så det behöver de säkert.

Pengarna sprutar ur kontot till räkningar och annan skit och minimerar mitt semesterkul ytterligare, så det är ju bra eftersom jag då lär mig att nöja mig med mindre och får skaka lite kapitalism och materialism ur pälsen, och jag menar hey - vem behöver väl ÄTA på semestern?? Jag är ju ändå så fet att det blir en bra svältkur, kanske tappar jag ngra kilon! ;)

TJO, positivism is the shit! Myntet har 3 sidor ni vet. Inte? Jamen kolla igen då!

Mvh, T

Searchingmoonwolf
0

#0 BD berätta sen hur det är med din brunn… Jag vet vad det betyder att brunnen har sinat på vatten och man får inte tillräckligt med vatten för ett vanligt liv. *inte kul*

Hoppas på regn för dig och ni andra som behöver det/vill ha det.Skrattande

BranDuir
0

#5 ja det var brunnen som sinat, för första gången på 150 år enligt de som bott här innan!

Lorelai
0

God förmiddag. Sömnen lös med sin frånvaro.. Men jag är ovanligt pigg för att inte ha sovit ordentligt på tre nätter. Frustrationen har lagt sig och strukturen är på g tillbaka. Det glädjer jag mig inför.. dessa två saker ger en fin vardag. Där mamman är glad och gör dumma saker osm att baka. :P Inte för att det är på planen idag så finns iaf lusten där.

#0 Ja sinande brunnar är inte skoj. Hoppas det löser sig.

#4 det är bra! positivt är bra.. :D Hejja hejja. jag  hakar på den där..

Iram
0

Idag ser himlen grå ut och regnat har det gjort nästan hela natten. Frisk luft, härligt!

En bra dag för shopping i Borlänge och Falun. Har just kommit på att jag och gubben inte har farit på shoppingresa till de närliggande "storstäderna" sedan minstingen föddes, dvs det är minst 4,5 år sedan! Jag är väl ingen vidare shoppingmänniska, men sisådär två gånger per decennium flyger fan i mig och jag bara MÅSTE få bränna lite pengar på helt onödig konsumtion!! (Äsch, lite oftare blir det kanske)

Ett glädjeämne är annars gårdagens träff på svärfars lantställe. Det blev en härlig dag och kväll med en massa god mat, vin, godis och så reste vi majstången, spelade kubb och fotboll och kastade frisbee med ungarna och mina svågrar mfl. Roligt värre.

Räcka ut tungan

Anco
0

God middag kära vänner. Kom hem för en timme sedan efter en underbar helg i Blekinges skärgård med hojkamrater från hela Sverige. God mat, gott att dricka, skön musik och många skratt. Det är sånt som får en att må riktigt bra. Fick några regnstänk på oss på hemväg, men mestadels uppehåll. Annars är det mulet och grått här nere också.

Nu blir det till att sätta sig ner och bara vara en stunde eller två :)

Ha en fortsatt underbar dag alla.

#6… tråkigt med brunnen… nåja nån gång ska ju vara den första… :(

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Eiyra
0

Idag kan jag böja mig ner och ta på mina knän utan att stygnen stramar. framsteg framsteg. Har även tillverkat mig en liten sittring så jag kan sitta ner iallafall för en kort stund :)

BiGavia
0

Låter gott Eiyra…. Undrar om BD fått vatten i sin brunn. Anco du har haft en god livsstund ser jag. Jag våndas över mitt färgval till huset, funderar över nått celtisk mönster på garagedörrarna.

Wargmane
0

Jag är glad för idag….

Jag är stark…

Jag kan …

jag vill…

Även de mörkaste skuggor har ljus….

Själens invokation

_Jag är själen
Jag är det gudinnliga/gudomliga ljuset
Jag är Kärlek
Jag är Vilja
Och Jag är bestämd åsikt.
_
Mina mantror de närmaste veckorna *ler*

dessa fyller mig med energi och kraft…..

