Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 4360 ggr
[trumman]
0

Heligt klotter :)

Jag har tråkigt på jobbet och fick en idé då jag hittade ett A5-ritblock här i en låda + några tuschisar.

Fyll i nedanstående punkter som en svarspost här och du KAN bli en lycklig vinnare av ett "trumman klottrar på jobbet"-bild, gjord med den heligaste av intentioner med glimten i ögat :)

Jag kör så många jag hinner / orkar, men bara idag. Tävlingen slutar kl 15.00.

Bilden skickas givetvis kostnadsfritt till de lyckliga vinnarna! 

Punkterna:

• ETT DJUR
  • EN KÄNSLA
  • NGT I NATUREN
  • VALFRITT ALTERNATIV
  • HÄNDELSE 

Mvh, T

lightseeker
0

lo

glädje

gran

troll

skogspromenad

[trumman]
0

Tjo vad du var snabb vännen! :)

Wargmane
0

Ja det får bli punkten en känsla det…..

Och då helst ….Skräckblandad förtjusning !!!!

Skrattande

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

lightseeker
0

jaa,¨en tillfällighet, men så hann jag ju inte med att läsa allt heller,,,,he he he,

komplettering i efterhand, kan man ju kalla det för då.

[trumman]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Det var jag som glömt att skriva in punkterna, och medan jag, snabbt som attan, gick in och la till dom, hann du skriva att dom saknades, och medan jag skrev ett roligt svar, så hann du ta bort det, och medan jag raderade mitt roliga svar, för jag såg du hade raderat ditt inlägg, så hann du skriva in dina punkter!! :)

Och nu är din bild klar! Vill du ha den får du skicka mig din address så postar jag den i veckan.

Mvh, T
ps: tyvärr sitter jag på jobbet och saknar program för att vrida bilden rätt, så du får vrida på huvudet istället :ds

Coturnix
0
  • ETT DJUR -korp
  • EN KÄNSLA - sorg
  • NGT I NATUREN - gungfly
  • VALFRITT ALTERNATIV -näckros
  • HÄNDELSE -omfamning
Tistel-
0
  • ETT DJUR - Katt
  • EN KÄNSLA - Förundran
  • NGT I NATUREN - Vatten
  • VALFRITT ALTERNATIV - Sol
  • HÄNDELSE - fall

Hihi detta är kul=)

blodtopp
0
  • Ett djur - Uggla

• En känsla - Förväntan

• Ngt i naturen - Liv

• Valfritt alternativ - Vårglädje

• Händelse - Valborg

Astrina
0
  • Djur: Skata
  • Känsla: Eftertänksamhet
  • Ngt i naturen: Parning
  • Valfritt alt.: månbelysta vårnätter
  • Händelse: Nyutslaget löv
Blodeuwedd
0
  • ETT DJUR -Sädesärla (såg en nyss på gräsmattan)

• EN KÄNSLA - Lycka tänk att få vakna, tidigt en morgon

• NGT I NATUREN - Stackars uteliggardjuren, ligger ute i naturen, de har ingenstans att gå när det är mörkt

• VALFRITT ALTERNATIV -Kattjakt katten jagade nyss sädesärlan

• HÄNDELSE -Vedklyvning händer strax

Ceriadwen
0
  • Ett djur - korp
  • En känsla - Beredskap
  • Ngt i naturen - Eklöv
  • Valfritt alternativ - Krona av grenar
  • Händelse - Initiering

WIIIIIIIII! Älskar dina bilder. Glad

lightseeker
0

#5, he he he, snabba i vändningarna är vi bägge två då och jag som fick för mig att det var mina ögon som det var fel på.

Men gudar och gudinnor, så GLAD jag blev, för den fina bilden, en underbar gåva, jag bugar och tackar allra ödmjukast

[trumman]
0

#6 Här är dig, vill du ha den så skicka mig din address.

Wargmane
0

men vad jag fattade inte galoppen …var för snabb som vanligt !*s*

• ETT DJUR -warg
  • EN KÄNSLA -skräckblandad förtjusning
  • NGT I NATUREN… berg å fors
  • VALFRITT ALTERNATIV -andarna talar
  • HÄNDELSE - ingen rädder för wargen här !

Skrattande

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Bappho_
0

Vilka vackra bilder du gör Trumman!!!

