En liten fråga.
Hej. Jag har en liten fråga, är det ok att joina Häxor i fokus även om man inte är en särsilt aktiv häxa, eller ens häxa öht?
Jag kikade in här på grund av min nyfikenhet, och på grund av att det känns som att jag tappat magin i mitt liv ( tidigare fanns den där.. jag vet inte hur jag ska förklara det)..
Tack för mig.

Det finns många "ohäxor" här. Om du tror att forumet kan tillföra dig någonting så tar jag mig friheten att säga att du är välkommen :)
På vilket sätt menar du att magin har funnits i ditt liv, jag blir ju intresserad :)

Vad jag har förstått så är det helt okej. Jag är inte heller aktiv häxa men jag hämtar mycket kunskap härifrån. Kram!

Jag tror det skulle vara häxorna högst ogenomtänkt att utesluta dom andra… Vi vill ju bli erkända som vanligt folk i samhället.. så näe.. vi vill heller inte utesluta.
Var varmt välkommen du. :D
Så blir jag med oerhört intresserad utav att läsa hur du menar med det där.. magin i ditt liv. Beskriv gärna.. kanske kan vi hjälpa dig? :)
Välkommen till oss
Vandra i Ljus å Skönhet

Tack för det varma välkomnandet. :)
Jo, vad jag menar med att jag tappat magin.. det är så svårt att föklara.. det är mer som en känsla av saknad av den, mer än att jag lade märke till den när den fanns där.
Jag använder mig av Tarot, i olika intervaller, ibland mer, ibland mindre, sedan jag var tonåring.
Jag är mycket bekväm med tarot och spår folk lite då och då.. på senare till väldigt väldigt sällan. Alltså, det känns lite som att jag har förlorat uppmärksamheten från allt det där… ehm… som jag inte kan sätta fingret på. ( Jösses så flummigt det här verkar, jag ber om ursäkt, men det är svårt att förklara något som man inte helt och hållet kan "ta på") kanske är det inspirationen som flytt?
Därför ville jag gärna joina, för att återfå inspirationen, uppmärksamheten, jag tror att jag pressat mig in i en halvbekväm "svensson-form" på senare år.
Är det någon som förstod hur jag menar? :)
Tack igen för välkomnandet.

#5 Jag är rätt övertygad om att vi alla från gång till annan behövt en liten knuff, lite inspiration och mycken glädje för att komma "tillbaka"
Så har det i alla fall varit för mig!
Välkommen och Väl Kommen!
sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Välkommen hit!!
Kram Iram

#5 Jo då nog förstår jag dig.. :) när jag klev in här på forumet så var det just för att finna inspirationen igen.. Hade själv levt ett "normaliserat" liv ett par år och det var lite kämpigt att ta sig ur. Men här kunde jag om jag sökte lite finna sättet att få anledning att aggera igen. :P
Vad gäller tarot så har vi planer på att sattsa lite extra med fördjupning här till hösten. då är det roligt om du vill vara med.
riktigt hur det skall se ut formas då.. men att vi komemr att tala lite närmare om korten och tolkningar osv.

Tack igen allesamman. :)
*kramar*

Välkommen :)

Känner verkligen igen mig i det du skriver Navel!
Jag har inte heller presenterat mig särskilt mycket här på forumet utan mest hållt mig i bakgrunden och observerat, då jag inte haft så mycket "magiskt" att tillföra.
Känner också att jag gärna skulle vilja återuppta kontakten med det magiska som har funnit i mitt liv till och från. Har bett om att få tillbaka det, men det har inte riktigt velat funka…så jag försöker att ha tålamod och hoppas det kommer tillbaka så småningom.
En riktigt skön söndag önskar jag alla i detta fantastiska forum!

#5 ja, jag förstår också precis hur du menar, jag skulle ha kunnat säga precis samma sak som Lorelai, men hon hann visst före ;) Där har du iallafall mitt svar.
Detta är ett härligt inspirationsforum. Kanske inte alltid aktuella ämnen är de som intresserar och inspirerar mest, så kika gärna i äldre trådar också, och är det en diskussion du vill återuppliva så skriver du bara dit ett inlägg så lär vi läsa det :)

#5, #11, #12 på något vis känns det skönt att ni förstår. :)
Jag ska nyfiket plöja igenom tråd efter tråd, det ska bli mycket spännande!
Oh, höll på att glömma:Lorelai, det låter väldigt spännande med en tarotfördjupning. :)

#13 Ja men visst är det! :D Nu skall det inte utlovas för många detaljer här.. men det finns gott om tarotintresserade här, på alla nivåer. Så det som är planerat att ske bygger lite på de tarottrådr som finns. Dem finner du genom att söka med ordet tarot eller liknande med sökfunktionen. Särskilt så är det nog denna som la grunden. :)