Kramixen alla gohexer!

I

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

BiGavia
0

Wargmåne tror att du är inställd på min energi nu, du skriver det jag behöver… kram

Juvela
0

#0 hihi kaffe på ramlösa, man tager vad man haver ^^ Kan bli lite jobbigt att behöva duscha i ramlösa kanske. Hoppas det löser sig snart och du får vatten i brunnen igen. /BB

BranDuir
0

#14 bada i ramlösa är ju myyyysigt….det killar överallt…*S*…

nej då skämt åsido, vattnet har fyllt på såpass i brunnen att det finns i kranen nu……men ytterst märkligt att 3-4 kubikmetervatten bara försvinner så över natten….

Wargmane
0

# 13 *ler* så kan det vara ! kram till dig !

eller kanske vi går igenom samma saker…fast på lite olika sätt …….

Ja jag vet..av erfarenhet att dess ord ..vänder mig själv….när jag är på vägar..jag inte ska vara *ler*…>Borde lära mig nån gång att vara kvar där…….

Hopptjolahej // Kristina

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Juvela
0

#15 hahaa ja bada i det så klart :P  jag såg framför mig hur man korkade upp ramlösa efter ramlösa och hällde över huvudet ^^

Skönt att brunnen har vatten igen :)

Jodrena
0

Angående sinande brunnar, hela det fantastiskt vackra brudfallet (visst heter den så?) var uttorkad när jag och Wargmane körde förbi det. Hela skogen kändes så främmande på grund av vattenbristen. Visst har vi haft torka, men så extremt? Inte borde väl sankmarksprojektet vara orsaken till det?

Hm, vad ska vi glädjas åt idag tro? Regnet och den friska luften självklart! De törstiga får litet att dricka :) Idag ska här städas och vädras!

Eleri-Twinkle
0

Dagens glädje är just nu. Sitter ingosad i en filt på soffan med laptopen i knät och en kopp vaniljté. Fönstret är öppet och in virvlar regntunga vindar med doft av grönska och det är ljuvligt. Det extra lilla +:et är denna starka låt!

http://www.youtube.com/watch?v=SmVAWKfJ4Go

Kram på er

Wargmane
0

# 18 ja Jodrena jag tänkte på det igår, efter att jag å lillefian hade kommit hem …vad konstigt….Har aldrig sett att det inte har vart vatten i fallet…vårt vackra Brudfall…jaja natten har ju kommit med Lite regn iallafall Doftar härligt ute nu ju!

Ja sankmarks projektet kanske faktiskt påverkar,, det har man ju sett när vi människor griper in i naturen att det kanske inte är så bra alla gånger!

Tack för igår Jodrena det var myysigt att ha med dig och Vovva !!!

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Jodrena
0

Osjälviska handlingar ger en sån enorm glädje :D Tjohoo! När jag hörde att mitt lilla kusinbarn tröttnat på att äta den billigaste sortens mat ur konserver fanns ingen tanke på att jag själv inte har råd med mat, snabbt trollade jag iväg en slant så att de kan gå och köpa sig någon trevlig middag till ikväll för inte ska en fyraåring behöva gå hungrig när jag sitter här och har några slantar ("över" höll jag på att skriva men tjah, det stämmer ju inte helt hehe)

asso
0

glad flicka *a* bb

Endroppeihavet
0

#12 Snor ditt mantra tror jag. (mediterar över det)

dagens glädjeämne alltså. Ja. jag lappade klart mina favvomjukisar idag. I will never let them go!

Sen.. ja vet inte. Det varit lite beiget idag alltså. Hm. Men inget att klaga på antar jag. .. har nog lite spring i benen som vill uuuut!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Hias
0

Min goa vän till granne ringer just nu och meddelar att hennes pojkvän som arbetar inom grossist (MAT) fixat mig två kartor ägg samt cookis till kidsen och nu i veckan så kommer de lite mera de är glädje att man skänker en sådan tanke..Krax Hias