Anco
0

ett djur- varg

en känsla- övergivenhet

ngt i naturen - bokskogen på våren

valfritt alt - småfolket

händelse - fullmånenatt i storskogen

Glad

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

[trumman]
0

Nu måste jag tyvärr STOPPA TÄVLINGEN för jag får slut på papper om jag ska göra alla som redan är inne.

Tyvärr. Men INGA FLER tas emot.

Kanske en annan gång :D

[trumman]
0

#7 Här är din iaf, skriv din adress i ett PM om du vill ha den.

BranDuir
0
  • ETT DJUR…..Korp

• EN KÄNSLA….Kärlek

• NGT I NATUREN….nyutslagen bokskog

• VALFRITT ALTERNATIV….ekorre

• HÄNDELSE : ett möte med alltet

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Wargmane
0

wow du är duktig trumman !!*ler*

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

isnornin
0
  • isbjörn
  • ilska
  • is
  • sjöjungfru
  • växthuseftkten

MVH Isnornin

isnornin
0

gillar dina bilder trumman!

MVH Isnornin

Bappho_
0

Får en vision av Trummans egen shaman/tarot lek :-)

isnornin
0

#23 ja vilken bra idé!

MVH Isnornin

Coturnix
0

# T Jag bildar mig. Och det blir mer och bättre ju mer jag "ser". Ett vackert språk.

lightseeker
0

ääälskar alla bilderna, borde det inte vara grunden till en häx-almanacka, trumman, du får ge ut dom, så att fler kan ta del av dom, dina underbara bilder

Astrina
0

Ja, de är så magiska och vackra! Hmmm…nu får jag en nygammal idé… Vi är ju ett par själar här som tycker om att skapa med händerna.. Vad sägs att ha en frivillig utställning på häxträffen? Den som vill bidrar med något. Jag kan gärna ta på mig att hänga upp.

isnornin
0

#27( är lite yr i huvudet) hur menar du?..

MVH Isnornin

[trumman]
0

#8 Din bild hittar du här, skriv din adress i ett PM om du vill ha den.

[trumman]
0

#9 Åsså din, är du nöjd så…. ja nu VET ni vad ni ska göra om ni vill ha den! :D

Astrina
0

Nämen Trumman, vad vacker!! Vad GLAD jag oxå blir!

#28 Haha, ja, jag var nog lite otydlig. :) Jag menar att som ett komplement till allt som händer på träffen. De som vill ta med något alster de gjort och visa upp, tex målning eller teckning, något av ull eller kvistar, fotografi, stickning whatever.. Vi kan hänga upp och ha vårt eget häxgalleri/museum.

blodtopp
0

Helt underbar bild! Jag gillar att ugglan tar upp så stor plats, för det är så jag känner det just nu =)

isnornin
0

#31 ok då är dag med;)

MVH Isnornin

[trumman]
0

#10 Här har du din!! :D

[trumman]
0

#11 Korpkraft2 fick det bli då. Tyckte jag fick med punkt 2 och 5 rätt bra faktiskt, på sitt sätt - fri tolkning.

[trumman]
0

#14 Åter igen träffade jag 2 och 5 rätt bra tycker jag. Hoppas du håller med…

lightseeker
0

jag har fått en bild av trumman!!!

(hoppar och skuttar, jätteglad)

Dina bilder är magiska, vackra, djupa och gör mig så GLAD!

Vad säger du trumman, ska du inte ta och nappa på mitt förslag att lägga ut dessa bilderna som en kalender? här inne kanske om inte annat: kul att tänka på vilken bild som skulle symbolisera vilken månad.

Blodeuwedd
0

#34 Å den är ju härlig. *s* Tack å tack å tack.. vad du är duktig!!

[trumman]
0

#16 Här har du din, och den sista jag gör idag och vem vet… kanske för ALLTID O_O

Nä, säkerligen inte, jag har haft SKITKUL med detta under dagen! Stort tack till alla som ställde upp och lekte :) jag hoppas ni gillar bilderna då ni ser dem i verkligheten också.

Jag är skitdålig på att få "arslet ur" då det gäller att posta saker tyvärr, så ni får ha överseende med mig om det tar lång tid! :D

Mvh, T

isnornin
0

Nej inte för alltid!! Du han ju inte med min! Jag o Astrina är jätte nyfikna på hur den skulle bli!!! Så snälla köp mera papper;) blink blink;)) Nej då jag ska inte tjata:) Jätte fina alla dina bilder!! Otroliga:)

MVH Isnornin

[trumman]
0

Kommer kanske "piffa till" bilderna lite innan jag postar dom. Har slitit lite med material ju :) det är ju inte direkt konstnärligt anlagt i ett kontorslandskap, så det blev lite Kajsa Varg av det hela.

Jag sprang runt här på kontoret och samlade överstrykningspennor och whiteboardpennor i sinne! :D

Tack för all egosmekning medhårs också, ni som gillar mina grejer, det var PRECIS vad jag ville ha! MWHUAHAHAHAHAHAHA, oh la la… mmmm, sköna stunder.

respect.gif

Idén om en egen tarot har jag faktiskt haft länge, kul att fler ser idén som kanske möjligtvis genomförbar!

Men det har aldrig blivit av. Dels för att jag inte vet vars man får tag på en blank lek, men mest pga att jag kan för lite om tarot.

Mvh, T

lightseeker
0

men en KALENDER då?

Astrina
0

I en kalender skulle Isnornins kunna få plats. :) *blink, blink*

Jag har full förståelse för postdröjningen, så länge den inte glöms bort. Jag är nämligen sååå förtjust i den. :)

Hadina
0

Jisses Trumman!! Vad duktig du är!!

Beundrar din konst..Även om jag inte alltid förstår den!! (ärligt sagt) 

Du har aldrig tråkigt på jobbet va? *S*

Bappho_
0

#41 Många som gör egen tarotlek skriver ut bilderna och laminerar dom, vips så har man sin egen lek.

isnornin
0

men vad smart;)

MVH Isnornin

Ceriadwen
0

Tack Trumman! Det var en grym korp jag fick. Skrattande Alla bilderna du gjorde i dag är fantastiska. DU är grym!

PM:ar adressen :)

karinf
0

Sen som ofta. Men bättre sen än sällan!! Älskar sådana små "tävlingar". Lovar du att göra en till? Man behöver inte alltid tävla om någon belöning/pris!

Iram
0

Underbara bilder, Trumman! Jag är imponerad. :-)

Kram Iram

BiGavia
0

Jag bara säger KRAM trummanGladStärker ditt ego många kramar…Hoppas jag blir ägare av en av dina bilder en dag, men då vill jag du ska göra den och ha andlig kontakt med mej.. och den ska få en hedersplats… dina teckningar innehåller…hmmm … själ….djup… äsch det finns inget ord i sv. ordboken.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Jodrena
0

oj. Tänk om man kunde få ha ett sånt jobb. … bara sitta o göra vad som faller en in :) du råkar inte behöva en assistent Trumman? ;)

Fantastiskt fina bilder!

[trumman]
0

#42 Hade vart kul… eller en bok med bilder och berättelser till. www.gordinegenbok.se t.ex.. Men då måste bilderna vara högupplösta med extrem skärpa.

Jag vet inte hur DET skulle gå till. Scanna dom kanske? Vad säger ni som vet mer om sånt än mig??

#44 Det är nog pga att det är mer fråga om symbolik än ngt annat. Kanske ska de upplevas, istället för att förstås? :)

#40, 48 "Lovar du att göra en till?" Ja det lovar jag :) jag tyckte det var jättekul också. Utmaningen i att teckna utifrån punkterna; det andliga att faktiskt SE bilden komma fram bara ur sig själv, det var bara att fylla i linjerna på vissa av dom; färgerna som var begränsade… det var som i De Fem benspend av Trier.

Utmaningar och begränsningar gör att man utvecklas!

Nästa gång kanske jag tar med mina egna pennor till jobbet - så slipper jag jobba med whiteboardpennor.

Mvh, T

Astrina
0

Jag är nyfiken på vilka tuschpennor du använder. Är det "vanliga" eller några speciella. Jag tecknar mest med pastellkritor men har riktigt aslänge vart sugen på tusch, har dock aldrig fått tummen ur röven. :)

[trumman]
0

#53 Inget fancy. Alltid haft dålig budget så jag köper helt vanliga tuschisar på Akademibokhandeln tex eller Coop.

Färgpennor har jag köpt ett kit med röd, blå, grön som jag försöker begränsa mina bilder till.

Plus jag använder gärna överstrykningspennor, de är som självlysande akvarell, flytande karaktär som man kan fördjupa genom att måla på i omgångar med. Dessutom ger dom bilderna ett ljus som jag inbillar mig att jag ser i mina resor.

Att saker lyser innifrån. Eller att det är livet som jag ser som ljuset. Det var också ett återkommande fenomen då jag i ungdomsåren experimenterade mycket med LSD, både i och utanför ett "heligt" kontext eller samband.

Det där ljuset var där, och uppenbarade sig komma INNIFRÅN saker, olika starkt beroende på grad av liv. En trästuga tex lyste med sitt forna liv som ståtliga träd, men inte lika starkt som skogen givetvis som fortfarande var vid liv. Sen när jag väl hade lärt mig se det så såg jag det jämt… än idag ser jag det.

Mmmm.. det är vackert att se livet som det är; Evigt, ohållbart och döende på samma gång.

Mvh, T

Astrina
0

Det är det jag menar med "vanliga" att man inte behöver gå till dyra affärer för att hitta bra grejer, det funkar finfint med det man hittar i vardagen. Ett bra exempel är ju akvarell. De man hittar i en konstnärsaffär får heta akvarell medan de man finner i mataffären får heta vattenfärger.. Kanske en fråga om pigment men i grund och botten är det ju samma sak.

Överstrykningspennor är guld! Jag håller med, tycker om ljuset de förmedlar. Kan ge riktigt läckra effekter med andra färger.

Ja, det är en poesi över att betrakta livet för vad det är. Så mycket mer än ord kan uttrycka.

[trumman]
0

Anco och Wargmane: Jag fick aldrig era adresser. Vill ni inte ha er bild är det OK, men då vill jag veta rätt snabbt för resten av bilderna ligger nu i kuvert :)

Vill du/ni ha bilden så PM:a mig din adress pronto.

Mvh, T

Wargmane
0

Tack snälla farbror Trumman !!!

Teckningen ska får en hedersplats i Warglyan !!!

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

blodtopp
0

Åh! Jag längtar redan efter den! *hoppas på att den kommer innan helgen*

Tack Trumman för detta! Du är en pärla Glad

lightseeker
0

#54. det som du beskriver som det inre ljuset, såg jag lysandes från all jordlig materia, när jag drunknade som 8-åring.

Utöver det kan jag lägga till att all materia också sjöng, olika sånger beroende på materian, men tillsammans så skapade alla toner en överjordlig musik-orkester.

DETTA minns jag otroligt väl, pga. att jag inte kunde identifiera instrumenten, (det var ju inga instrument, jag minns bara att jag tänkte så)

Sista kommentaren: vägen ur kroppen, var genom en spiral, (i bibeln nämnd som silvertråden), upp till en annan dimension.

[trumman]
0

Breven postas idag!

LinaN
0

Thomas, jag gillade att du använde dig av mer färger än vanligtvis….

acryler nästa?

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Pyrola
0

Trumman, vilka fina bilder du har gjort! Jag gillade särskilt att det kom upp en med en skata (jag har inte läst alla inlägg ordentligt, naturligtvis måste någon ha önskat sig en skata), eftersom de verkar betyda något särskilt för mig just nu. Vad vet jag inte, men jag ser dem hela tiden.

blodtopp
0

Håller tummarna för att det dimper ner ett brev hos mig imorgon =)

[trumman]
0

Jag postade dom igår :)

blodtopp
0

Ja!!! Jag har fått min Skrattande Tack kära trumman, den åker upp på väggen ovanför mitt altare!

Ioma
0

WOW vilka underbara bilder.

Åhh vad jag önskar jag kunde måla så.

Mvh
Marika "Ioma"

Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

Astrina
0

#62 Nu finns den här hemma hos mig och väntar på att få ramas in. Den är sååå vacker!! Och ja, skatan är en mycket speciell fågel - och jag tror hon tycker det själv med. :) Skulle kunna tillbringa timtal med att studera henne när hon härjar och grejar runt.

Cristine
0

Jag tycker som många andra att du ska göra en kalender det fattas ju bara tre!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Ceriadwen
0

Min bild kom i dag, tack så mycket trumman! *glad* Så roligt att få ett brev som inte är en räkning. Och jag tyckte mycket om figuren på kuvertet. :D TACK!

Wargmane
0

ÅÅhh tack snälla farbror Trumman !!

Den är underbar !!

Vet du att just i dag har jag fyllt år …så den vackra målningen kunde inte kommit på en bättre dag !!!

Kram på dig !!

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Blodeuwedd
0

TACK Trumman för din fina teckning.. Tack å tack å tack..

Å GRATTIS till Wargmåne.

BW kram Kyss

Pyrola
0

#67 Ja. Hon gillar att retas också. Hon retade gallfeber på kissekatten när vi bodde i Linköping.

lightseeker
0

wow, vad glad jag blev för min teckning, tycker att den är så Trumman-fin, tack snälla för min gåva, yippie!

Min yngsta hade dock en kommentar, som jag lyfte på ögonbrynen till: mamma, den där teckningen som du har hängt upp, vad är det för något speciellt med den? det ser ju ut som om ett barn  har målat den.

-vad, tycker du? men den känns väldigt speciell och fin för mig, för det är jag som har varit med och bestämt vad som skall finnas på den.

-jag tycker i alla fall att ett barn kunde ha målat den.

Barn säger ju alltid vad dom tänker, utan att mena något illa, men JAG tycker att det är en trumman-teckning och dom ÄLSKAR jag, med trummans-speciella stil. Tack snälla.

[trumman]
0

Barnet har ju rätt! Det ÄR en väldigt naivistisk stil jag lagt mig till med.

"Hällristningsnaivistisk" ska jag faktiskt kalla den om ngn frågar :D

Mvh, T

lightseeker
0

proffsigt naivistisk-hällsristnings-schamansk-stil,  schysst.

[trumman]
0

Njä, för krångligt, men tack för egosmekningen! ;)

[trumman]
0

Fick alla sin bild på posten förresten!?!?? O_O

Hörde bara av ett fåtal av er.

isnornin
0

hur går det Trumman, har du klottrat något på siståndet?

MVH Isnornin

Maerg
0

Oj. Det var ruskigt fina bilder - särskilt med tanke på att de bygger på någon annans instruktioner.

*högst imponerad*

[trumman]
0

#78 Njää… inte så mycket faktiskt :( synd det där. Men jag ska nog ta en helkväll med en pava rött och vattenpipan och blocket!

#79 Tack.

lightseeker
0

du som behövde ha pengar för transport till lägret, kanske kunde ta betalt för heligt klotter, skapade efter instruktioner, istället….

Coturnix
0

Det är heligt klotter.

[trumman]
0

#81 Javisst! Det gör jag gärna - det är bara att beställa så tecknar jag!

Mvh, T

varulven
0

#83 ok hur mycket skulle du ta för lite heligt klotter i A5 format ungefär? :)

varulven
0

Du råkar inte klottra på tyg förresten?? :)

[trumman]
0

#84 A4 blir nog det minsta. 300:- kan vi väl säga?

Tyg?? Nope, ingen aning hur man gör: lär mig!

Ignisintus
0

är för sen jag vet vill bara skriva vad som dök upp i huvudet nu när jag läste tråden;)

• ETT DJUR -Coyote
  • EN KÄNSLA - myror i kroppen
  • NGT I NATUREN… Barrskog
  • VALFRITT ALTERNATIV -Att jorda sig 
  • HÄNDELSE - upptäcksresa
varulven
0

#86 köp textilpennor och t.ex. lakansväv och sen är det bara rita :)

Men 300:- är ju lätt överkomlig! Jag vill ha! :)

ska jag komma med de där punkterna då oxå tycker du?? Måste klura lite då :)

[trumman]
0

#88 Antingen det eller så skriver du vad du vill ha i breda ordalag så gör jag en bild och skickar.

Mayline
0

Älg

Ömhet

Vatten

Älva

Ett möte

:)

lousu
0

kråka

tålamod

mossa?? grönt mjukt?? (e ju dansk vet inte hur det stavas)

skogsmulle

lekande barn i vårsolen

varulven
0

#89 ok

men gör något av detta då:

Djur… något jordbundet. :) men inte daggmask….Gärna något som har med vilja och styrka att göra. Beslutsamhet. Norrland! :) Att stå för den man är. Nödvändigt ont (?) hm, ja lite sånt som komemr upp just nu hos mig. det blev kanske mycket och lite olika riktningar? Pick your favourites!

[trumman]
0

#90, #91: Är det alltså en beställning på en bild?

#92 Ok!

Mvh, T

lousu
0

#93 ja tack :-) T

V/LouSu

Denna kommentar har tagits bort.
[trumman]
0

#94, #95: Ok TVÅ bilder alltså? ;)

Fan va kul att jag får rita SKOGSMULLE! Hej kollikokk!

karinf
0
  • ETT DJUR : Tvättbjörn

• EN KÄNSLA: Integritet

• NGT I NATUREN: Solen …hmmmm

• VALFRITT ALTERNATIV: kläder

• HÄNDELSE: dricka kaffe som smakar beskt

Njaäh….knasigt det blev. Kyss

[trumman]
0

#97 Var det en beställning?

Skriv om det är en beställning eller inte är ni snälla, annars vet jag inte vad som är vad :)

Mvh, T

Sebastian
0
  • ETT DJUR : Kronhjort

• EN KÄNSLA: Kraftfullhet..

• NGT I NATUREN: Solen

• VALFRITT ALTERNATIV: Galdrar

• HÄNDELSE: trummar och dansar.

Här kom mina ;)

Mvh Sebastian

lousu
0

#96 oj vet inte vad som hände hehehehe

ska bli spännande o se  :-)

[trumman]
0

De som inte är märkta "beställning" ngn stans i posten antar jag INTE är en beställning och kommer inte att teckna.

Mvh, T

Sebastian
0

Min är en beställning. Skulle va kul att se vad du gör med orden.

[trumman]
0

Dåså broder, då gör jag den då din tur äro kommen!

Mayline
0

93#

Trodde vi tävlade om att få bilder målade?

Nu är jag förvirrad…

[trumman]
0

#104 Nej nu får man en målning för 300:-

Tävlingen var över sen många veckor tillbaka är jag rädd :)

Mayline
0

oj! Då var jag verkligen sent ute!

[trumman]
0

#106 Det kan man lugnt säga; men lägg en beställning så slipper du tävla om bilden ;)

Sebastian
0

#103 Nu lät du allt dramatiskt du. Det blir fint det. Håller på att klura lite på en skallra jag tänkt göra åt dig tills vi ses. Bytesaffär?Skrattande

[trumman]
0

#108 Definitivt bytesaffär isf ;)

Hias
0

Välmött kära Trumman/ nu har jag känt efter och känt efter och detta va de som hela tiden faller in hos mig och beställer gärna från dig/BB Hias

spindel ,ångest,sten,Månen och födelse.

[trumman]
0

#110 Det är noterat syrran!

[trumman]
0

Hej allihop som beställt Heligt Klotter from the true-man!

Ledsen att det inte blitt ngt än men verkligheten har hoppat upp och bitit av min kreativa ådra för tillfället, mest är det TidsTjuvar som förhindrar arbetet men jag kommer fatta tag i penna och papper nu i midsommar och försöka göra allt klart tills efter där!

karinf #97: Saknar svar från din om det där var en beställning eller ej? 

Löv jo all lajk träds inna da schkoog!

-T

varulven
0

sweet!! :)

Wargmane
0

Hej jag vill bara visa vad fin min gåva från trumman blev på hedersplatsen mellan altaret och mina trummor *ler*

tyckte den passade bra där !!

Tack än en gång!!

du vet att du har en upp på mig Trumman !! Whenever!

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Outrageous
0

#114 Den satt ju perfekt där bredvid trummorna. :D

[trumman]
0

#114 O_O Wow…

Vad kul att se  respect.gif

Mvh, T

Wargmane
0

ja det är såååååå goe energi i den !!

Du kommer förmodligen att invänta en hel del beställningar från alla mina häxande systrar + alla kursare som är här ..efter sommaren!!

Kramixen !// Kristina

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

[trumman]
0

#117 Ja men det låt ju fint det! Just den där var också en av de två jag blev mest nöjd med.

Mvh, T

Endroppeihavet
0

Det här är en beställning ;)

Duva

Hoppfull

Sjö

Eld

Ritual

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Endroppeihavet
0

O den här oxå.

Varg

Vrede

Växter

Tid

Födsel

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Hias
0

Kära broder skulle vilja beställa en till av dig som jag kan ge bort till min Häxsystrami Lousu som skall stå brud i Augusti den 23 och jag fått äran att vara tärna till detta Häxbröllop.

Detta är de jag skulle vilja ha på den/ Skorpion,glädje,vatten,lilja och bröllop du får pm mig när de två jag beställt börjar närma sig och jag vet hur jag skall återgälda dig/BB Hias

isnornin
0

vilken bra tråd detta är, så mycket positivitet o energi!

MVH Isnornin

Waara
0

Oj,vilket fint "klotter" trumman och håller med om den positiva energin som här flödar i tråden.. tar du emot fler beställningar?

Mvh//W

[trumman]
0

Men vad kul! Tack allihop för era beställningar! Jag skall verkligen göra mitt bästa för att levandegöra era önskemål på pappret i äkta hällristningsnaivism respect.gif

#123 Visst, en par till klarar jag nog!

De kostar 300:- st och är A4.

Vill man ha större är det A2 men då blir det en hel del dyrare.

Mvh, T

fridelfina
0

Wargmane, jättefin altarplats med tavlan och trummorna. Gillar också det du gjort med kristallspetsarna!

Waara
0

Åh så bra :) tack!  /A4
*Varg
*Kärlek
*Skog
*Fader sol
*Glädje     
Tycker du att det passar in får du gärna måla ying & yang oxå…
Mvh//W

Wargmane
0

#125# Tack !!!

JA ! Spetsarna trivs där i sanden !

Använder dom till rökelsehållare …står stadigt där nedstuckna i sanden !

Jajaja beställ trummans fiina målningar …Lovar att ni mår gott av att se på dem !!

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Airamya
0

Oj. Wow… vilken grej! Jag har inte sett den här tråden innan. Sitter här i stum förundran.

Du målar så vackert, Trumman. Finns det möjlighet längre fram, till hösten, så kommer jag att beställa då. Just nu är jag luspank. Så jag hoppas att din kreativa ådra inte sinar.

Och Wargmåne, så oerhört vackert!  Allt som finns på den bilden tilltalar mig enormt, t o m tapeten! Men framförallt den översta trumman där - ljuvlig! Och den harmonierar så fint med Trummans biild. Eh, hur blev det där…. Trummans bild harmonierar med trummans bild…

*förundrad*

[trumman]
0

#128 Tack för berör, glad att du har god smak i konst! ;)

Wargmane
0

# 128 hehehe ja visst gör sig trumman bland mina trummor !

Jaaaaaaaaaaaaaa min tapet….jag ääälskar den ,,,har den t.o.m i olika färger vitt o beige ….

Den översta trumman har jag gjort själv…ska bli flera till vintern…det är dööökul!

Kramixen !

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Airamya
0

Jag kan inte låta bli att fundera på det här med trummans egenhändigt skapade tarotlek. Du sa att du inte kan tillräckligt om tarot för att göra det, men runor kan du väl? Och kraftdjur? Varför inte skapa ett eget koncept? En runlek? Med bilder där du väver samman runor, kraftdjur, elementen, eller vad du känner för?

Hej hej till den du skriver till, säger min man, Peter som står med en varm skön hand mot min rygg :)

Nu måste jag fånga dagen innan den tar slut.

Kram!

[trumman]
0

#131 Hah hah, ja det vore ju ngt det för en som mig som är SÅÅÅ vänligt inställd till new age-påhitt!! ;)

Wargmane
0

vad då PÅHITT ???Förvånad

Nä huka dig Gubbe!!!

*skrattar högt*

Je tror du e en riktig newageputte!!

Puss på näsan

_B.B //Kristina

*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Airamya
0

Newagepåhitt? Snarare old age-påhitt… Och jag som tyckte det var en strålande idé… Hade gärna velat haft 'trum-kort' istället för tarotkorten som jag tröttnat på.

new age-påhitt… *lämnar muttrande datorn bakom mig*

navel
0

Wow! :D

Den här tråden var fantastiskt rolig och givande att läsa!

Jättevacker konst som rimmade utmärkt med de givna punkterna (som inte sällan var fina och poetiska).

Jag blev alldeles inspirerad.

Jag ville bara säga det till konstnären och alla deltagande i tråden.

Tack. Glad

[trumman]
0

Ja, newage ja - vad skulle det annars vara? :) Jag menar inte att TROT skulle vara new age, iaf inte i dess ursprungliga form, men idén som föreslagits mig här i tråden talar jag om.

Att blanda runor och kraftdjur och allsköns tingeltangel för att göra en tarot-lek fast man inte har en ANING om vad en sån bör innehålla, eller ens kan dess historia :) kan det BLI mer new-age?

Men visst… tanken är frestande :D den kanske skulle bli en bestseller och jag bli rik och kunna sluta slava som en sockerstinn drönare…. hmmm… frestande.

Jag har förresten länge lekt med tanken att skriva en riktigt saftig new age-bok under pseudonym faktiskt ;) Tror man kanske kan bli rik på en sån. En bokserie givetvis alla Easson.

Lättläst, lagomt glättigt förpackad, åsså bygga upp en lätt mytisk personae med catchingt namn; Wolfspirit Silvermoondolphinaura eller liknande :)

Mmmm… inspirerande. Nåja, ta nu inte åty er i stugorna, jag skojar ju mest och det VET ni… om ni bara tänker efter lite, eller hur ;)

Mvnah, T

Airamya
0

Nå nu, för det första skulle jag inte kalla en sådan lek för tarotlek, eftersom det inte skulle vara en tarotlek. Visst skulle det vara något nytt, och då blir det kanske automatiskt new age? Men jag kan inte se varför det inte skulle vara minst lika bra som en tarotlek om den görs med eftertanke och klokhet (två saker som jag tror du har gott om när du sätter den sidan till).

Och eftersom det inte är en tarotlek så behöver du ju inte kunna något om tarot, det kanske t o m är bra att du inte kan det…

Divinationsinstrument finns i många olika varianter - tarot, runor, I-ching, mm mm Själv använder jag ofta mina många bokhyllor. Tar en bok på måfå samtidigt som jag fokuserar på något där jag vill ha guidning, slår upp en sida o läser. Funkar mycket bra.

Men allt detta är givetvis helt oviktigt, det var bara en idé bland alla mina idéer som har en tendens att poppa upp. Om det är new age eller inte har ju ingen betydelse. :)

Bla bla bla…

[trumman]
0

#137 Ok, trodde vi snackade om att jag skulle göra en ny tarotlek :) Men jo, kul idé som sagt, en jag fnulat på länge - jag kanske ska göra en "visionär inspirationslek" med min naivistiska hällristningskonst.

:)

Vars kan jag hitta blanka tarotkort att rita på tro? Ngn som vet??

"eftertanke och klokhet (två saker som jag tror du har gott om när du sätter den sidan till)"

Jag har alltid den sidan tillsatt ;)

---

BTW, för att ta tråden tillbaka till dess rätta spår, så SKA jag göra de teckningar ni beställt, lovar. Men det kommer nog bli efter semestern och hoppas ni kan vänta. Annars kommer det nog bli en del på resan och Häxträffen också. 

Mvh, T

Lorelai
0

#138 Har du fått lite att göra? :P

[trumman]
0

Har ju en hel BUNT beställningar på bilder!! Jättekul ju, men jag får ju så sällan RO att sätta mig ner då inspirationen kommer ju.

Bilderna är ju "visionära" på det viset att jag försätter mig i ett alternativt medvetandetillstånd (långt svårt och seriöst ord det där ;) då kreativiteten kommer smygande - men i en familj så är det svårt att bara släppa allt (som förr) och göra det man verkligen vill…

Jag har också väldigt svårt att "tvinga fram" det här med kreativitet och skaparglädje, så därför kan det ta ett tag innan jag får saker gjorda - Tyvärr, för er som väntar, och jag är ledsen för det :(

Mvh, T

Lorelai
0

#140 Näe men så är det och dom är nog glada för att det är så med. Vem vill ha en färdigtryckt bild från ett makineri? Det dem har beställt är ju faktit det du beskrev.. då får det ju ta tid med.
Det är samma här.. mina hantverk.. dem sker i direkt kontakt med "kundens" inre.. det är den som guidar lite hur hantverket skall fylla sin funktion. Så grejen blir deras grej.. inte min. Då tar det tid..

Min mamma sa alltid.. den som väntar på något gott kan aldrig vänta för länge. :P

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.